Walter Röhrl 74. születésnapján azzal lepte meg a Porsche Heritage a jelenleg nekik dolgozó legendás versenyzőt, hogy titokban felújították azt az 1981-es Porsche 924 Carrera GTS versenyautót, amivel negyven évvel ezelőtt a Német Ralibajnokságban indult. Röhrl és navigátora, Christian Geistdörfer 1981. május 15-én, a versenyző 34. születésnapján állt először rajthoz az autóval az ADAC Metz Rallyn, ez volt a pilóta első versenye egy Porsche volánja mögött.
Röhrl és Geistdörfer az autóval még a Serengeti Safari Rally, az Anterior Palatinate Rally és a Baltic Rally-t is megnyerték az autóval, a következő évben már az Opelnél versenyzett a páros. Az autó utolsó versenye az 1982-es Boucles de Spa Rally volt, ahol Jacky Ickx indult vele, a versenyosztály 1982 augusztus 7-én adta át az autót a Porsche Múzeumnak. Ekkor másodjára is átfényezték az autót, az eredeti alkoholgyártó színeit egy cigarettagyártó színeire cserélték az 1982-es verseny kedvéért, a veteránrészlegnél újra az arany-fekete külsőt kapta vissza, ettől eltekintve nem nyúltak hozzá.
A felújítást a weissachi fejlesztőközpont műhelyben végezték, ahol anno a versenyautó épült. A kiindulási alapot jelentő 1981-es 924 Carrera GTS 110 ezer márkás árával az addig gyártott legdrágább utcai Porsche volt, 240 lóerős (a Clubsport változatban 275 lóerős) turbómotorral, amit a versenyautóban 375 lóerősre tuningoltak. Mindössze 50 utcai autó készült, ezen felül 9 prototípus, ezek közül az 1980. december 12-én elkészült ötödik példány lett a most felújított versenyautó, amelynek 2,0 literes turbómotorja is prototípus-erőforrás – a mai napig is a motorszám nélküli négyhengeres dolgozik a motortérben.
Jelenleg 10 371 km-es futásteljesítménnyel rendelkezik az autó, amelynek felújításánál igyekeztek a lehető legtöbbet megőrizni az eredeti alkatrészekből, így megtartották a napszítta biztonsági öveket, a vezetőoldalira R, a navigátor-oldalira CG betűket hímeztek. Egyedül a kopóalkatrészeket cserélték le, a felfüggesztés és az üzemanyag-ellátó rendszer alkatrészeit leszerelték, felújították és visszaszerelték, az eredeti 911 Turbo féknyergektől kezdve a kézzel hegesztett intercoolerig. Az endoszkópos vizsgálat során nem találtak hibát a motorban és a KKK 26-os turbófeltöltőben, a váltót szétszerelték, de nem tapasztaltak kopást, úgyhogy visszaszerelték az autó alá, de csak miután a raktárban 40 éve pihenő új versenykuplungot beszerelték. A Pirelli küldött egy szett, eredeti mintájú 255/55 R15-ös versenygumit.
Megtartották a versenyautó különleges megoldásait, a hátsó futómű lengőkarjait üvegszálas műanyaggal vonták be, hogy a kőfelverődésektől megvédjék azokat, a benzinpumpa a 928-asból származik, hogy nagy fordulaton is elég üzemanyagot kapjon a négyhengeres turbómotor. A száraz karteres olajozás tartálya az autó hátsó részében kapott helyet, a csomagtérajtó-zár mellett lehet betölteni a motorolajat. Az 1981-es 924 Carrera GTS versenyautó felújítása során a legnagyobb problémát a titoktartás jelentette, hiszen a legendás versenyző sok embert ismer és bejárása van a Porsche verseny- és veteránrészlegbe is, de sikerült a 74. születésnapján meglepetést okozni Röhrlnek.