Egy Magyarországon, de még a világban is újdonságszámba menő hobbi, a technika, azon belül az autóépítés és autózás iránt érdeklődők egy csoportját máris megfertőző cyclecart mutatkozott be az elmúlt hét végén Salgótarjánban, ahol e „műfaj” művelői több bemutatófutamot tartottak, szép számú közönség előtt. Az összejövetelt összekötötték a középmotoros autók találkozójával, így egy minden korosztály számára érdekes, izgalmas napot láthattak azok, akik szombati szórakozásul a város fő utcáját választották helyszínül.
Nem kisebb fába vágta a fejszéjét a Mid Engine Garage és a SEP Office, mint hogy sok-sok segítő és támogató összefogásával összehoznak egy hangulatos autós dzsemborit Salgótarján belvárosában, ahol bemutatkozhat a cyclekartozás, ez a különleges autóépítési stílus. Az ötlet Amerikából származik, a Magyarországra bő három éve beszivárgott építési szabályok viszonylag egyszerűek: az 1920-1945 közöttiidőből választott Grand Prix-autókat másolják le 1:2 méretarányban úgy, hogy minden autóba ugyanaz a 200 köbcentis motor, váltó és meghajtó áttétel kerül, így a teljesítmények nagyon közel lesznek egymáshoz, s a bemutató futamokon leginkább az ügyesség, a vezetési képesség dönt a helyezésekről. Mára egy második, enyhén tuningolt kategóriát is megnyitottak, s aki egyszer is látta már e zümmögő, motorkerékpár-keréken guruló mini versenyautó-utánzatokat, azt jó eséllyel beszippantja e „felnőtt játék” miliője.
Nem volt ez másként Salgótarjánban sem, a Rákóczi úton kijelölt szlalompályán sorra mutatkoztak be a hölgyek és az urak a különböző kategóriákban, s az időmérők, majd a teljesített futamok alatt és után is tapssal köszöntötték a nézők a „bicajautósokat”.
Ifjabb Csonka Dénes főszervező a megnyitóban abbéli reményét fejezte ki, hogy a helyiek – akik különböző autósport eseményeknek évtizedek óta mindig remek házigazdái – szívükbe zárják a cyclekartot, míg Fekete Zsolt polgármester annyit tett hozzá: nem volt kérdés, hogy segítsék a szervezőket.
A nap folyamán nem csak a Medalion TSE, a KoméDiák Színpad és a Havanna táncosainak hangulatos fellépései, de a középmotoros autók kiállítással egybekötött találkozója is remek hangulatfokozó volt, a különleges építésű utcai sportkocsik között Fiat X1/9-esek, Lotusok, MG-k, Toyoták, Porschék közt még egy Ferrari is feltűnt, s ezt a „mezőnyt” láthatták tiszteletkörön a Salgó Rallye legendás pályáin, Kazáron, vagy épp Sámsonházán is.
Férfiak, A-kategória, első futam: 1. Piukovics István (Bugatti), 2. Nyesti Péter (Alfa Romeo P3), 3. Taraba László (Miller), 4. Kurgyis Gábor (Cadillac Towing Car). Tóth Norbert (GN Jap) feladni kényszerült a futamot. Második futam: 1. Nyesti Péter (Alfa Romeo P3), 2. Piukovics István (Bugatti), 3. Taraba László (Miller), 4. Kurgyis Gábor (Cadillac Towing Car).
Férfiak, B-kategória, első futam: 1. Urda Szilárd (Ford T-Model Speedster), 2. Fülöp Attila (Sasche Porsche), 3. Tóth János (Frazer Nash-BMW). Második futam: 1. Fülöp Attila (Sasche Porsche), 2. Tóth János (Frazer Nash-BMW). Urda Szilárd (Ford T-Model Speedster) feladni kényszerült a futamot.
Nők, első futam: 1. Váczi Virág (Bugatti), 2. Hargittay Ildikó (Chevrolet Speedster), 3. Balogh Anna (Alfa Romeo P3), 4. Laki Zsuzsanna (Miller). A második futam eredményeit törölték.