Őt mindössze egy pont lemaradással követi a pilóták között a Peugeot 307 WRC-vel versenyző Markko Märtin, akinek a bronzérem jutott. A második helyért járó trófeát és pontokat ugyanis csapattársa, az ezúttal a reményeket eredményre váltani tudó Marcus Grönholm hozta el. A Peugeot ezzel a kitűnő eredménnyel átvette a vezetést a konstruktőrök között.
A Mexikó rali a rá jellemző stílusban zajlott le, amelynek része volt az is, hogy lelkes rajongók ezrei tolongtak a gyorsasági szakaszok szélén, hogy lássák a nagy kedvenceket. Meleg fogadta a világbajnoki ralimezőny tagjait, akik épphogy felrázták magukat az európai hideg fogságából, máris autójuk fékjeinek túlmelegedésével kellett megküzdeniük a nehéz és próbára tevő mexikói utakon.
Petter Solberg a legújabb Subaru WRC-vel nyert, s így jól debütált az új autó. Már az első naptól fogva vezetett a norvég pilóta és soha nem adta fel annak ellenére, hogy a Peugeot pilóták kemény nyomásnak vetették alá.
“A mai, utolsó nap valójában unalmas volt. Egyszerűen hibák nélkül próbáltunk meg eljutni a finisbe. Nagyon boldog voltam a célban, hiszen ez egy trükkös rali volt és nagyon koncentráltam arra, hogy nehogy szükségtelenül kockáztassam a helyezésemet. Nem nagyon élveztem a ralit, de most fontosabb, hogy az autó különösen megbízhatóan működött és dobogós helyezést értünk el. A következő az Új-Zéland rali lesz, amelyet nagyon kedvelek és így már nagyon várom.” – nyilatkozta a második helyezett oroszlános pilóta.
A negyedik helyen a Citroennel célbaérő Sebastien Loeb nagyon rástartolt az utolsó napon. A francia pilóta saját elmondása szerint az utolsó szakaszon úgy hajtott, mintha a győzelem múlott volna rajta. Nem is csoda, hiszen a pénteki napot a 14. helyen zárta, s végül eltökéltségével nagyon szép helyezést ért el. Az ötödik helyezett a Mitsubishivel ismét jeleskedő Harri Rovanperä lett, aki fékproblémákkal küszködött az első nap során a magaslati szakaszokon. A hatodik és hetedik helyen két fordos, Toni Gardemeister és Anthony Warmbold kormányozta célba autóját. Gilles Panizzi tetőzte be a Mitsubishi örömét, hiszen az utolsó pont az övé lett.
A következő világbajnoki ralira négy hetet kell várnunk, hiszen 2005. április 8-10. között kerül megrendezésre az Új-Zéland Rali. A Mexikó Ralit követően egy nagyon is ismert és kedvelt rali lesz ez a hétvégi, amelyet betetőz az a tény, hogy ilyenkor nyárvégi időjárással találkoznak majd a pilóták. Érdekesség, hogy tavaly ugyanaz a sorrend alakult ki az Új-Zéland ralin, mint most a mostani Mexikó ralin, bár akkor még Markko Märtin más csapat színeiben szerepelt. Vajon megismétlődik ez a felállás egy hónap múlva?
A 2005-ös Mexikó Rali végeredménye:
1. P Solberg Subaru Impreza 2. M Grönholm Peugeot 307 WRC 3. M Märtin Peugeot 307 WRC 4. S Loeb Citroën Xsara 5. H Rovanperä Mitsubishi Lancer 6. T Gardemeister Ford Focus 7. A Warmbold Ford Focus 8. G Panizzi Mitsubishi Lancer 9. A Schwarz Skoda Fabia 10. F Duval Citroën Xsara A világbajnokság állása: Pilóták 1. P Solberg 20 pont 2. M Märtin 19 pont 3. T Gardemeister 17 pont 4. S Loeb 15 pont 5. M Grönholm 12 pont 6. H Rovanperä 11 pont 7. G Panizzi 7 pont Konstruktőrök 1. Peugeot 31 pont 2. Ford 23 pont 3. Mitsubishi 23 pont 4. Subaru 20 pont 5. Citroën 16 pont 6. Skoda 4 pont