Az autórajongó Hideo Kodoma 1964-ben diplomázott le a tokiói Tama Művészeti Egyetemen, de nem sok esélyt látott arra, hogy japánban sikerült autótervezőként elhelyezkednie, ezért Európába jött, ahol a General Motors leányvállalatánál, az Opelnél kezdett dolgozni – 2 évvel az európai formatervező központ megnyitása után. A nyolcvanas évekre a vezető formatervező lett, és a GM Gamma platformjáért felelt – ez volt a kisautó alap.
Amíg az első Corsa csak Európában volt siker, a második generációval már világautóként tervezett a GM, Hideo Kodoma ezért úgy döntött, hogy szerethető autót farag a típusból, megőrizve annak praktikus tulajdonságait. Bejött a váltás, amikor az Opel Corsa B búcsúzott, világszerte már évi 1 milliós eladást produkált az autó; Brazíliában és Argentínában egészen 2016-ig gyártásban maradt (Chevrolet Celta), onnan exportáltak néhány kombit is Európába, a 4 ajtós lépcsős hátú és a pickup Dél-Amerikában maradt. A Tigra kupé és a Combo haszonjármű Európai karosszériaváltozatok voltak. Amíg az első generációnál csak a kerékjáratok jelentették az eltérést a 3- és 5 ajtós változatok között, a második generációnál már teljesen saját megjelenést kaptak a karosszériák, az akár családi használatra is alkalmas 5 ajtósnál a raktér maximalizálása érdekében sokkal meredekebb hátfalat, szélesebb csomagtérajtót használtak.
Az elődhöz képest 10 cm-rel növelték meg a tengelytávolságot, a szélvédő peremét előrébb tolták, utóbbi nem csak tágasabb belsőt eredményezett, de jótékony hatással volt a légellenállásra is. Megjelenésekor nagyon biztonságosnak számított azzal, hogy az ajtókba oldalütközés elleni merevítések kerültek, az első ülések mechanikus övfeszítőt és állítható felső bekötési pontot kaptak, nem sokkal a piaci rajtot követően elérhetővé tették a vezetőlégzsákot az utasoldali légzsákra tovább kellett várni.
1993-ban még nem volt magától értetődő a kisautó-kategóriában, hogy az összes benzinmotor befecskendezéssel és katalizátorral rendelkezett, így az Opel Corsa B 3 évvel a bevezetése előtt már teljesítette az Euro II-es normát. 1997-ben váltottak a hengerenként 4 szelepes Ecotec 3- és 4-hengeres benzinesekre, a dízelek 1,5 és 1,7 literes Isuzu 4 hengeresek voltak. A tervezésnél már figyelembe vették a későbbi újrahasznosítást is, ezért nem kevert műanyagokat és könnyen oldható rögzítéseket használtak.
A következő neveken forgalmazták a típust világszerte:
Opel Corsa (Európa, Dél-Afrika, India)
Vauxhall Corsa (Nagy-Britannia)
Buick Sail (Kína)
Chevrolet Corsa (Latin-Amerika)
Chevrolet Corsa Classic/Chevrolet Classic (Dél-Amerika)
Holden Barina (Ausztrália és Új-Zéland)
Opel Vita (Japán)
Chevrolet Chevy (Mexikó)
Chevrolet Celta és Prisma (Dél-Amerika)
Chevrolet Monza (Mexikó)
Suzuki Fun (Argentína)