Dacia Logan pickup
Kezdjük rögtön a Dacia márkával, amely a csak és kizárólag teherszállításra kitalált Logan pickup alapján készített el egy szabadidő-autót. A praktikusságot a hatalmas méretű koffer biztosítja, de ez még nem minden.
Látványos sárvédő-szélesítéseket és a szabadidő-autókról megszokott mindenféle betéttel megvadított lökhárítókat kapott az autó, amelyből legjobb tudomásunk szerint még egy kicsinyített modell is elkészült, de valójában soha nem készítették el – a formáját azonban levédték.
Fiat városi miniautó
A Fiat még addig se jutott el, hogy legalább kicsinyített formában megvalósítsa városi autóját, amelyet valamikor a Fiat 500 elkészítése után rajzolt meg valamelyik formatervezője. Utóbbira utal, hogy a kevés kivehető részlet ellenére úgy tűnik, az ajtó alsó fém borítása megegyezik a Cinquecentóval. Azzal ellentétben azonban az akkori – gondoljunk csak a Lineára, vagy az akkor még Grande Punto néven futó kisautóra – formavilágnak megfelelő kezdést és befejezést kapott a meglehetősen rövid karosszéria.
Renault Twingo
A Renault tervezői egy nagy durranással készültek a hamarosan megújuló Renault Twingo bemutatására, de aztán mégis kimaradt a sorozatgyártáshoz közeli tanulmány prezentálása, rögtön a végleges modellt mutatták meg a nagyközönségnek. Azonban a soha be nem mutatott tanulmány minden bizonnyal megihlette a Twingo RS készítésért felelős mérnököket, igaz, az egészen a hátsó ülések fölé nyúló szélvédő már nem jutott át rostán.
Egyen-Seat, ötödik felvonás
A Seat formatervezői különösen termékenyek voltak, amíg mi már kezdtük unni az egyen-Seat megjelenést, addig ők még egy újabb bőrt húztak le a formáról. Az Altea, a Toledo, a León és az Altea XL után is tudtak új, dinamikus vonallal rendelkező, hatalmas méretű batárt rajzolni, ami azonban – szerencsére – már nem jutott el a sorozatgyártásig, sőt a prototípus-stádiumig sem.
Seat mikro-sportkupé
Ebben az esetben már sajnos, hogy végül mégse került sorozatgyártásba a Seat-terv, a Volkswagen Up! fejlesztés hajnalán a spanyol cég munkatársai egy pofás, retrós hangulatú kétüléses kis kupét hoztak össze a mikro-parlólemezre. Még reménykedhetünk benne, hogy az idő közben orrmotorossá alakított sportkocsi megvalósul, hiszen a forma olyan, hogy bőven van hely a háromhengeres motornak az első tengely fölött. A Seat Mii méltó párja lehetne a kis sportkocsi.
Seat Tribu szabadidő-autó
A Seat Tribu esetén már elmondhatjuk, hogy egyik szemünk sír, a másik nevet. A háromajtós tanulmányként prezentált kompakt szabadidő-autó jól nézett ki, mindeni sajnálta, hogy végül nem valósult meg. Azonban a sorozatgyártású változatot elnézve ez már nem is olyan egyértelmű. A hatalmas méretű felnik, a kerekre alakított (a tanulmányon szögletesek voltak) kerékjáratok alaposan összekavarják a formát.
Volkswagen Golf V
Végül, de nem utolsó sorban következzen a Volkswagen Golf, annak is az ötödik generációjához tartozó autó, amely ugyan megépült, hiszen rendes fényképek segítségével védték le a formát, de soha nem mutatkozott be. A nagyobb méretű légbeömlők arra utalnak, hogy talán a 3,6 literes V6-ost is belepasszírozták a kompakt autó orrába, azonban ezt soha nem tudjuk meg. Érdekes látni, hogy a bal oldalon háromajtós, a jobb oldalon ötajtós a karosszéria.