Látszik, nagyon szeretné megvédeni világbajnoki címét a norvég subarus, hiszen annak ellenére, hogy a várakozásokkal ellentétben egy ciprusihoz hasonló nehéz ralit kellett teljesíteni, mindent bedobott és ő robogott be elsőként a célba. Sebastien Loeb se hagyta azonban magát, s bár nem ő győzedelmeskedett ezen a ralin, mégis a második helyre hozta be autóját, s így nem sok esélye maradt Solbergnek a címvédésre. A Citroen ismét megerősítette vezető helyét a konstruktőrök között, miután a bronzérmes hely Carlos Sainzé lett.
A verseny sokkal nehezebben alakult, mint az előzetesen várható volt. Gyors és murvás verseny helyett lassú és kövekkel tarkított pályával kellett a résztvevőknek – köztük két magyar pilótának, Bútor Róbertnek és Benik Balázsnak – megküzdenie. A rali nehézségét mutatja az is, hogy sok gyári csapatnál gyorsan mentek tönkre az autók. A verseny eredménylistája így sok meglepetést hordoz. A negyedik helyen például Andrea Navarra ért célba, amely az olasz pilóta legjobb világbajnoki eredménye. Őt Francois Duval követi az ötödik, s Gigi Galli a hatodik helyen.
A Peugeot csalódottan hagyja el Olaszországot, hiszen Harri Rovanperä a rali második napján kiesett autója meghibásodása miatt. “Már a gyorsasági szakasz megkezdésekor gondok voltak a sebességváltáskor, majd elvesztettük az első, a második és végül a harmadik sebességfokozatot. A legvégén egyes sebességfokozatban ragadtunk, de a probléma túl súlyos volt ahhoz, hogy folytassuk a versenyt. Meg kellett állnunk.” – nyilatkozta csalódottan a 2003-as Szardínia rali győztese.
Marcus Grönholm ugyan versenyben maradt, de csak a hetedik helyre hozta be 307 WRC-jét, s így négy pontot szerzett a francia konstruktőrnek. Sokáig kecsegtetően alakult a rali, s a finn pilóta a győzelemért folyó küzdelembe is beleszólt egészen a második nap 9. gyorsasági szakaszáig, amikor is autójának turbófeltöltője meghibásodott és ezzel 20 percet vesztett. A 19. helyre esett vissza, s úgy verekedte vissza magát az élbolyba, hogy közben két gyorsasági szakaszgyőzelmet is begyűjtött. “Azt gondolom, hogy ismét bebizonyítottuk, hogy a 307 WRC győzhet murván, és most azon vagyok, hogy ugyanezt bizonyítsam aszfalton is, a következő két ralin: Korzikán és Spanyolországban.” – szögezte le magabiztosan az oroszlános versenyző.
A 2004-es Szardínia rali végeredménye:
1. P Solberg Subaru Impreza 4:43:47,9 2. S Loeb Citroën Xsara + 02:07,9 3. C Sainz Citroën Xsara + 03:20,9 4. A Navarra Subaru Impreza + 10:16,1 5. F Duval Ford Focus + 10:48,0 6. G Galli Mitsubishi Lancer + 25:11,6 7. M Grönholm Peugeot 307 WRC + 26:39,2 8. A Warmbold Ford Focus + 28:03,2 9. G Andersson Suzuki Ignis + 29:03,6 10. Andreucci Fiat Punto + 31:01,9 A világbajnokság állása: Pilóták 1. S Loeb 100 pont 2. P Solberg 74 pont 3. C Sainz 61 pont 4. M Martin 59 pont 5. M Grönholm 49 pont 6. F Duval 47 pont 7. M Hirvonen 23 pont 8. H Rovanperä 20 pont 9. J Tuohino 16 pont 10. F Loix 7 pont Konstruktőrök 1. Citroën 164 pont 2. Ford 117 pont 3. Subaru 101 pont 4. Peugeot 80 pont 5. Mitsubishi 17 pont
A Szardínia rali után két hét múlva kerül megrendezésre a Korzika rali (2004. október 15-17.). Tavaly a Subaru és a Citroen pilótái villantottak ezen a versenyen, így várhatóan Petter Solberg is azon lesz, hogy ismét, sorban negyedszer, nyerjen.