Így Antonio Pizzonia tesztpilóta marad a grove-i istállónál. Alapos „tesztelésen” kellett átesnie a második székért vívott küzdelemben Nick Heidfeldnek és Antonio Pizzoniának ahhoz, hogy végül kiderüljön ki kapja meg a hőn áhított helyet.
„Nagyon akartam ezt a munkát. A Williams-BMW-nél vezetni pályafutásom legnagyobb lehetőségét jelenti. Mindent megteszek azért, hogy bebizonyítsam, megérdemelten kaptam a helyet és már nagyon várom az első nagydíjat. Nagyon élvezetes volt Antonióval „versenyezni”. Nagyszerű csapattárs, nagyra értékelem őt, s én is szívesen betöltöttem volna a tesztpilóta helyét, ha úgy hozza a sors.” – szögezte le Heidfeld.
Az FW27-est teljesen az új szabályok szerint alakították ki. Így az első szárnyat 50 mm-el megemelték, a hátsó szárnyat pedig 150 mm-el előrébb tolták. Jelentős változás, hogy az idei évben a Formula-1-es autók motorjának két teljes nagydíj hétvégén keresztül állniuk kell a sarat, s ezzel így lesz a BMW P84/5 jelű motorja is. A Williams-BMW folytatja eddigi sikeres együttműködését a HP-val. Az FW27-es korai bemutatója fordulópontot jelent a csapat felkészülésében az elkövetkező
szezonra. A fejlesztési csapat intuitív kreativitása, a HP legújabb technológiai megoldásai, valamint a hatásos szélcsatornás tesztelések eredményeként egy erős vetélytársról hullt ma le a lepel Spanyolországban.