Szép krómdíszek, ügyes restaurálás. A Nuova 500-as igazi örökzöld masina Szép krómdíszek, ügyes restaurálás. A Nuova 500-as igazi örökzöld masina

Közel három éve került Mészégető Zolihoz az 1969-es évjáratú sárga Fiat 500-as. Az állapota minden volt, csak lelkesítő nem. Annyira csámcsogott már rajta a rozsda, hogy a kocsi kezdte elveszteni az eredeti dimenzióit, lényegében rogyadozott. De van, aki ezen nem elkeseredik, hanem kihívást lát benne. Zoli, mint jó autószerelő és lakatos, ami szerelni és lakatolni való, mindent maga csinált.

Nagyon szépen felújított a belső. A kárpitozás kézi munka Nagyon szépen felújított a belső. A kárpitozás kézi munka

Nem fukarkodott, Olaszországból rendelt minden alkatrészt, ami nem volt kínálatban, azt legyártotta, vagy legyártatta. Cserélte a külső-belső homlokfalat, a tűzfalat, a négy sárvédőt, a négy doblemezt, az ajtók alját, maga gyártott rengeteg lemezalkatrészt és formálta újra a két szélvédőkeretet. Néha ugyan fényez is, de inkább átvitte az autót Budai Miklós csepeli fényezőhöz, aki igazán igényes munkát végzett. Ezután indulhatott az összerakás.

Olyan tiszta, hogy a szendvicset szalvéta nélkül is be lehet ide tenni. Persze utána takarítás jön Olyan tiszta, hogy a szendvicset szalvéta nélkül is be lehet ide tenni. Persze utána takarítás jön

Olasz forrásból érkeztek az új lámpák, a lámpakeretek, a sporttükrök és a krómozott alkatrészek. Itt már indult a huncutkodás, mert például a hátsó lámpák szürkék, soha nem árt egy kis tuning. A ponyvatető is kintről jött, eleve így lehet rendelni, pepitán. Zoli úgy döntött, nem az eredeti motort teszi vissza. Egy Kispolszkiból jött a másik, előnye a több lóerő és a 650 cm3-es hengerűrtartalom. A motort is teljesen glancba vágta. A sebességváltó maradt, mert négygangos, az eredeti pedig csak hármas volt. A beillesztés könnyen ment, csupán a féltengelyeken kellett módosítani, az eredetiek kerültek bele, mivel a Polski Fiat hátsó nyomtávja nagyobb. A gépészet más része maradt az eredeti, többek között az egykörös, négydobos fékrendszer.

Glancba vágott az eredetinél erősebb lengyel motor Glancba vágott az eredetinél erősebb lengyel motor

Nagyon szép lett az utastér is. Új szőnyegszett és térdvédő is jutott az autóba, a kárpitozást pedig Tuza Dániel készítette el mesterien. A kormány külön kaland volt, mivel a kocsiban egy Kispolszki kormány szolgált a megvásárláskor. Zoli szerzett eredetit, de töredezett volt. Műanyagjavítással pótolta a hiányokat, majd lefényezte: olyan lett, mint az új. Ezután már csak apróságok jöttek, mint az Abarth-matrica a tankra, meg a dobókocka szelepsapka. Az autó áprilisra lett kész, azóta 2000 kilométert futott, és amerre jár, jókedvre derülnek az emberek!

Barátságos megjelenésű kisautó vakító fehérben Barátságos megjelenésű kisautó vakító fehérben



Rengeteg munka volt a Vespával, de megérte!

Fotó: Dombóvári Mihály Fotó: Dombóvári Mihály
Zoli lerobbant állapotban lelte fel a Vespa robogót, ami eredetileg fekete volt Zoli lerobbant állapotban lelte fel a Vespa robogót, ami eredetileg fekete volt
Kevés robogóhoz jár pótkerék, ebben van Kevés robogóhoz jár pótkerék, ebben van
Amerika ide is beszivárgott: a szelepsapka mi más lehetne, mint dobókocka Amerika ide is beszivárgott: a szelepsapka mi más lehetne, mint dobókocka

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!