Tavaly megtört az akkor tíz éve tartó sorozat, melyben mindig a skandináv pilóták vihették haza a győztes trófeát, akkor ugyanis az észt Markko Märtin ért célba elsőként.
A hétvégén megrendezésre kerülő rali a szezon “legőrültebb” ralija címet is kivívta magának azzal, hogy – a nézők és fotósok nem kis örömére – a pilóták majdnem többet tartózkodnak a levegőben, mint az úton, s ha már ott vannak, akkor több mint 200 km/órás sebességgel hajtanak. A verseny fontosságát mutatja, hogy a gyári csapatok többsége három pilótával áll majd rajthoz, hiszen a jó eredmény érdekében mindenki latba veti északi “kapcsolatát”:
Az Argentin rali, amelyre különben nagyon készült, nem sikerült a Peugeot csapatának. Bár Harri Rovanperä ötödik lett, Marcus Grönholm győzelem, mi több helyezés és pontok, nélkül távozott a versenyről. Corrado Provera csapatfőnök szomorúan konstatálta, hogy az idei célkitűzés: a világbajnoki cím megvédése már csak füstbe ment terv. Így a továbbiakban arra koncentrál az oroszlános csapat, hogy győzelemre vigye az idei évben debütált Peugeot 307 WRC-t. Ennek érdekében a Finn ralin három autót állítanak csatasorba, így a szokásos pilótákon kívül Sebastien Lindholm is lehetőség kap azon a versenyen, ahol a Peugeot Sport már nyolc alkalommal győzelemre vitte autóját. Így a finn siker jó indítása lehetne a szezon második felének.
A francia konstruktőr máris a következő szezonra készül, hiszen bejelentette, hogy a következő szezontól három éven át Pirelli papucsokon versenyez, amely így már nem csak egy csapatot (Subaru) lát el abroncsokkal.
Lenyűgöző argentin teljesítményével a Citroen megőrizte dominanciáját mindkét világbajnoki ponttáblán. Ennek ellenére nem lesz könnyű dolga a francia csapatnak az elkövetkező ralin, hiszen a helyi finn pilóták gyorsak és nagyon motiváltak, s nem egy gyári csapatnál jó helyzetben vannak ahhoz, hogy elvigyék az értékesebb pontokat. A tavalyi finnországi győztes, Markko Märtin, horrorisztikus argentin balesetét követően kérdéses, hogy milyen állapotban lesz ahhoz, hogy versenyezni tudjon. A Ford így az észt tehetség mellett egy helyi tapasztalt pilótát nevez pontokra Janne Tuohino személyében. A 2003-as második helyezett Petter Solberg szép eredményben reménykedik, hiszen ezáltal tud csak csökkenteni hátrányából a világbajnokságban. Ehhez megbízható autóra van szüksége. Csapattársa Mikko Hirvonen bár hazai pályán versenyez, nem sok tapasztalattal rendelkezik ezen a ralin.
Finnországban még a rajtnál láthatjuk a Mitsubishiket, és újra üdvözölhetjük a Skodákat. A japán csapat vezetősége úgy döntött, hogy az északi ralit követő Német rali lesz az utolsó, amin idén elindítja autóit. A cseh csapat a görögországi ralit követően a hétvégén visszatér a ralipalettára Armin Schwarzzal és Toni Gardemeisterrel a volán mögött. Lássuk mire lesz képes e két sereghajtó ezen a nehéz versenyen.
A finn rali az elmúlt években már megszokott gyorsasági szakaszokon zajlik majd. A legnehezebb a 40 km-es “Moksi-Leustu” szakasz lesz majd. A skandináv rali három napon át tart, s a 22 gyorsasági szakasz 382,71 km-t tesz majd ki. A “Killeri” szuperszelektív szakasz ismét a program része lesz, s az első és a második nap végén is végigmegy rajta a mezőny.