Orvosi papírokat kell kitölteni, oltási könyvet, műholdas telefont bemutatni, részt venni a műholdas navigációs rendszerrel kapcsolatos oktatáson, hogy csak a legfontosabbakat említsük. És utána jön még csak a technikai rész, amikor beszerelik a GPS-t, és az Irritrack nevű rendszert, amely nemcsak arra jó, hogy minden egyes jármű pontos helyét meg lehessen határozni a sivatagban, hanem arra is, hogy jelezze, ha valaki túl gyorsan áll meg (azaz balesetet szenved). Maga az ellenőrzés ezek után már szinte gyerekjáték – itt azt ellenőrzik, hogy megfelel-e a technikai előírásoknak az autó, motor, kamion, és leplombálják azokat az alkatrészeket, amelyeket nem lehet cserélni (ilyen például a motor).
Nos, ezeken a technikai ellenőrzéseken mind átesett a Szalay Balázs – Bunkoczi László kettős Opel Antarája, a Darázsi Zsolt – Szalai Norbert – Laklóth Aladár trió MAN-versenykamionja, és persze a motorosok – Kátai Péter, Dési János, Emanuel Gyenes (romániai) és Jaroslav Katrinak (szlovák) – járművei is.
Nem maradt más hátra, mint egy kiadós alvás, hiszen szombaton kezdődik a 7915 kilométeren át tartó száguldás, amelynek végén remélhetőleg mindenki felgurulhat a Rózsaszín-tó partján felállított céldobogóra.
Tárgyaltak a Dakar budapesti rajtjáról
A pénteki nap másik érdekessége volt magyar szempontból, hogy a Dakar rally budapesti rajtjáról tárgyalt Étienne Lavigne, a Dakar versenyigazgatója, Gilles Jourdan, a verseny központjáért felelős vezető és dr. Újhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési minisztérium államtitkára. Az egyeztetésen részt vett Szalay Balázs (mint a Dakar főrendezőjének, az ASO-nak a közép-európai megbízottja), valamint dr. Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. volt vezérigazgatója is, aki jelenleg a Budapest-Dakar rally szervezésével foglalatoskodik.
A lisszaboni megbeszélés után az államtitkár azt nyilatkozta: nem az a kérdés, hogy lesz-e Budapesten Dakar-rajt, hanem az, hogy mikor. Leghamarabb 2009-ben (mivel jövőre már biztosan Lisszabon lesz a helyszín), ám erre az időpontra további két spanyol nagyváros is pályázik. A magyar pályázat (amelynek kapcsán részletesen megvizsgálják, mennyit hozhat az országnak a Dakar-rajt) a hírek szerint néhány hét múlva elkészül.
A tárgyalás után a résztvevők meglátogatták a parc fermétől nem messze felállított magyar sátrat, ahol hungarikumokat (Gyulai kolbászt, Szamos marcipánt, Tokaji aszút, és Unicumot) kóstoltak.