Az AM júniusban hírt adott a szegedi motorkerékpár-utánfutó kísérletekről. Sokak örömére a „Motorkuli” azóta bemutatkozott a Szegedi Ipari Kiállításon és Budapesten is. Sőt- átesett a tűzkeresztségen: az ATUKI ötezer kilométeren keresztül „vallatta”, a KERNI gy vadonatúj P-10-es Pannóniával húzatta meg az ország minden táján. A prototípus jól állta az utak követelményeit, sikerrel vizsgázott.

A Motorkuli menetkészen. A Pannónia hátsó kerékagyától a kinyúlás 1850 mm, legmagasabb pontja a talajtól 690 mm A Motorkuli menetkészen. A Pannónia hátsó kerékagyától a kinyúlás 1850 mm, legmagasabb pontja a talajtól 690 mm

A Szegedi Fémfeldolgozó és Finommechanikai Vállalat így késedelem nélkül hozzálátott a sorozatgyártás előkészítéséhez. A tapasztalatok alapján azonban módosították a főbb méreteket: kisebb lett az önsúly, a hossz 1000, a szélesség 440 mm-re csökkent. A motorcsatlakozó, a kereszttartó, az alváz és a lengővilla(gumipárnás rugózással) 25X1,5 mm-es hidegen vont szabványos acélcsőből, elektromos hegesztéssel készül, amelyen a 0,5 mm-es lágyacél-lemezből, ponthegesztéssel és korcolással előállított 128X500X500 mm méretű szekrény kap helyet. Az utánfutó önsúlya 29 kg, legnagyobb terhelése 30 kg. Gumimérete 12X3”. A tető „hengeres” zárral csukható.

A sablon biztosítja a „bölcső-váz” pontosságát a hegesztésnél A sablon biztosítja a „bölcső-váz” pontosságát a hegesztésnél

A szerszámozás kitűnő ütemben halad: a különféle prés-, hajlító-, hegesztőszerszámok mintegy nyolcvan százalékban elkészültek. Ezeken meg is indult a nullszéria gyártása. Jónéhány bölcsőváz már megszületett, s ha minden jól megy, „karácsonyi ajándékként” már 100-150 utánfutó kerülhet a Keravill-boltokba.

Egy munkafázisban marják a vontatóhorog csapágyának helyét Egy munkafázisban marják a vontatóhorog csapágyának helyét

Ehhez, és természetesen az utánfutó sorozatgyártásához az Országos Gumiipari Vállalat segítsége szükséges, mert a nagyon várt jármű sorsa most már az OGV, illetve a Cordiatic gyáregység kezében van. (Az ATUKI és a KERMI minőségi bizonyítványában ugyanis csak egyetlen alkatrészt, a gumit vétózta meg. Azért, mert ez a ballon egyszerű szállító-targoncákhoz készült és mindössze 30 km/óra van garantálva.) Segítsen tehát a Cordiatic, hogy az annyi év óta áhítozott magyar utánfutók ne késsenek tovább. Annál inkább ne, mert a „kabát” már megvan, csak a gomb hiányzik! Az is félig, hiszen a targoncakereket kis módosítással alkalmassá lehet tenni az utánfutók számára.

Az első széria-alváz előkészítve a szereléshez Az első széria-alváz előkészítve a szereléshez

M.I.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!