A film egyik csodája, hogy minden néző egy kicsit mást lát a vásznon, másképpen éli meg a látottakat, abban azonban mindenki egyetért, hogy Belmondót a rátermettsége, a bátorsága és a humora, vagyis a vagánysága miatt szerette, és persze azért, mert mindezt nem kellett eljátszania, a szimpatikus szélhámos és a kemény zsaru figura is a személyisége része volt.
Bár a boxolóként indult tehetséges színész a francia újhullám egyik arca volt, így számos művészi ihletésű filmben is szerepelt, mégis a vígjátékaival és az akciófilmjeivel költözött be a nézők szívébe. Magával ragadó alakításai mellett kaszkadőrmutatványairól vált híressé, a legtöbb filmjében ugyanis minden veszélyes jelenetet dublőr nélkül forgatott.
A nagy francia rendezők (Jacques Deray, Georges Lautner, Henri Verneuil) mellett baráti kapcsolatot ápolt a legendás kaszkadőrkoordinátorral, a januárban elhunyt Rémy Juliennenel, akivel gondoskodtak róla, hogy a helikopteres, motorcsónakos vagy metrókocsis mutat közé egy látványos autós üldözés is kerüljön a filmekbe. A klasszikusok közül kiválasztottuk azt az 5-öt, ahol Belmondo – legnagyobb örömünkre – a padlóig nyomta a gázt.
1. A nagy zsákmány (1969)
A korszakra jellemző, sok sztárt, látványos helyszínt és mutatós autót felvonultató filmben a Belmondo–Bourvil páros egy igazi francia ikonnal, a Citroën DS-szel mutat be egy látványos jelenetet. Bár a hidropneumatikus felfüggesztés talán meg is birkózott volna az ugratással, a felnyíló hídról lerepülő DS látványosan kettészakad, hogy két keréken folytassa útját. Ehhez nemcsak egy pót tankra, hanem Rémy Julienne szakértelmére is szükség volt, aki mestere volt a kellékként használt járművek átalakításának.
2. A betörés (1971)
A Görögországban forgatott krimiben a szintén nagy kaliberű Omar Sharif játszotta a zsarut, aki bármire képes azért, hogy hősünket rács mögé juttassa. Az izgalmas macska-egér játék része Belmondo karrierjének egyik leghosszabb és legjobban kidolgozott autós üldözése. A 10 percen át tartó hajszában hősünk egy Fiat 124 Special, üldözője egy Opel Rekord utolsó kilométereit teszi meg, miközben keresztülszáguld Athénon. Miért nem francia típust vezet? A válasz egyszerű, ugyanis Rémy Julienne partneri viszonyban volt az olasz márkával, akik nem a filmet, hanem őt szponzorálták.
3. A profi (1981)
A piros Fiat visszatér! A fogságból kiszabadult, majd bosszúhadjáratba kezdő titkosügynököt alakító Belmondo ezúttal egy szolgálati autót, egy 131 Supermirafiorit tör ripityára, miközben fél Párizson átszáguld az őt üldöző kollégáival, akik egy Peugeot 504-esben próbálják tartani vele a tempót.
Bár ez az üldözés technikailag elmarad A betörés hasonló jelenete mögött, ez nem jelenti azt, hogy nem ugyanakkora élvezet megnézni sokadik alkalommal is. Maga a film az egyik legmeghatározóbb a színész karrierjében, nem csoda, hogy a búcsúztatásán Ennio Morricone dallamai csendültek fel…
4. A kívülálló (1983)
Belmondo saját produkciós cége, a Cerito Films gyártotta ezt a zsarufilmet, mellyel az általa nagyra tartott Steve MqQueen előtt tisztelgett. Bár a történet is vonultat fel párhuzamokat az 1968-as Bullitt-tal, a sztárautó egyértelművé teszi, hogy a hasonlóság nem a véletlen műve. Az igazságért harcoló, törvényen kívül kerülő zsaru kölcsönveszi a golyóálló üveggel ellátott, sötétzöld, 1967-es Ford Mustangot, így hiába lőnek rá közvetlen közelről a vesztébe rohanó Plymouth Volaréból. Rémy Julienne és csapata két Mustangot készített fel, az egyik teljesen összetört, a másik viszont túlélte a forgatást, és magánkézbe került.
5. Kellemes húsvéti ünnepeket! (1984)
Nem csak akciófilmben van szükség autós száguldásra, erre jó példa a Sophie Marceau-val forgatott vígjáték. Belmondo 51 évesen sem adta át másnak a kormányt, a hazugságai miatt állandóan önellentmondásba kerülő üzletember nem a szerepe szerint hozzá illő, klasszikus Cadillac DeVille Convertible, hanem egy Citroën CX mentőautó és egy vadonatúj, szintén az olaszoktól kapott Fiat Uno lelkét tapossa ki. Előbbivel egy DS tetején „mászik át”, utóbbival a csendőrség szolgálati autójának tetején landol.
Mit vezetett két forgatás között?
A férfiasság megtestesítőjeként számon tartott színész nem csak a filmekben imádta a szép és gyors járműveket, ahogy anyagi lehetőségei engedték, megvásárolta azokat a különleges darabokat, melyek megdobogtatták a szívét. Rajongott a Ferrarikért, járt egy 250 GT Tour de France-szal, egy 308-assal és egy 355 GTS-sel, de nem ragaszkodott az olasz márkához, a hasonlóan izgalmas angol autók, az AC Bristol, a Lotus Elan és két Aston Martin DB5-ös is a társa volt hosszú éveken át. Szeretett és tudott is gyorsan vezetni, de a versenypálya sosem vonzotta, 1963-ban született fia, Paul azonban autóversenyző lett.