Lehet például szabványos, nagy testű, mondhatnánk, hogy unalmas külsejű túrakocsiból is megnyerő formájú álomautót készíteni. Persze, nem a szó szerinti értelemben alakul át egy túrakocsi sportkupévá.
Jól felszerelt tervezőintézet áll a háttérben, és ott agyalják ki a rutinos szakértők, hogy a nagysorozatban készülő fődarabokat milyen módon lehet hasznosítani egy egészen más jellegű karosszériához. Egy olyan karosszériához, amely feltétlenül alacsonyabb, mint az alaptípusnak tekinthető, létező túraautó. És persze az sem elég, hogy pusztán csak alacsony az új modell, mert attól még nem lesz megnyerű külseje.
A receptben szerepel sok ügyes fogás, számos új vonal, új ív, új hajlat, új idom… Egyszóval: sok-sok, a szemnek tetsző új ötlet. Az sem baj, ha az esztétikai hatást újfajta anyagok, például sokat ígérő külső és belső borítólemezek, üvegek, vagy üvegszerű, eddig nem ismert színes matériák alkalmazása is fokozza. A General Motors stilisztája, Charles M. Jordan jól ért a receptkészítést, és az elképzelései nyomán formázott Opel Coupé – az úgynevezett KAD kocsi – a legutóbbi Frankfurti Autószalon hangadó köreiben is nagy sikert aratott.
A KAD betűk a Kapitän, Admiral és Diplomat jelzésű újabb Opel-szériák szerkezetei elemeire utalnak. Ezekre támaszkodott a stiliszta, amikor az új stílust hirdető Coupét szerkesztette. Így született ez a mutatós cserebogár 5400 cm3-es, 230 lóerős V/8-as Diplomat-motorral, Turbo-Hydramatic, vagyis automatikus nyomatékváltóval. A múlt év szeptemberében mint „Traumwagen” – magyarul álomkocsi – mutatkozott be, de a 70-es évekre igazi autó lehet belőle. Példa akad ilyesmire, hiszen az Opel Kadett és Rekord típusokból is születtek sportos vonalú Coupé és GT változatok…
L.Gy.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!