Az egyik 285 lóerős prototípus esetében az úgynevezett „long-run” szakaszokon inkább a megbízhatóság állt előtérben, míg a másik Race Touareg a futómű és a fékek fejlesztésében segítette a szakembereket.
„A 11 nap alatt a hosszú szakaszokon több mint egy teljes Dakarra való távot autóztunk, a Race Touareg reggeltől estig a 300 kilométeres sivatagi tesztútvonalon dolgozott, mégpedig mindvégig abszolút problémamentesen” – vonta le a teszt pozitív mérlegét Kris Nissen, a Volkswagen Motorsport igazgatója. „Nem csupán műszaki tekintetben lehetünk elégedettek az eredményekkel. Különösen örömteli volt látni, ahogy a pilóták és a navigátorok, illetve az egész csapat kiválóan együtt tudott dolgozni. Csapatszellemünk éppoly erős, mint a 2007-es Dakaron volt.”
Öt versenyzőpáros Tunézia sivatagában
A dél-tunéziai Ksar Ghilane-ban berendezett főhadiszállás környéki teszteken a Volkswagen mind az öt pilótája navigátorával együtt részt vett. A Dieter Depping és Timo Gottschalk (Wedemark/Berlin) alkotta új páros közösen végezte a tesztmunkát csapattársaival, a Carlos Sainz/Michel Périn (Spanyolország/Franciaország), a Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/Dél-Afrika) és a Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (Dél-Afrika /Németország) duóval, valamint a Lagos Team Carlos Sousa/Andreas Schulz (Portugália/ Németország) párosával.
Minden pilótának lehetősége nyílt arra, hogy versenymérnökével egy Race Touareg versenygépen személyes rugó- és lengéscsillapító-beállításokat dolgozzon ki, és később a „long-run” 300 kilométeres körein ki is próbálhassa” – magyarázta Kris Nissen. „A tesztútvonal kiválasztásakor ezért különös figyelmet fordítottunk arra, hogy lehetőség szerint minél hűebben tükrözze a Dakar rali körülményeit, így az homokos és dűnékkel tarkított, illetve tevefűvel benőtt részeket, valamint köves területeket és gyors szakaszokat egyaránt tartalmazott.”
„Jól sikerült a teszt” – jelentette ki örömmel Carlos Sainz, a Volkswagen gyári versenyzője, aki a 2007-es Dakar öt versenynapján is az élen végzett. „Nemcsak arra nyílt lehetőségünk, hogy Race Touareg versenygépem beállításait az elkövetkező versenybevetésre finomítsuk, hanem igen szoros együttműködésben lehetett részem a többi pilótával és navigátorral. A teszt igény kemény munkával járt, ám ennek ellenére igen élvezetesnek bizonyult.”
A Volkswagen a 2008-as szezon új szabályaira készül
„2008-tól új szabályrendszer lép életbe a maratoni raliversenyzésben” – magyarázta Kris Nissen. „A turbószűkítő a Dakar ralitól az eddigi 39-ről 38 milliméterre csökken, s nem használható már hatfokozatú sebességváltó, így öt fokozattal kell megoldanunk. Mindkét módosítás természetesen a Race Touareg teljesítményére és forgatónyomatékára, illetve menetteljesítményeire egyaránt jelentős hatást fejt ki. Annak érdekében, hogy a Dakarra a lehető leghatékonyabban készülhessünk, már a mostani teszten is az új szabályok szerint dolgozunk. A tervek szerint a szeptember végi Marokkó-rali és az október végi UAE Desert Challenge világbajnoki futamokon szintén már az új specifikációval veszünk részt.”
A Marokkó-rali a Volkswagen gyári csapatának következő erőpróbája
A tesztek végeztével a Volkswagen gyári pilótái és csapata csupán rövid pihenőre számíthatnak, mivel négy Race Touareg már szeptember 25-én, a Marokkó-ralin rajthoz áll. Az FIA Marathon-Rallye Világkupa negyedik futama Zagorából indul és szeptember 30-án Ouarzazatéban ér véget. A világkupa utolsó futamának az Egyesült Arab Emírségekben az UAE Desert Challenge ad otthont (október 28. és november 2. között), ami a gyári csapat számára már a január 5-én, Lisszabonból rajtoló Dakar rali főpróbájaként szerepel a programban.