– Tavaly a csapattal először állhattál rajthoz Monzában. Mit jelent ez a tapasztalat számodra?
– Marc Gené (MG): Olyan élmény volt, amelyet soha nem felejtek el. Amennyiben megadatik egy ilyen szerencsés helyzet, akkor abból a legtöbbet kell kihozni és én azt hiszem ezt tettem. Sikerült az ötödik helyre kvalifikálnom magamat, annak ellenére, hogy hibákat is vétettem. Ez volt azonban Forma-1-es karrierem legjobb rajtpozíciója és így boldog voltam. A verseny alatt a fő célom az volt, hogy visszafogottan versenyezzek és ne hibázzak. Bár Jarno Trullival összeakadtam a rajtnál, végül az ötödik helyen kötöttem ki, és így pontokat szereztem a csapatnak, ami eléggé boldoggá tett.
– Tavaly 24.000 km-t tettél meg a tesztelés során. Mely részét kedveled a legjobban a tesztnek?
– MG: Legjobban az abroncsok tesztelését élvezem, főleg a lágyabb összetételű abroncsokat, mert akkor igazán gyors köröket futhatok. Szeretem az újításokat is kipróbálni, amiről senki nem tudja, hogy beválnak-e. Ez nagyon szoros kooperációt jelent a mérnökökkel.
– Melyik a legjobb tesztpálya?
– MG: Minden kétséget kizáróan a barcelonai. Egyrészt, mivel ez hazai pálya számomra, és ekkor a saját ágyamban alhatok és otthon reggelizhetek! Másrészről mivel a Circuit de Catalunya kanyarjai nagyon élvezetesek. Emellett jól felszerelt, és szervezett pályáról van szó, ahol hatékony munkát lehet végezni.
– Kinek hasonlít a vezetési stílusa a legjobban a tiedhez? Montoyáé vagy Ralf Schumacheré?
– MG: Nincs ebben olyan nagy különbség. Minden pilóta hasonlóképpen próbál meg vezetni a beállítási munkák során, s próbálja elkerülni az alul- és túlkormányozottságot. A végén hasonló eredményekre jutunk. Mégis talán Juané, mivel ő egy kicsit agresszívebb stílust képvisel.