Ha Toyota, akkor Corolla. A japán autóipar legismertebb típusneve világszerte egyet jelent a tartóssággal és megbízhatósággal, rosszmájúak szerint pedig a szürkeséggel és az unalmas hétköznapokkal. De mi más is lenne egy vérbeli tömegautó feladata, mint minden reggel újra és újra elindulni, csendben tenni a dolgát, hiba nélkül falni a kilométereket, amíg a rozsda el nem választ? Bár szerteágazó családfáján akad driftlegendává vált izgalmas sportkupé is, az autótörténelembe megbízható társként vonul be, mindegy, melyik évjárat hátára pattintották a feliratot. 1997-re Corolla nevű autóból több fogyott, mint Volkswagen Bogárból valaha, majd 2013-ban a széria elérte a 40 milliós példányszámot. Jelenleg többmillió Corolla járja a Föld különböző tájait, köztük huszonéves darabok, melyek hallani sem akarnak a bontóról. Bár ma csak négyajtósként kapható, neve már a márkaidentitás része, így semmi akadálya, hogy újabb 50 évig egyet jelentsen a Toyotával.
E10 (1966-1970)
Az első Corolla hátsó kerekeit 1,1 literes motor hajtotta négyfokozatú kézi, vagy kétfokozatú automatikus váltón keresztül, 100 cm3 előnye volt a Datsun 1000-essel szemben.
E20 (1970-1974)
Lekerekített formaterv, háromtagú (1,2-es, 1,4-es és 1,6-os) motorkínálat, stabilizátorrúddal kiegészített első futómű és furgon (Van) kivitel volt a második generáció újdonsága.
E30 (1974-1981)
Az olajválság nyertesei a japánok voltak, nem csak az Egyesült Államokban ugrott meg az érdeklődés, 1976-ban a Corolla a világ legnagyobb darabszámban eladott autója lett!
E70 (1979-1983)
Nagyobb méretekkel, minden eddiginél többféle motorral és karosszériaváltozattal csábította egymilliomodik vevőjét az E70-es, amelyet a fejlődés és a hagyománytisztelet jegyében terveztek.
E80 (1983-1987)
Markánsan különböző kivitelekben került piacra a 80-as évek Corollája, a konzervatív szedán mellett bukólámpás kupé is épült ugyanazokra az alapokra. 3,3 millió példány készült.
Hacsiroku, a driftbajnok
Egy komplett kultúrkör képes egy emberként felsóhajtani, ha meghallja a misztikus gyári kódot: AE86. A Japánból indult driftőrület egyik alapgépe volt az akkoriban olcsón megvehető és még hátsókerekes Corolla kupé (Levin), amely hamarosan itthon is élénk adásvétel tárgya lett. Sok ütős versenyautó épült és gyorsan kultuszautó vált a feledés homályából még éppen idejében megmentett kupéból. Nem véletlen, hogy szellemi utódját a japánok GT86-osnak keresztelték.
E90 (1987-1992)
Mire fronthajtásra váltott és elbúcsúzott a szögletes karosszériától, már kilenc országban készült a hatodik Corolla. Az európai kivitelek saját formatervet és emblémát kaptak.
E100 (1991-1998)
Minden idők legjobbnak tartott generációja sokáig, hét évig gyártásban maradt. Már 11 ország szalagjáról gördült le, nem csak mifelénk, az USA-ban még ma is az utcakép része.
E110 (1995-2002)
Európában 1997-ben került a szalonokba a „békalámpás” Corolla, amely az 1999-es frissítésig sokkolta a piacot a külsejével. Használt autóként tartóssága miatt értékesnek számít.
E120 (2000-2007)
Szakított decens stílusával, divatosabb vonalakra és biztonságosabb karosszériára váltott a mi piacunkon 2002-ben debütált modell. Utód nélkül maradt az 1,8-as T-Sport változat.
E140 (2006-2013)
Eldobta az értékes nevet a Toyota, megjelent az Auris, Corollának csak a négyajtóst hívták. 16 országban gyártották és csaknem minden egyes piac személyre szabott kivitelt kapott.
E170 (2013-tól)
A jelenleg kapható modell konzervatívabb, mint valaha, hagyományos japán értékekkel őrzi az 50 éves hagyományt.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!