Olyan csendes a Rolls-Royce, hogy Sir Henry Royce a csendben közlekedő autókra figyelmeztető táblákat helyezett ki az üzemben. A mai modern korban arra kötelezik az autókat a gyár területén mozgató sofőröket, hogy rendszeresen használják a dudát.
A Rolls-Royce Dawn kabrió fejlesztésekor a tesztpilótáknak rövidnadrágban kellett vezetniük az autót, hogy az esetleges lábtérben megjelenő zavaró turbulenciákat is ki tudják szűrni – mindezt januárban, -3°C-os külső hőmérséklet mellett. Az eddigi legnagyobb, autón alkalmazott vászontető borítja az utasteret.
A BMW-által kifejlesztett 6,75 literes lökettérfogatú V12-es szívómotornak a Rolls-Royce próbapadján 750 millió fordulatot kellett hiba nélkül teljesítenie, mielőtt jóváhagyták a sorozatgyártását.
Mielőtt a goodwoodi gyárban megépítették azt a tisztaszobát, ahol a Phantom műszerfalán lévő Galériát összeállítják – nehogy porszem kerüljön az üveglap mögé, amit aztán nem lehet onnan eltávolítani –, a gyár szakemberei gyógyszeripari és processzorgyártó cégek tisztaszobáit látogatták meg, hogy pontosan megértésék az összetett gyártási folyamatokat. Az érzékelők 0,001 mikrométernél nagyobb részecskéket érzékelésekor riasztanak, nehogy szennyeződjön a műalkotás – az emberi haj vastagsága 50-100 mikrométer között van.
Pontosan 25°C-ra temperálják az egész autót, mielőtt a karosszéria gumitömítéseit behelyezik, mert az ilyenkor pontosan illeszkedik a számára kialakított felülethez, és ez hosszú évekre garantálja az utastér csendességét.
A tükörsima fényezés megvalósításához a gyárban lévő egyedüli robot öt réteg fényezést visz fel a karosszériára, a rétegeket kézzel polírozzák, illetve a nehezen hozzáférhető helyeken is emberek végzik a fényezést. A folyamat hét napig tart és összesen 50 kg festéket és alapozót használnak fel.
A díszcsíkot Mark Court festi fel a karosszériára, a tökéletesen egyenletes, 3 mm vastag vonal elkészítése több órába telik – ökör- és mókusszőrből készített különleges ecsetet használ a szakember.
Az utastérben lévő kárpit bőr darabjainak elkészítése és összeállítása 17 napig tart. A 48 fabetét elkészítése 28 napig tart, az egyenletesség biztosítása miatt egy törzsből származik az összes darab. Az eddigi legösszetettebb dísz egy közel negyedmillió öltéssel készített sólyom-motívum volt, amelynek megvalósítása a mérnököknek, szabászoknak és tervezőnek egy hónapjába került.
Az Eksztázis Szelleme szobrocskát nagy becsben tartják, a gyártósor mellett egy páncélszekrényben tartják az aznap beépítésre kerülő mennyiséget – a kódot csak az az ember tudja, aki oda behelyezi a szobrokat, és az aki onnan kiveszi azokat. A kocsi orrába épített, a szobrot szükség esetén behúzó mechanizmus összesen 24 alkatrészből áll.
A 18 hangszórós, 1300 Watt teljesítményű hifirendszer annyira finom hangolást kapott, hogy az egyedi kéréseket teljesítő műhely mérnökeinek az ügyfél által kért módosításokat a hangzásmérnökkel kell megbeszélniük, mielőtt azokat megvalósítják.
A csillagos égbolt tetőkárpit egy vásárlói kérés miatt készült. Egy erősen fényérzékeny ügyfél az újságjait csak a vidéki birtokán, csillagfénynél tudta olvasni, és arra kérte a Rolls-Royce gyár Bespoke műhelyét, hogy ezt a helyzetet valósítsák meg az autójában – természetesen tökéletes sötétséget adó függönyökkel kiegészítve. 2018-ban hullócsillagokkal bővítette az élményt a gyár.
A pezsgőszakértők a márkás italoknak 6, a többinek 11 °C-os szervírozási hőmérsékletet javasolnak, ezért a Rolls-Royce-okba épített hűtők erre a két hőmérsékletre tudják lehűteni az italokat.
Egy Rolls-Royce megépítése 60 embernek 400 munkaórájába telik. Különösen bonyolult Bespoke-modelleknél mindkét szám megduplázódhat!