A múlt hétvégén egész Németországból elvitték különlegesnél különlegesebb autóikat a Manta A tulajdonosok a timmendorfi strandra, ahol a sajtóbemutató 50 éves évfordulójára tartottak egy rendezvényt, amelyet Manfred Henning szervezett. Természetesen az Opel is segített, így ugyanabba a szállodába invitálták meg őket, ahol anno a sajtóbemutatót tartották.
A régi tesztutakat is kipróbálhatta a 38 rajongó és a két, gyári gyűjteményből származó Manta tulajdonosa, a Maritim kör a hotelról kapta a nevét, míg a Schweiz a közeli Holsteinische Schweiz nemzeti park útjaira vitte el a résztvevőket. A díszvendég az autó formatervezője, George Gallion volt, aki különleges meglepetéssel is szolgált a résztvevőknek, egyik korabeli rajza alapján egy szigorúan 50 darabra limitált nyomatot készített, amelyet aztán odaajándékozott a Manta A tulajdonosoknak.
Amíg a legtöbb autó saját keréken érkezett a rendezvényre, volt egy, amelyet utánfutón vittek. Manfred Henning saját autója a fekete Broadspeed D.O.T. Turbo, amelyet csak Nagy-Britanniában lehetett megvásárolni. Mindössze 28 példányt készítettek, ezek közül hatról tudni, a találkozón megjelent példányt 1975-78 között raliautóként használták, majd több évtizeden keresztül egy pajtában állt, mígnem 2015-ben megvásárolta és felújította azt a főszervező.
Jürgen Schwartz 1973-ban újonnan vásárolt autójának fekete motorháztetejére egy Mantát fényezett, és így tett az 1980-ban használtan vásárolt autójával is, amelyet mind a mai napig használ. Torsten Hack eredeti állapotúra restaurálta autóját, ami Signalgrün rikító fényezést jelent. Roland Barleben a hetvenes évekbeli tuning rajongója, autója teljes Steinmetz-átalakítást kapott, és anno még versenyeken is bevetették. A felújítást követően már óvatosabban bánik vele tulajdonosa.
A névadás története
Az Opel-alkalmazásban álló amerikai formatervező, George Gallion 1969 egy szombatjának reggelén repülőre ült, mert Párizsban egy igazi szupersztárral, Jacques Cousteauval volt találkozója. Akkoriban megszokott volt az állatnevek használata, és elég hamar a Manta-rája nevét választották ki a stratégák, azonban az embléma elkészítése gondot okozott. Tíz nappal a határidő lejárta előtt került sor a párizsi találkozóra, ahol a formatervező a tengerkutató fényképeit tanulmányozta órákon keresztül, mígnem talált egy felvételt, amelyen a hal alulról, a világos égbolt előtt volt lefotózva – ez alapján készült az első sárvédőkre helyezett króm embléma.
A bemutató
1970 szeptemberében debütált az Opel számára új kategóriába lépő Manta, amelynek a bemutatóján az akkori cégvezető, Bob Lutz is beszélt a meghívott 400 újságíró előtt. Hatalmas siker lett az autó Európa Nyugati felében és az Egyesült Államokban, az első teljes évben, 1971-ben csak Nyugatnémet-országban 56 200 darabot értékesítettek belőle; az öt év alatt összesen 498 553 példány készült. A padlólemez és a technika az Ascona-val közös, a belépőmotor 1,6-os 68 vagy 80 lóerővel, a csúcsot a 90 lóerős 1,9-es jelenti.
1972-ben bővül a választék, megjelenik az 1,2 literes, 60 lóerős alapmotor és a Berlinetta luxusmodell, amelynél sportkormány, fűthető hátsó szélvédő, halogén-fényszórók, fényszórómosó és műbőr-tetőborítás van a fedélzeten. Az évek során számos limitált szériát dobnak piacra, a Holiday, Plus, Swinger és Sommer-Bazar sok extrát ad alacsony áron. 1974-ben jelenik meg a sorozat gyári csúcsmodellje, a 105 lóerős 1,9 literes befecskendezős motorral szerelt GT/E, amely króm helyett mattfekete díszeket kap.
1975 áprilisában jelenik meg az utolsó limitált széria, pár hónappal az utód bemutatása előtt, a Black Magic a GT/E-ből készül, fekete fényezést kap narancs csíkokkal.