– Az idei évad első európai futamaként a Rijekától 20 km-re fekvő kisváros rendkívül gyors körpályáján a horvátországi Grobnikban került megrendezésre a közép-európai zóna túraautó bajnokság 1. futama, ahol a horvát, szlovák, cseh és osztrák versenyzők között ezúttal a magyar gyorsasági autóversenyzőknek is szurkolhattunk.
Versenyzőinknek az itt összegyűlt rendkívül nívós európai mezőnyben, jól felkészült versenytársakkal szemben kellett helytállniuk. Fokozta a tétet, hogy a nagy meleg és a magas tempó miatt rendkívül nagy gumimelegedéssel kellett számolnia a csapatoknak.
Ilyen körülmények között, mégis dobogós reményekkel vágtak neki a Rich Motorsport versenyzői a pénteki edzésnek, hiszen a versenyautókat technikailag megfelelően felkészítették és a tavalyi évben már beigazolódott, hogy képesek legyőzni a lényegesen nagyobb teljesítményű versenyautókat is. A csapat várakozásai már az első időmérő edzésen beigazolódni látszottak. A nap végén a mezőnyt vezető három magyar versenyzőből első helyen Pólya Miklós, a harmadikon pedig Pólya Ádám állt. Kettejük közé a Porsche GT3-mal versenyző Brachna László futott be, megelőzve a 400 LE feletti teljesítményű szlovák GT/N Porsche-t és horvát Mitsubishi EVO VII versenyautókat is.
A második időmérő edzésre kockáztatott a csapat és jelentős mértékben változtatott a Cserkuti József által épített BMW M3 beállításain. Jó döntés volt, hiszen Ádám ennek és a Dunlop által javasolt új versenyguminak köszönhetően, több mint 4 másodperces köridő javítás után 1:36:77-es pályacsúccsal a pole pozícióból várhatta a verseny rajtját.
Vasárnap a Porschék, BMW-k és Mitsubishik szorításából a Rich Motorsport két autója rögtön az élre tört, és magabiztos versenyzéssel maguk mögé utasították a nemzetközi mezőnyt. Ádám a kitűnő rajt után már az első körben jelentős előnyt gyűjtött, és ezt végig tartva az 1. helyen végzett. Ebben az 5. körben eltörött kipufogója sem gátolhatta meg, így a látványos szikrázás szerencsére csak a nézőkben váltott ki fokozott izgalmakat. Édesapja a gyári építésű 320i versenyautóval a 3. rajtpozícióból rögtön az 1. körben közvetlenül mögé került, és a versenyen futott leggyorsabb köridővel abszolút 2. helyen ért célba. Kavecz BMW M3-mal az 5. helyen végzett. Brachna műszaki hiba miatt a verseny feladására kényszerült.
A Cserkuti által vezetett magyar BMW csapat az előzetes várakozásokat fölényesen meghaladva 100 %-osan teljesített a horvátországi versenyen, és versenyzői a dobogó első két fokára állhattak, reményt adva a magyarországi gyorsasági autósportnak azzal, hogy a nemzetközi mezőnyben több év után ismét eredményesen szerepelünk.