Japán szántóföld, amerikai farm, afrikai sivatag vagy thaiföldi dzsungel? Mind ismerős terep a Hilux számára, hiszen amióta 1968-ban piacra dobta a Toyota, megbízhatósága, masszív felépítése és tartóssága közmondásossá vált. Célszerűsége önmagában jelképezi a márka filozófiáját és a szigetország ipari kultúráját, mert a Hiluxot eredetileg a Toyotához 1966-ban csatlakozott Hino fejlesztette és gyártotta, renoméját pedig a máig bemutatott 8 generáción át megőrizte.
1968-1972
Az 1967-től Toyota néven forgalmazott Hino Briska utódjaként készült el az első generáció rövid tengelytávval, elöl tekercsrugós, háromszög keresztlengőkaros, hátul laprugós, hajtott merevtengelyes futóművel, hátsókerékhajtással, 1,5 literes, 77 lóerős motorral és 4 fokozatú kézi váltóval. Később nyújtott tengelytávval és 1,6-os, 1,9-es, valamint 2,0 literes benzinesekkel bővült a választék. Az USA-ban 1969-ben vezették be.
1972-1978
Az Év kisáruszállítójának választották az USA-ban az áttervezett külsejű és komfortosabb utasterű második Hiluxot, amely 1,6, 2,0 és 2,2 literes motorral és feláras ötfokozatú kézi váltóval került piacra. Észak-Amerikában, ahol csak a két nagyobb motorral forgalmazták, 1976-tól Truck néven szerepelt a katalógusban. Népszerűségét mutatja, hogy helyi cégek különböző lakóautó-felépítményeket is kínáltak hozzá.
1978-1983
10 évvel a debütálása után már két üzemben folyt a Hilux gyártása, a Hino hamurai gyára mellett a Toyota taharai szerelőszalagjáról is került a kereskedésekbe. Európába elsőként 1979-ben jutott el, ugyanis már a 2,2 literes, 63 lóerős dízelmotorral is lehetett rendelni. A harmadik generáció összkerékhajtással és 3 fokozatú automatikus váltóval is elérhető volt, az észak-amerikai Winnebago Industriesszel kötött együttműködés nyomán pedig az SUV-piacra is betört a helyben gyártott, műanyag személyautó tetőkkel.
1983-1988
Tovább bővült a választék a kétajtós Xtra Cab és a négyajtós Double Cab karosszériákkal. Belső nívója javult, igény szerint színes műanyagok is kerülhettek bele. A motorkínálat a 2,4-es befecskendezős, a 2,4-es turbós és a 3,0 literes V6-os benzines mellett turbódízellel egészült ki, és 4 fokozatú automatikus váltóval is elérhető volt. Elöl független, torziós rudas felfüggesztést kapott a 4×4-es kivitel. Uruguayban is elindult a Hiluxok összeszerelése.
1988-1997
Világszerte újabb országokban kezdték meg a Hilux gyártását, a két japán üzem mellett az USA-ban, Thaiföldön, Argentínában, Kolumbiában, Új-Zélandon és a Fülöp-szigeteken, sőt még Németországban, a Volkswagen hannoveri gyárában is készült licencgyártásban, Taro néven, bár a 4×4-es kivitelt Japánból importálták. A két cég közötti együttműködés azonban egyik fél számára sem hozta meg a várt eredményt.
1997-2005
A 90-es évekre komplett modellsorozattá nőtte ki magát a Hilux. A 4Runner szabadidő-autó új vevőkört ért el, az észak-amerikai vásárlók az 1995-ös modellévtől megkapták a szintén helyben gyártott Tacomát, a 6. generáció kifutásával pedig a hazai piacról is kivonták a pickupot és helyi gyártását is megszüntették. Eközben Venezuelában is elkezdődött a Hilux összeszerelése, mivel elsősorban a dél-amerikai és az ázsiai felvevőpiacokra koncentráltak, de Európában is elérhető maradt.
2005-2015
Nagyobb méretosztályba lépett és minden korábbinál személyautósabb belsőt kapott a változó szelepvezérlésű (VVT-i) benzines, illetve közös nyomócsöves (Common Rail D4-D) dízelmotorokkal felszerelt 7. Hilux. 2008-ban egy 4. karosszériaváltozat, a rejtett, ellentétesen nyíló hátsó ajtókkal felszerelt Smart Cab is megjelent. Malajzia, Pakisztán és Dél-Afrika is csatlakozott a gyártó országok közé.
2015-től
A Corolla orr-részét és a márka aktuális belső elrendezését örökölte a legújabb generáció, amely elsőként automata vészfékezővel is elérhető. Benzinmotorjait továbbfejlesztették a Dual VVT-i rendszerrel, dízelmotorjait kicserélték, melyeket 5 vagy 6 fokozatú automatikus váltóval is lehet kombinálni. Japán forgalmazása 2017-ben újraindult, hazájába Thaiföldről szállítják a 4 országban háromféle karosszériával és 9-féle motorral készülő, legendás pick-upot.