A vállalatot a Suzuki Motor Corporation többségi tulajdonosként 1991-ben alapította. Alapítása, a kezdeti zöldmezős beruházás óta a Magyar Suzuki számos bővítésen ment keresztül.

Mára a gyártás öt nagyobb üzemegységben zajlik (prés-, hegesztő-, festő-, lökhárító- és szerelőüzem). Beruházások sora követte egymást az elmúlt húsz esztendőben, a legjelentősebb a 2003–2008 közötti, amikor is a Suzuki „európai reneszánsz programjának” keretén belül a két legfontosabb célkitűzés az európai disztribúciós hálózat kiépítése volt, valamint a magyar leányvállalat felkészítése a 300 ezres gyártási darabszámra. Utóbbi cél csaknem teljesült 2008-ban, hiszen a gyár több mint 280 ezer gépkocsit gyártott abban az évben. A csúcsteljesítmény elérését a 2008 végére begyűrűző, az autóipart komolyan sújtó gazdasági válság akadályozta meg.

A termelés felfutása idején csak a hazai piacra termelt a Suzuki magyar gyára, az évek során több más márka is vendégszerepelt nálunk A termelés felfutása idején csak a hazai piacra termelt a Suzuki magyar gyára, az évek során több más márka is vendégszerepelt nálunk

2010-ben a vállalat 170 ezer gépkocsit gyártott, hogy mi lesz idén, az nem csak az európai gazdasági helyezettől, de a Japánból érkező alkatrészek utánpótlásától is függ. Napjainkig csaknem 2 millió Suzuki autó gördült le a gyártószalagról az esztergomi üzemben. Az Esztergomban gyártott modellekbe ma már kizárólag az Euro 5-ös környezetvédelmi szabványnak megfelelő motorok épülnek be. Exporttevékenysége során a vállalat nem csupán az európai piacot látja el gépjárművekkel, de szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti és észak-afrikai országba – például Izraelbe vagy Marokkóba – is. A 3500 Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki több tízezer ember számára nyújt megélhetést.

Tulajdonosi szerkezet

Suzuki Motor Corporation 97,52% ITOCHU Corporation 2,46% Magyar részvényesek 0,02%

A hazai és európai piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a vállalat importált gépkocsik, motorkerékpárok és csónakmotorok értékesítésével is foglalkozik. A Magyar Suzuki Zrt. jelentős szerepet játszik a régió motorkereskedelmében is: nyolc környező ország (Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia, Koszovó és Montenegró) piacát látja el motorokkal. A kezdő modell Swift 1992-ben gördült le a gyártószalagról, ezt 2000-ben a Wagon R+, 2003-ban az Ignis, 2005-ben az új Swift, 2006-ban az SX4, 2008-ban a Splash, majd 2010 júniusában az új Swift követte. Az évek során még Subaruk (Justy), Fiatok (Sedici) és Opelek (Agila második generáció) is készültek az esztergomi üzemben.

Az évi háromszázezer darabos kapacitású üzemet majd a Volkswagen partnerség beindulása után tudják majd teljesen kihasználni Az évi háromszázezer darabos kapacitású üzemet majd a Volkswagen partnerség beindulása után tudják majd teljesen kihasználni

Ha minden a tervek szerint alakul, 2015 körül már Volkswagenek is készülnek majd nálunk, hiszen a Suzuki és a Volkswagen konszern közeledésének egyik fontos pillére az a kis kategóriás szabadidő-autó, amely a Suzuki SX4 utódán alapul majd. Ennek kifejlesztése azonban még nagyon korai stádiumban jár, nem valószínű, hogy előre tudják hozni a bemutatását.

Mérföldkövek

1991
– Megalakul a Magyar Suzuki Rt. A tulajdonosok: a Suzuki Motor Corporation, az Itochu Corporation, az IFC és az Autókonszern Rt.
– Alapkőletétel Esztergomban. A beruházás értéke mintegy 14 milliárd forint.

Modernizált belsővel indult meg az eredetileg 1988-ban bemutatott Swift sorozatgyártása Esztergomban, 1992-ben Modernizált belsővel indult meg az eredetileg 1988-ban bemutatott Swift sorozatgyártása Esztergomban, 1992-ben

1992
– Beindul a próbaüzem. Megkezdődik az 1000 és 1300 köbcentis ötajtós Swiftek sorozatgyártása.
– Megindul a Magyarországon gyártott Suzukik értékesítése.

1993
– Az újautó-eladások listája szerint a Suzuki a legnépszerűbb típus Magyarországon.
– Átadják a tízezredik hazai autót.
– Itthon is beindul a négyajtós Swift Sedanok gyártása.

1994
– Átadják a 25 ezredik Magyarországon gyártott Suzukit.
– Elindul az exporttevékenység.

1996
– Az esztergomi gyárban elkészül a százezredik hazai gyártású Suzuki.

1997
– Ötéves a „mi autónk”.

1999
– Elkészül a 250 ezredik hazai gyártású Swift.
– Átveszi autóját a százezredik hazai Swift-tulajdonos.

2000
– Megindul a Wagon R+ sorozatgyártása.

2001
– A Japánból importált Suzuki Liana bemutatója Magyarországon.

2002
– A gyártás 10. évfordulója.
– Két típus, a megújult, ötszemélyes Wagon R+ és a Liana Sedan értékesítésének kezdete.

2003
– 100 milliárd forintos kapacitásbővítő és technológiai fejlesztési beruházás indul.
– Az Ignis ünnepélyes bemutatója és a sorozatgyártás megkezdése.

2004
– Megkezdődik a dízelüzemű Wagon R+ és Ignis gyártása.
– Az esztergomi gyárban is készülnek Ignis Super 1600-asok.

2005
– Február 4-én bemutatják az új Swiftet, amely a Suzuki Way of Life! filozófiájának zászlóshajója, s dinamizmusával, küllemével, műszaki paramétereivel új irányvonalat képvisel.

2006
– Február 27-én legördül a gyártósorról az alsó középkategóriás családi és szabadidőautó, az SX4. Októberben elkészül az egymilliomodik autó a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában.

2007
– Megkezdődik az SX4 szedánok forgalmazása.
– Esztergomban megnyílik a Suzuki-óvoda.

2008
– A vállalat többéves fejlesztések eredményeként eléri a 280 ezres évi gyártási kapacitást.
– Február 8-án legördül a gyártósorról a Splash. A modell korszerű felszerelésével, kis fogyasztásával, minimális CO2-kibocsátásával, vidám, színes megjelenésével hódít.
– A Magyar Suzuki Zrt. a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémiával karöltve megalapítja a Puskás–Suzuki Kupát.
– A Magyar Suzuki a magyar olimpiai csapat gyémántfokozatú támogatója.
– Szeptemberben elkészül a másfél milliomodik Suzuki.

2010
– Június 10-én legördül az esztergomi gyár gyártósoráról a megújult Swift. Az autó 1992 és 2005 után a nagy sikerű modell harmadik Magyarországon gyártott generációja.

Hiába lett jobb a Swift az elődjénél, a válság miatt alig látni az utakon belőle. Bár az is igaz, alig lehet megkülönböztetni attól Hiába lett jobb a Swift az elődjénél, a válság miatt alig látni az utakon belőle. Bár az is igaz, alig lehet megkülönböztetni attól