A Race Touareg 2 soros, öthengeres, 2,5 literes dízelmotorja teljesen új fejlesztésű hengerfejet kapott, amelynek köszönhetően a legnagyobb teljesítménye 285 lóerőre nőtt, csúcsnyomatéka pedig meghaladja a 600 newtonmétert. A két lépcsős felöltésű turbódízel teljesítményleadása is érezhetően javult a megerőltető sivatagi versenyre.
„A motor új verziója még erősebbé teszi a Race Touareget a Dakar ralira, és ez az erőtöbblet ráadásul mind a gyors, mind a lassú pályaszakaszokon a vezetők rendelkezésére áll majd”- magyarázza Kris Nissen, a Volkswagen Motorsport igazgatója a Volkswagen sajtótájékoztatóján az esseni kiállításon. „Ehhez társul még az innovatív TDI-technológiánk hihetetlen hatékonysága. Mi szeretnénk lenni az első gyártó, amelyik egy dízelmotoros autóval nyeri meg a Dakar ralit.”
Logikus motorfejlesztés a legmagasabb „Dakar-elvárások” figyelembevételével
A dinamométeres mérések, a kimerítő tesztek és az első éles bevetése során a motor legújabb verziója bizonyította teljesítőképességét és megbízhatóságát. A szabályok által előírt 39 milliméter átmérőjű szívócsőszűkítés miatt a legnagyobb teljesítmény mindössze 10 lóerővel nőtt. Azonban az új és továbbfejlesztett hengerfej-felépítés rendkívül jó gázáramlást eredményez, amely az egész fordulatszám-tartományban növeli a teljesítményt és gyorsabban reagál a motor a gázadásra. Ezzel egyidejűleg a motor legnagyobb forgatónyomatéka 600 newtonméter fölé emelkedett.
A négyszelepes motor szívó- és kipufogószakaszai különböznek az elődtől, ugyanis immár nem a motor azonos oldalán helyezkednek el, hanem egymással szemben. „A nagyobb teljesítmény ellenére a motor termikus hatásfoka jobb mint valaha”- emelte ki a motorfejlesztésért felelős Donatus Wichelhaus. Carlos Sainz, a Volkswagen gyári pilótája három szakaszgyőzelmet szerzett a UAE Desert Challenge-en a négyszelepes erőforrással. „Nemcsak erősebb a motor, de jelentősen fejlődött a rugalmasság és vezethetőség terén is. Ez segítségünkre lesz a Dakar rali folytonosan változó körülményei közepette”- mondja a kétszeres rali világbajnok.
A Volkswagen négy Race Touareg prototípussal a Dakar rajtjánál
Amikor a Dakar rali 29-edik futamát elindítják január 6-án a portugáliai Lisszabonban, négy darab, kék Red Bull Design-ba burkolózott Race Touareg gördül majd le a rámpáról. A rali prototípusok fedélzetén négy páros száll majd harcba a győzelemért: a dél-afrikai Giniel de Villiers – második helyezett a 2006-os „Dakaron” – német navigátorával, Dirk von Zitzewitz-cel, a spanyol Carlos Sainz francia navigátorával Michel Périnnel, a négyszeres Dakar-győztes Ari Vatanen Finnországból olasz női másodpilótájával Fabrizia Ponssal és az amerikai Mark Miller, a tavalyi „Dakar” ötödik helyezettje, másodpilótájával, Ralph Pitchforddal Dél-Afrikából. Közel 9000 kilométer megtétele után a cél január 21-én Dakarban, Szenegál fővárosában várja majd őket.