Május 23-án bemutatják a Fast&Furious filmsorozat legújabb, hatodik részét, és a bemutatóra elindított kampány részeként a Universal Pictures közreadott néhány fényképet a filmben használt autókról. Mármint azokról, amelyek túlélték a forgatást.
Nem sok ilyen van, hiszen az eddigiekhez hasonlóan a képzeletet beindító cselekmény helyett az autós akción van a hangsúly, ráadásul a biztonság kedvéért többször is felvesznek egy-egy látványos jelentet. És minden egyes alkalommal elpusztítottak legalább egy-egy autót is. Közel 400 autót készítettek a forgatáshoz, ezek közül több mint háromszázat össze is törtek.
Persze minden autós kulcsszereplőből több példány készült, amelyből meghagytak legalább egyet – a reklámkampány részeként ezeket is biztos körbeviszik majd a világon. Nem csak azért építették át az autókat, hogy azok különlegesek legyenek, fontos szempont volt a forgatás során a kaszkadőrök biztonsága is. Szerencsére a tuning témához egyébként is illik a bukókeret…
Ahhoz, hogy a forgatás során műszaki okokból ne boruljon fel a forgatás, a legtöbb autóban motort cseréltek. Mivel az Egyesült Államokból származik a szerelő/forgatócsoport, amikor csak lehetett, a Chevrolet LS3-as V8-asát használták fel az autókban – ezek egyszerű, de bivalyerős és megbízható erőforrások, szemben az esetenként több évtizedes technikával. Az olcsóság miatt hegesztett differenciálműveket használtak – nem volt szempont a hosszú futásteljesítmény elérése, épp csak a snittet kellett kibírnia a technikának -, közös nevező még a hidraulikus kézifék, amely elengedhetetlen a látványos autózáshoz.
Az amerikai fenevadak mellett most európai gyöngyszemeket is használtak, például egy első generációs Ford Escort is szerephez jut. Ebből az autóból hét egyformát építettek a korabeli raliautó stílusában/karosszériájával, és csak egy darab élte túl a forgatást. Az előző részhez hasonlóan, amikor egyedi tereprali-teherautó is szerepelt a filmben, most egy olyan szerkezetet készítettek, amely arra szolgál, hogy felborítsa azokat a járműveket, amelyek nekiütköznek.
Látszik, hogy kezdenek kifogyni az ötletekből, hiszen ez erősen hasonlít arra a járműre, ami aztán a készítő H.B. Halicki halála miatt végül be nem fejezett Gone in 60 Seconds 2 film forgatásán használtak. Az elkészült jelenteket az eredeti, 1974-ben forgatott Gone in 60 Seconds (Tolvajtempó) Blu-Ray lemezén lehet megtekinteni. Annyi az eltérés, hogy az F&F 6-ban használt járműnek nincs karosszériája, és első- és hátsó tengelye is kormányzott. Május 23-tól a mozikban a Halálos iramban sorozat hatodik része, amelyet hazánkban Ötödik Sebesség címmel láttak el.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!