A francia konstruktőr sikerrel tartotta meg az előnyt a második helyen autózó Marcus Grönholm előtt, így a finn oroszlános pilóta ezüstérmes lett. A dobogó harmadik fokára a subarus Petter Solberg állhatott fel. A Peugeot továbbra is vezeti a konstruktőri ponttáblát.
“Nagyszerű érzés Új-Zélandon diadalmaskodni, azután, hogy milyen csalódottan hagytuk el Svédországot és Mexikót. Ez azt mutatja, hogy balszerencsések voltunk azokon a ralikon. Különösen elégedett vagyok a hétvégi eredménnyel, mivel tiszta küzdelemben nyertünk Marcus (Grönholm) és Petter (Solberg) előtt.” – nyilatkozta a versenygyőztes francia.
A rali második napja különösen izgalmasra sikerült, mikor is Grönholm és Solberg hatalmas csatát vívott egymással, s cserélgették egymás között az első helyezést a nap elejétől fogva a gyors gyorsasági szakaszokon. Mindkét pilóta más és más abroncsokat választott (mindketten Pirelli-papucsokon hajtott), de mindketten elégedettek voltak a saját választásukkal annak ellenére, hogy az első nap éjszaka esett eső megnehezítette az abroncsválasztást szombatra.
A Peugeot csapata nagyszerűen kezdte a szezont, s ez folytatódott Új-Zélandon is, ahol mindkét autó célbaért. Marcus Grönholm zsinórban másodszor vezette célba autóját a második helyen, miközben Markko Märtin az ötödik lett miután nagyon izgalmas csatát vívott a fordos Toni Gardemeisterrel. Így a Peugeot megerősítette helyét a gyártók között, 12 pontnyi előnnyel a második Citroën és 15 ponttal a harmadik Subaru előtt.
“A rali előtt úgy gondoltam, hogy nyerhetek, de hamarosan kiderült, hogy ez lehetetlen: a Sebastien-Citroën kombináció túl gyors volt ahhoz, hogy utol lehessen érni. Ennek ellenére elégedett vagyok a második hellyel. Nagyon küzdöttem Petterrel, de elég biztos voltam afelől, hogy magam mögött tudhatom. Elégedett vagyok az autó megbízhatóságával, kétszer egymás után elég jó helyezést értem el, s ez magabiztossá tesz.” – szögezte le Marcus Grönholm.
A 2005-ös Új-Zéland Rali végeredménye:
1. S Loeb Citroën Xsara 3:34:51,6 2. M Grönholm Peugeot 307 WRC + 00:49,8 3. P Solberg Subaru Impreza + 01:08,7 4. F Duval Citroën Xsara + 02:06,3 5. M Märtin Peugeot 307 WRC + 03:09,1 6. T Gardemeister Ford Focus + 03:16,3 7. C Atkinson Subaru Impreza + 04:37,2 8. G Galli Mitsubishi Lancer + 06:50,5 9. M Stohl Citroën Xsara + 08:15,5 10. A Schwarz Skoda Fabia + 10:18,0 A világbajnokság állása: Pilóták 1. P Solberg 26 pont 2. S Loeb 25 pont 3. M Märtin 23 pont 4. M Grönholm 20 pont T Gardemeister 20 pont 6. H Rovanperä 11 pont 7. G Panizzi 7 pont 8. F Duval 5 pont Konstruktőrök 1. Peugeot 43 pont 2. Citroën 31 pont 3. Subaru 28 pont 4. Ford 26 pont 5. Mitsubishi 24 pont 6. Skoda 4 pont
A negyedik helyen a belga citroënes Francois Duval ért célba, míg ötödikként Markko Märtin kormányozta célba Peugeot-ját. A fiatal észt pilóta ezzel az egyéni ponttábla második helyéről a harmadikra esett, s három pont előnye van csapattársához képest, aki pedig egy helyet előrelépett a negyedikre. A hetedik helyezett Chris Atkinson lett a Subaruval, s az első tízben őt Gigi Galli (Mitsubishi), Harri Rovanpera (Mitsubishi) és Manfred Stohl (Citroën) követik.
A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen a ralimezőny visszatér Európába, az európai murvás versenyek színhelyére. A sorban először 2005. április 29 – május 1. között kerül megrendezésre a Szardínia Rali, ezúttal ősz helyett tavasszal. Bár a késő őszi időjárásból kora tavasziba költözik a mezőny ez a murvás verseny nagyban hasonlít a mostani, új-zélandira, hiszen itt is finommurvás közepes és gyors gyorsasági szakaszok váltják egymást.