Kecskeméti Károly kiskőrösi fő szervező elmondta, hogy telefonon és az interneten hívták meg a vendégeket. A helyiek az ország legnagyobb veterános klubjaival tartják a kapcsolatot. A kiskőrösiek 25 járművet mutattak be az érdeklődőknek. Kecskeméti Károly maga is több járművel gyarapította a kiállított két vagy négykerekű legendás motorok és autók számát. Rendelkezik egy 1963-as gyártású Pannónia motorkerékpárral, illetve egy 1976-os Mercedes S 280-asal, amelyhez kapcsolható egy lakókocsi is.
– A tulajdonosokat különleges kapcsolat fűzi a veterán járművekhez – fogalmazott a gyűjtő.
Kecskeméti Károly azt mondja, nehéz ezt a kapcsolatot megfogalmazni. El kell olvasni Moldova György könyvét, amelynek a címe: Akit a mozdony füstje megcsapott. Az az elszántság, az a megszállottság, amely kiérződik a könyvből, valahol ez is jellemzi a régi járművek szerelmeseit.
– Nekem gyermekkoromban becsípődött egy Mercedes hátsólámpa. A kiskőrösi kempingbe jöttek a német turisták egy autóval, és akkor láttam meg azt a járművet, amelynek a lámpája a mai napig tetszik. Annak idején már távolról megmondtuk, hogy milyen autó is érkezik, mert egyedi szép formáik voltak. Ez a mai világból hiányzik – mondta a főszervező.
A járműveket és a tulajdonosokat sok esetben egyedi történetek kapcsolják össze. Mindenkinek megvan a maga sztorija. Kecskeméti Károly elmesélte, hogy az idén 60 éves Pannóniát annak idején az osztálytársa említette a középiskolában. Mármint, hogy eladnák a nagyapa motorját. Ő egykor gyapotot termesztett és túlteljesítette az ötéves tervet. A sikert azonban nem pénzben honorálták, hanem egy orosz export kontingensből kiemeltek egy motort ajándékul. A nagyapa viszont nem engedte nagyon gyakran vezetni a motort a fiának, így abba kevés kilométer került. A gép a fészerben állt, miután elhunyt a nagyapa. A motort Kecskeméti Károly megvette, felújította, az első motoros találkozón egy díjat is nyert vele. Ezzel az osztálytársnője családjához visszament és az édesapának adta a kupát. Megkérte, hogy tegyen egy kört, aki sírva köszönte meg, hogy motorozhatott a díjnyertes járművel.
A rendezvényen a szovjet Volgáktól, az amerikai filmekben látható autókig sokfélét megnézhettek a látogatók. Bács-Kiskun mellett Szabadkáról, de Kiskunlacházáról is érkeztek járművek. Szabadszállásról egy több mint három évtizedes 1.9-es dízel Peugeot volt látható, több mint 550 ezer kilométeres futással. A szépen helyreállított autó tulajdonosa szerint a mai napig nem eszi az olajat a kedvence. De Kecskemétről például egy Ford T-modell a saját lábán jött el. A járműcsodák gyönyörűek, de amilyen szépek, olyan borsosak a fenntartási költségeik. Sok motor, például a Simpsonok ára is az égbe emelkedett az elmúlt években. Németországba kamionszámra hordják ezeket, ezt Kecskeméti Károlytól tudtuk meg. Árak ide vagy oda, jövőre is megrendezik a találkozót Kiskőrösön, mert ez a veterán járművek szerelmeseinek egyik hazai ünnepe.