Etienne Lavigne, a Dakar versenyigazgatója elmondta: a hétnapos Közép-Európa-ralin az össztáv 3000 kilométer, ennek körülbelül a felét a gyorsasági szakaszok teszik ki.
A mezőny Budapestről rajtol, majd egy romániai kitérőt követően visszatér Magyarországra, ahol Debrecenen és Veszprémen áthaladva végül a Balatonnál érnek célba a versenyzők. Az előzetes becslések szerint mintegy 250 egység indulhat.
A nagyobb gyári csapatok már jelezték, hogy rajthoz állnak, és az ASO különböző kedvezményekkel igyekszik a többi Dakar-nevezőt is hazánkba csábítani. Etienne Lavigne jelezte: a nevezési díj a járműtől függően három és hétezer euró között lesz, azoknak a versenyzőknek azonban, akik már a Dakarra is befizették a nevezési díjat, egységesen csupán 300 eurót kell fizetniük.
A rendezvény teljes költségvetése meghaladja az egymillió eurót, ennek mintegy 80 százalékát az ASO fedezi. A verseny rendezéséhez azonban a magyar állam is hozzájárul 200 ezer euróval, és a román fél is beszáll a finanszírozásba. Ujhelyi István sportért és turizmusért felelős államtitkár kiemelte: a kormány a Magyar Turizmus Zrt.-n keresztül támogatja a ralit, így az említett 200 ezer eurót nem a sportbüdzséből veszik el.
Magyarország Közép-Európa-ralihoz kapcsolódó bevétele jóval meghaladhatja a ráfordításokat. Ujhelyi István jelezte: Budapestre és a Balatonhoz is több tízezer turista érkezhet, akik .több milliárd forintot költhetnek az esemény alatt.
Nem elhanyagolható a rendezvény marketingértéke sem, hiszen a Dakart világszerte több mint 200 országban kísérik figyelemmel a rajongók, s a sivatagi show-t közvetítő csatornák többsége valószínűleg a magyarországi eseményeket is műsorra tűzi.