A vállalatot a Suzuki Motor Corporation többségi tulajdonosként 1991-ben alapította. Alapítása, a kezdeti zöldmezős beruházás óta a Magyar Suzuki számos bővítésen ment keresztül.
Mára a gyártás öt nagyobb üzemegységben zajlik (prés-, hegesztő-, festő-, lökhárító- és szerelőüzem). Beruházások sora követte egymást az elmúlt húsz esztendőben, a legjelentősebb a 2003–2008 közötti, amikor is a Suzuki „európai reneszánsz programjának” keretén belül a két legfontosabb célkitűzés az európai disztribúciós hálózat kiépítése volt, valamint a magyar leányvállalat felkészítése a 300 ezres gyártási darabszámra. Utóbbi cél csaknem teljesült 2008-ban, hiszen a gyár több mint 280 ezer gépkocsit gyártott abban az évben. A csúcsteljesítmény elérését a 2008 végére begyűrűző, az autóipart komolyan sújtó gazdasági válság akadályozta meg.
2010-ben a vállalat 170 ezer gépkocsit gyártott, hogy mi lesz idén, az nem csak az európai gazdasági helyezettől, de a Japánból érkező alkatrészek utánpótlásától is függ. Napjainkig csaknem 2 millió Suzuki autó gördült le a gyártószalagról az esztergomi üzemben. Az Esztergomban gyártott modellekbe ma már kizárólag az Euro 5-ös környezetvédelmi szabványnak megfelelő motorok épülnek be. Exporttevékenysége során a vállalat nem csupán az európai piacot látja el gépjárművekkel, de szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti és észak-afrikai országba – például Izraelbe vagy Marokkóba – is. A 3500 Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki több tízezer ember számára nyújt megélhetést.
Tulajdonosi szerkezet
Suzuki Motor Corporation 97,52% ITOCHU Corporation 2,46% Magyar részvényesek 0,02%
A hazai és európai piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a vállalat importált gépkocsik, motorkerékpárok és csónakmotorok értékesítésével is foglalkozik. A Magyar Suzuki Zrt. jelentős szerepet játszik a régió motorkereskedelmében is: nyolc környező ország (Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia, Koszovó és Montenegró) piacát látja el motorokkal. A kezdő modell Swift 1992-ben gördült le a gyártószalagról, ezt 2000-ben a Wagon R+, 2003-ban az Ignis, 2005-ben az új Swift, 2006-ban az SX4, 2008-ban a Splash, majd 2010 júniusában az új Swift követte. Az évek során még Subaruk (Justy), Fiatok (Sedici) és Opelek (Agila második generáció) is készültek az esztergomi üzemben.
Ha minden a tervek szerint alakul, 2015 körül már Volkswagenek is készülnek majd nálunk, hiszen a Suzuki és a Volkswagen konszern közeledésének egyik fontos pillére az a kis kategóriás szabadidő-autó, amely a Suzuki SX4 utódán alapul majd. Ennek kifejlesztése azonban még nagyon korai stádiumban jár, nem valószínű, hogy előre tudják hozni a bemutatását.
Mérföldkövek
1991
– Megalakul a Magyar Suzuki Rt. A tulajdonosok: a Suzuki Motor Corporation, az Itochu Corporation, az IFC és az Autókonszern Rt.
– Alapkőletétel Esztergomban. A beruházás értéke mintegy 14 milliárd forint.
1992
– Beindul a próbaüzem. Megkezdődik az 1000 és 1300 köbcentis ötajtós Swiftek sorozatgyártása.
– Megindul a Magyarországon gyártott Suzukik értékesítése.
1993
– Az újautó-eladások listája szerint a Suzuki a legnépszerűbb típus Magyarországon.
– Átadják a tízezredik hazai autót.
– Itthon is beindul a négyajtós Swift Sedanok gyártása.
1994
– Átadják a 25 ezredik Magyarországon gyártott Suzukit.
– Elindul az exporttevékenység.
1996
– Az esztergomi gyárban elkészül a százezredik hazai gyártású Suzuki.
1997
– Ötéves a „mi autónk”.
1999
– Elkészül a 250 ezredik hazai gyártású Swift.
– Átveszi autóját a százezredik hazai Swift-tulajdonos.
2000
– Megindul a Wagon R+ sorozatgyártása.
2001
– A Japánból importált Suzuki Liana bemutatója Magyarországon.
2002
– A gyártás 10. évfordulója.
– Két típus, a megújult, ötszemélyes Wagon R+ és a Liana Sedan értékesítésének kezdete.
2003
– 100 milliárd forintos kapacitásbővítő és technológiai fejlesztési beruházás indul.
– Az Ignis ünnepélyes bemutatója és a sorozatgyártás megkezdése.
2004
– Megkezdődik a dízelüzemű Wagon R+ és Ignis gyártása.
– Az esztergomi gyárban is készülnek Ignis Super 1600-asok.
2005
– Február 4-én bemutatják az új Swiftet, amely a Suzuki Way of Life! filozófiájának zászlóshajója, s dinamizmusával, küllemével, műszaki paramétereivel új irányvonalat képvisel.
2006
– Február 27-én legördül a gyártósorról az alsó középkategóriás családi és szabadidőautó, az SX4. Októberben elkészül az egymilliomodik autó a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában.
2007
– Megkezdődik az SX4 szedánok forgalmazása.
– Esztergomban megnyílik a Suzuki-óvoda.
2008
– A vállalat többéves fejlesztések eredményeként eléri a 280 ezres évi gyártási kapacitást.
– Február 8-án legördül a gyártósorról a Splash. A modell korszerű felszerelésével, kis fogyasztásával, minimális CO2-kibocsátásával, vidám, színes megjelenésével hódít.
– A Magyar Suzuki Zrt. a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémiával karöltve megalapítja a Puskás–Suzuki Kupát.
– A Magyar Suzuki a magyar olimpiai csapat gyémántfokozatú támogatója.
– Szeptemberben elkészül a másfél milliomodik Suzuki.
2010
– Június 10-én legördül az esztergomi gyár gyártósoráról a megújult Swift. Az autó 1992 és 2005 után a nagy sikerű modell harmadik Magyarországon gyártott generációja.