Ettől az évtől kezdve Amerikában is nagykorúnak számítana a híres gyomaendrődi Bogár találkozó, hiszen idén ünnepelte 21. születésnapját a városi főteret kinövő nemzetközi rendezvény. A négynapos kikapcsolódást ígérő esemény augusztus 3-án, csütörtökön startolt, és egészen 6-ig ígér családias hangulatú programot, melyre – Kardos Ferenc főszervező hívó szavára – a történelmi Magyarország minden szegletéből érkeztek „bogarasok” a Liget fürdőbe.
A forró nyári meleg rengeteg embert vonzott szombaton a strand területére: vízipisztolyozó fiatalok; a medencékben unokáikkal lubickoló nagyszülők; édesanyjuk óvó ölelésében, a lepedőkön meztelenül hűsölő kisbabák látványa tárult elém a helyszínre érve. Egyszóval, idilli „annyira élvezem én a strandot” kép fogadott. Majd miután a háttérre irányítottam a tekintettem vettem észre a kemping területén elnyúló „egybefüggő” sátrakat, s a mellettük parkoló, hosszú kilométereket pihenő bogárhátúakat.
Cseh, szlovák, német, román és magyar rendszámú autók sorakoztak egymás mellett. A nagy melegben megálltam egy pillanatra, leültem egy padra, ahová hamarosan megérkeztek a tulajdonosok, akik ahelyett, hogy szúrós szemmel néztek volna rám, barátságosan beavattak abba, mégis miért szeretnek Gyomaendrődre járni.
– Itt mindenki barátja mindenkinek, jól ismerjük egymást. A kemping is ideális helyszín, hiszen minden megtalálható ami ahhoz kellhet, hogy jól érezzük magunkat – mondta el Bárány Tamás. – A Tatabányai Bogár Klub tagjai vagyunk, és a kezdetek óta részt veszünk a találkozón
A baráti vonal hamar igazolódni látszott, nem telt el 3 perc és máris csatlakozott hozzánk Tamásék budapesti ismerőse, Tar Milán.
– Tíz éve járok le apukámmal Gyomaendrődre. A szüleim révén „fertőzött meg” a Bogarak szeretete, most már nekem is van egy Volkswagen a tulajdonomban. Egy nyereményjátékon nyertem a hatszemélyes kisbuszomat. Nagyon szeretem – avatott be Milán a hihetetlen történetébe.
Továbbállva, feltűnt néhány értékesebb darab is a kocsik soraiban. Például egy XL1-es elektromos tanulmány autó, melyből összesen körülbelül 200 darabot gyártottak 2012-ben. A bécsi rendszámú VW „lábon„ érkezett a városba, s tulajdonosa Gyuricza Péter hozta le. Érdekesség, hogy a megtett út után is csak 2000 kilométer volt az XL1-ben. Kardos Ferenc úgy tudja, Magyarországon kizárólai az itteni találkozón lehetett látni a különleges kocsit.
A szürke 27 kW elektromos, és 800 köbcentis motorú sportautó mellett egy ugrásnyira parkot a 1942-es gyártmányú Kübelwagen. Bitó Gábor tulajdonában álló zöld színű katonai kocsi Stuttgartból jött. A férfi 15-16 éve jár a találkozóra, s a tervek szerint két év múlva egy kétéltű schwimmwagennel jön, amennyiben sikerül megépítenie.
Kardos Ferenc főszervezővel a sátra mellett találkoztam. Annak ellenére, hogy csak néhány órát aludt a rendezvény kezdete óta, örömmel avatott be a kezdetekbe. Elárulta, hogy régi vágya vált valóra, amikor 1996-ban meg tudta venni az első Bogarát, s azóta olyannyira a szívéhez nőtt a német autómárka, hogy szívvel, lélekkel kitart mellette, s a rendezvény szervezése mellett is.
– Mostanára kihaltak a találkozók, hiszen ezt csak úgy lehet csinálni, ha mindent beleadsz. Nekem ez szívügyem – mondta könnyes szemmel a főszervező. Aki hozzátette, immár harmadik éve szervezik a Liget fürdőbe az eseményt, és a kezdeti összecsiszolódások után kijelenteti: remek partnerre talált Gera Krisztián fürdőigazgatóban, s ezen felül rendkívül hálás a sponzoroknak is, akik nélkül nehezebb dolga lenne a szervezésben.
Gera Krisztián elmondta, hogy a találkozó a legjelentősebb program a kemping életében. Ilyenkor közel 300 lakóegység van a strand területén, ami azt jelenti, hogy körülbelül 8-900 ember van jelen a helyszínen. A többi napokon átlagban 30-40-re tehető az előbbi szám. A fürdőigazgató állítását a főszervez is igazolta, aki szerint nagyjából háromszáz VW lehetett a rendezvényen.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!