A napokban sikeresen lezárultak a Porsche weissach-i Kutató- és Fejlesztő Központjának pályáján az első gyakorlati tesztelések. Ezzel hivatalosan is kezdetét vette az új versenyautó teljeskörű tesztelése, amely a szénszálas kevlárkarosszériától az új motoron, alvázon, erőátvitelen keresztül a felfüggesztésig teljes egészében a Porsche saját fejlesztése.
A prototípust egy újonnan kifejlesztett, 3,4 literes, 480 LE teljesítményű 90 fokos V8-as hosszútávú versenyekre szánt motor hajtja, amelyet az előírásoknak megfelelően levegőmennyiség-határolóval láttak el. A motor könnyű súlyával és rendkívül alacsony súlypontjával tűnik ki. A 32 szelepes aggregátot szárazkarteres kenéssel és hengerenkénti fojtószeleppel látták el. A kormányon elhelyezett kapcsolókkal vezérelhető hatfokozatú, szekvenciális sebességváltót és a háromtárcsás, szénszálas versenykuplungot teherviselő elemként az alvázba építették.
Az új versenyautó prototípus a Porsche Carrera GT-hez hasonlóan egy szénszál-erősítésű, önhordó karosszériával rendelkezik. Ez a nagy szilárdságú, ám rendkívül könnyű karosszéria elöl és hátul is kettős lengőkaros kerék-felfüggesztéshez csatlakozik, amelyeket állítható keménységű rugókkal, kereszt-stabilizátorokkal és lengéscsillapítókkal láttak el. A motorsportban jelentkező óriási igénybevétel miatt a fékrendszert kettős főfékhengerrel, állítható fékerőelosztóval, elöl 380 mm, hátul 355 mm átmérőjű, szénszálból készült, belső szellőzésű féktárcsákkal látták el.
A fejlesztésekbe a kezdetektől bevont Michelin gyár szállítja a Porsche új versenyautójához a gumikat. A 2006-tól érvényes ALMS szabályoknak megfelelően az új Porsche LMP2 mindössze 750 kilogrammot nyom. Ezt a rendkívül csekély tömeget egy intelligens, könnyűjármű-építési koncepció segítségével sikerült elérni. A fejlesztők eleve lemondtak a különleges, ám egyúttal rendkívül drága anyagok széleskörű felhasználásáról, mivel a jármű a későbbiekben a versenysport iránt elkötelezett vásárlói számára is elérhető lesz. A Porsche új prototípusával az első teljes versenyszezonban, 2006-ban kizárólag a Penske Racing 100%-os tulajdonát képező Penske Motorsports versenyez majd.
A jelenlegi tervek szerint a Penske csapat már a 2005-ös ALMS szezon két utolsó futamán debütálna az új Porsche versenyautóval: október elsején a Road Atlanta-ban megrendezett „Petit Le Mans“- futamon és október 16-án, Laguna Seca-ban a szezon utolsó versenyén. A 2006-os szezonban aztán valamennyi versenyen starthoz áll majd az új versenyautó.