Amíg a legtöbb márka még csak keresi, hogy a hagyományos autószalonokon kívül hol tudna közelebb kerülni a rajongókhoz, a Jeep márka már évtizedek óta ott van a Húsvéti Jeep Szafari nevű rendezvényen, amelyre idén 20 000 rajongót várnak. Nekik és a sajtóanyag jóvoltából az egész világnak építettek most épp 4 tanulmányt, amely ugyan mind modern autóból készült, de azok közös jellemvonása, hogy mind retró témájúak.

Jeep Low Down


A 15 évvel ezelőtt bemutatott Jeep Wrangler Lower 40-est idézték meg a Low Down nevű autóval, amely kifejezetten sziklamászásra készült. A speciális átalakítás lényege, hogy alacsonyan marad a tömegközéppont, miközben a lehető legnagyobb kerekeket használják, aktuálisan ez 107 cm átmérőjű BFGoodrich Krawler 42×14.5R20 abroncsokat jelent beadlock felnikre szerelve.

Karbonból készítik a sárvédőket, lerövidítik a lökhárítókat, hogy legyen hely a kerekek mozgásának, a gyári rugózás marad, de a gyári Dana 44-es (4.10-es áttétel) tengelyeket Dana 58-as (5.38-as áttétel) tengelyekre cserélik. A Poison Apple Red színű fényezéssel harmonizál a piros árnyékolófólia, a karbon motorháztetőbe ablakot is tettek, hogy jól látható legyen a napokban búcsúzó 392 köbinches (6,4 literes) 475 lóerős V8-as. A takarítás megkönnyítése érdekében a padlót nem szőnyeg, hanem egyébként a plató védelmére szolgáló, szórható védőbevonat borítja.

Jeep Willys Dispatcher


A búcsúzó V8-as mellett a jövő felé vezető lépcsőfok, tehát a plug-in hibrid hajtás sem hiányozhat a sorból, a Willys Dispatchert a Wrangler 4xe-ből építették. A rend kedvéért igyekeztek a legapróbb részletekig felidézni a legősibb Jeep-et, a Willys által konstruált terepjárót. A 16 col átmérőjű, 7 cols széles acélfelnikre 36 colos Super Traxion abroncsokat szerelnek, a réginek tűnő, de újonnan gyártott lökhárítóban szintén retró megjelenésű 8274 Warn csörlőt helyeznek el.

A motorháztető oldalán ott a dombornyomott Willys felirat, a szélvédőkeret fekete, egyébként az Element 115 Green színt használták, ami jól néz ki a krémszínű felnikkel. Az ülésekről leszerelték a fejtámlákat, nyeregbőrrel kárpitozták át azokat, bikinitető képviseli az időjárás viszontagságaitól való védelmet. A padlót könnyen takarítható vinyllel burkolták, a kerekek légnyomását a vezetőülésből lehet szabályozni. A Willys Dispatcher hajtásáról a 2,0 literes turbómotort használó, 375 LE rendszerteljesítményű plug-in hibrid hajtás gondoskodik.

Jeep Gladiator Rubicon High Top


A Jeep Performance Parts by Mopar hivatalos gyári tartozékokért felelős csapat építette ezt a pickupot, Ginger Snap metálfényezéssel és retró-grafikával. A 40×13.5R18 BFGoodrich All-Terrain T/A KO3 abroncsokat 18 col átmérőjű, 9 col széles KMC Grenade Crawl beadlock felnikre szerelik, egyediek a sárvédők, hogy bőven legyen helye az abroncsoknak. Dana 60-as hidakat (5.38-as áttétel) szereltek a gyáriak helyére, AccuAir légrugózás segítségével tudja a sofőr szabályozni a hasmagasságot.

Az AEV-től származó első lökhárítót átalakították, hogy az védje az előre szerelt csörlőt, a küszöbök alá szerelt csövek védik a padlót a szikláktól és megkönnyítik a beszállást. A platóburkolat bármilyen élethelyzetben képes benntartani a rakományt, és van 2 kihúzható fiók is. A Mopar-tartozékok közül származik a ponyvatető, a padlószőnyeg és a pedálkészlet. Nem nyúltak a gyári hajtáshoz, mert a 3,6 literes V6-os szívómotor elég nyomatékos alacsony fordulaton is a terepezéshez.

Jeep Vacationeer


A Spearmint és fehér kétszínű fényezésen épp csak jelzés értékűen, de megjelenik a Wagoneer/Grand Wagoneer modelleken a 60-as és 90-es évek között használt famintás fólia is. A felfüggesztéshez nem nyúltak, de a 18 colos beadlock felnikre szerelt 35 colos BFGoodrich terepabroncsok így is bő 5 centit emelnek a karosszérián, a nagyobb kerekek miatt meg kellett nagyobbítani a sárvédő-kivágásokat és szélesítéseket is használnak.

Elöl-hátul alsó védőlemezeket szereltek be, 3 kiegészítő fényszóró teremt akár nappali világosságot a Vacationeer előtt szükség esetén. A tetőre karbonból készített, napelem-panelekkel borított RedTail Overland Skyloft tetősátrat szereltek, amelynek megközelítésére kivágták a tetőlemezt. Az utastér hátsó részéből kiszerelték az üléssorokat, ott alakították ki a nappalit, illetve az öltözőt: felnyitott hátsó ajtó alatt lehet levenni a sáros cipőket-ruhákat, amelyeket a padlóban lévő tárolóban lehet elhelyezni. Kiel James Patrick divattervező készítette a retró- és Jeep-mintás szövetkárpitot, érdekes részlet, hogy virágok helyett kaktuszokat helyeztek el a pohártartókban levő vázákban. A Grand Wagoneerból épített Vacationeer mozgatásáról a 3,0 literes soros 6 hengeres biturbó gondoskodik 510 lóerős teljesítménnyel.