A tesztalany – amelyről az az autotrader.com-on írtak blogot – egy 10 millió forintért vásárolt, 2006-os Aston Martin V8 Vantage, melyet új tulaja 70 ezer kilométerrel az órában vette meg, és használt közel egy éven keresztül, hogy kiderüljön, tényleg luxus-e egy ilyen autót használni munkába járáshoz.
Ez idő alatt közel 30 ezer km-t tett az autóba, szó szerint mindenhova ezzel ment. Doug DeMuro, a tesztelő szerint a legfontosabb egy ilyen autó vásárlásakor, hogy azonnal kössünk mindenre biztosítást, különben nagyon megbánja a pénztárcánk.
Ettől függetlenül rengeteg olyan „apróság” van, amit nem fedez a biztosítás. Például ha le kell cserélni a fékbetéteket, amik már 9 évesek voltak a vásárláskor.
És az Aston Martin amúgy sem volt „elnéző” új gazdájával, szinte hetente kellett vele szervízbe járni, néha a termosztát döglött be, néha az ajtó ragadt be. A szervízköltségek közel egy év alatt így 1.7 millió forintra rúgtak átszámolva, amihez még hozzájön a biztosítás díja, 825 ezer forint.
Ha nincs a biztosítás, a szervízdíj még egy millióval több lett volna.
Ehhez jön hozzá az adó, ami Philadelpihában különösen kegyetlen, 10 hónapra 1.1 millió forint.
Ez azt jelenti, hogy közel egy évig üzemeltetni egy használt Aston Martint hozzávetőleg 3.5 millió forintjába került tesztalanyunknak.
És ehhez még hozzá sem vettük az értékvesztést, ugyanis a belepakolt kilométerek után az autót már 2.8 millió forinttal olcsóbban tudta továbbadni.