Az intenzív tesztelési- és fejlesztési-program keretében a Volkswagen négy Race Touareg 2-t vet be a Marokkó-ralin (Szeptember 25–30.), az FIA Tereprali-világbajnokság negyedik futamán.
Egyaránt rajthoz állnak gyári pilóták, úgy mint Carlos Sainz/Michel Périn (Spanyolország/Franciaország), Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (Dél-Afrika/Németország) és Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/Dél-Afrika), valamint a Lagos magáncsapat színeiben a Carlos Sousa/Andreas Schulz (Portugália/Németország) páros.
„A Race Touareget az elmúlt hónapokban kimondottan a következő Dakar-ralit szem előtt tartva fejlesztettük tovább” – magyarázza Kris Nissen, a Volkswagen Motorsport igazgatója. „Legutóbb a csapat a pilótákkal egy igen intenzív és eredményes teszten vett részt Tunéziában. De a tesztek csak az egyik oldalát jelentik a felkészítésnek, nagyon fontos versenykörülmények között is tréningezni. Most a teszt során nyert tapasztalatokat éles helyzetben próbáljuk ki. Ez a világkupa-verseny ideális tesztpálya számunkra, hiszen a Dakar-rali első szakaszai szintén Marokkón keresztül vezetnek.”
A 285 lóerős, 2,5 literes TDI dízelmotorral hajtott Volkswagen Race Touaregek számára a Marokkó-rali a második bevetés a 2007-es év hosszú távú Tereprali-világkupájában. A Rallye Transibéricón ünnepelte első győzelmét a Volkswagen június elején Carlos Sainz és navigátora, Michel Périn, jóvoltából. Ezenkívül eddig összesen 18 dobogós helyezéssel, 54 szakaszgyőzelemmel és 48 versenynapi első helyezéssel büszkélkedhet a versenyautó.
Marokkó-rali: felkészülés a 2008-as Dakar-ralira
„Várom már a marokkói bevetést” – mondja a Volkswagen gyári pilótája, Carlos Sainz. „Természetesen még inkább motivált vagyok a Transibéricó Rallye-n aratott győzelmünk óta. Ezenkívül nagyon eredményes volt a tunéziai tesztünk. Lehetőséget kaptam, hogy az előttünk álló versenyen és a Dakar-ralin használt beállításokon dolgozzak, és úgynevezett hosszú távú szakaszokon autózzak.”
Carlos Sainz második alkalommal indul Marokkóban. „Kemény ralira számítok, ami nemcsak a vezetőket, de a technikát is próbára teszi. Ezen a ralin fontos ‘Dakaros-tapasztalatokra’ tehetünk szert, ezeket a finomhangolás során szeretném felhasználni. Egyidejűleg igyekszem a győzelmet is kivívni és tovább mélyíteni együttműködésemet navigátorommal, Michel Périnnel.” Carlos Sainz partnere, Michel Périn, Bruno Saby oldalán 2005-ben egyszer már szerzett egy győzelmet a Volkswagennek Marokkóban.
„Számomra Marokkó jóformán hazai pályának számít” – magyarázza Giniel de Villiers, a marokkói versenyek egyik legsikeresebb pilótája. Már 2003-ban nyert egyszer Észak-Afrikában, a 2005-ös szezonban pedig egy második helyezéssel ünnepelte a csatlakozását a Volkswagen-csapathoz, majd 2006-ban ismét a dobogó legfelső fokára állhatott. „Kemény sziklás és köves talaj kombinációjára számítunk, és valószínűleg átkelünk majd néhány dűneláncon is. Tapasztalatból tudjuk, hogy a Zagorától délre fekvő dűnék nagyon trükkösek” – egészíti ki Dirk von Zitzewitz. „Egészen biztosan érdekes csapaton belüli párharc alakul majd ki a Volkswagen-pilóták között.”
Mark Miller sok új benyomást vár az előtte álló versenytől. „Négykerekű járművel ez az első rajtom a Marokkó-ralin. Éppen ezért nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi fog történni.” – mondja az amerikai, aki immár 2005 óta tagja a Volkswagen gyári csapatának. „Néhány szakaszt ismerek a Dakar-raliról, ezen felül 1998-ban motorral indultam a marokkói ‘Atlasz-ralin’.”
A Marokkót jól ismerők közé tartozik Carlos Sousa is, aki Andreas Schulz navigálása mellett egy Race Touareget vezet majd a Lagos magáncsapat színeiben. „Már több ízben is részt vettem ezen a ralin. Azonban ebből nem származik semmilyen előnyöm, hiszen az útvonal évente változik. Még azokat a régiókat is variálják, amelyekben a szakaszokat kijelölik. Az én favoritom Carlos Sainz, aki már bebizonyította, hogy nagyon gyors az ilyen kemény, ‘ralis’ szakaszokon.”
Nehéz útvonal: rajt Zagorában, cél Ouarzazate-ban
Összesen hat, megterhelő szakasz vár a csapatokra a Marokkó-ralin, összesen 1730 kilométernyi mért szakasszal. Az előző évekhez képest két változás van. A rali központját Zagorába, Marokkó déli részére költöztették, és idén első alkalommal, ősszel rendezik a versenyt, alacsonyabb hőmérséklettel kedvezve ezáltal a csapatoknak és a pilótáknak. A Tereprali-világbajnokság negyedik futama Zagora oázisában, a festői Vallée du Drâa-ban rajtol szeptember 25-én. Az útvonal négyszer kerüli meg Zagorát. A 344 kilométeres utolsó szakasz után, amely Zagorából Ouarzazate-ba vezet szeptember 29-én, már csak egy utolsó kört kell a versenyzőknek Ouarzazate körül megtenni. A csapatok előreláthatólag összesen 2300 kilométer megtétele után haladnak majd át a célvonalon.