Szerencsés embernek mondhatta magát az 1927-ben, Londonban született Roger Moore, aki a modellszakmából csöppent a filmezésbe és a televízió hőskorában lehetett sztár, amikor az egész ország ott ült a képernyő előtt és izgult a vetített háttérrel felvett autós üldözéseken. Sőt, szerencsésnek mondhatta magát, mert karakterei, a kifogástalan úriemberek alakításához sok szempontból elég volt önmagát adnia, de az is irigylésre méltó, hogy 58 évesen is eljátszhatta James Bondot. Mindezt olyan tudatos öniróniával, ami végképp szerethetővé és szimpatikussá tette, túl karitatív tevékenységén. Mi is szerencsések vagyunk, hogy Láng József finom magyar hangján hallhattuk és láthattuk, melyet Moore jobbnak tartott a saját hangjánál is, és hálás volt kollégájának, amiért intelligensebbé tette a karakterét a szerepeiben. Több generáció számára jelentett egyet a jóképű hőssel, aki megküzd a gonoszokkal, megvédi az ártatlanokat, a legjobb autókat vezeti, a legcsinosabb nőket menti meg, és két pofon között elsüt egy szellemes poént. Ezúttal a színész 50 éves pályafutásának legemlékezetesebb négykerekűit gyűjtöttük össze.
Az Angyal (1962-1969)
Eredetileg egy brit sportkocsit képzeltek el a filmesek Simon Templarnak, a mindig segítőkész kalandornak, aki nem csak a bűnözők, de még a rendőrök eszén is képes volt túljárni. Éppen kapóra jött volna az 1961-ben bemutatott Jaguar E-Type, az új autóra azonban akkora volt az igény, hogy a cég nem látta értelmét a termékelhelyezésnek. A Volvo nyitottabb volt az ötletre, bár az első P1800-ast még kifizettették a stúdióval. Később, ahogy egyre sikeresebb lett a 118 epizódot megért sorozat, még Roger Moore is kapott egy autót saját használatra. Először csak új alkatrészek felcsavarozásával aktualizálták a külsejét, később már komplett Volvókat küldtek Svédországból. A produkció kitett magáért, a fehér, ST 1 rendszámú kupé csaknem minden részben szerepet kapott, a típust ma is „angyali Volvóként” emlegetik.
Minden lében két kanál (1971-1972)
Annak idején Az Angyal bemutatása is szenzáció számba ment Magyarországon, a válogatott helyszíneken játszódó, csupa luxust bemutató utódsorozat pedig rátett egy lapáttal, bár aligha lett volna bomba siker a két főszereplő hanyag eleganciája és fanyar humora nélkül. Ezúttal a sikerei csúcsán járó Tony Curtis is kivette a részét a nyomozásokból, így már két csodaautóra volt szükség.
Lord Brett Sinclair (Moore) angol lordként hathengeres, de V8-as kiegészítőkkel felspécizett DBS-sel, Daniel Wild (Curtis) amerikai olajmágnásként egy szintén V6-os Ferrari 246 GT-vel, a Dinóval járt. A filmes technika fejlődött, az üldözések egyre élethűbbek lettek, a gyártól kölcsönkapott sztárautókat össze nem törhették, de látványos száguldásokat forgattak velük. A sorozat befejezése után mindkét autó magánkézbe került.
James Bond (1973-1985)
Moore nem kevesebb, mint 7 filmben alakította a 007-es titkosügynököt, azonban ennyi mozi sem volt elég ahhoz, hogy Aston Martinba ülhessen. Még csak nem is minden epizódban volt dedikált autója, gyakran egy kölcsönvett négykerekűvel akciózott. Egy ikonikus Bond-autóval azért sikerült feldobni A kém, aki szeretett engem (1977) üldözését.
A fehér Lotus Esprit nem repülni, hanem tengeralattjáróként alámerülni tudott, ami legalább olyan felkapottá tette, mint korábban a DB5-öst. A rá jellemző humor emeli ki a többi közül a Szigorúan bizalmas (1981) autós üldözését: egy Citroën 2CV-vel menekül két Peugeot 504-es elől. Moore úgy mesélt a sárga Kacsáról, mint személyes kedvencéről, persze a Polipka (1983) sínautóként használt Mercedese vagy a Halálvágta (1985) három darabra szakadó Renault-ja is emlékezetes.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!