Szintén kiválóan teljesített a csapat versenykamionja: a Szaller – Farkas – Keresztesi trió megismételte barcelonai sikerét: ismét 28. helyre hozták az erőműnek éppen nem mondható Mercedest, s ezzel az összetettben is megőrizték a 28. helyüket. Palik László és Darázsi Gábor nyugodt, óvatos autózással a szakaszon 66., összetettben 59. helyen zárta az európai szakaszt, s így – terveiknek megfelelően – ők is a mezőny első feléből vághatnak majd neki a holnapi 120 kilométeres afrikai bemelegítésnek.
Eljött a nagy pillanat: a 27. Dakar Rally mezőnye ma átkel a fekete földrészre, kezdetét veszi az igazi őrült száguldás. Addig azonban tegnap 920 kilométernyi összekötő, ma pedig egy tíz kilométeres gyorsasági és 557 kilométernyi összekötő várt a mezőnyre.
Versenyzőink nyilatkozatai:
Kis Sándor: “A mai gyorsasági borzasztó poros volt, csúszott, szűk íveken kellett autózni. Egy métert nem láttunk előre, szerencsére a pálya szélén egy kisebb töltés volt, az alapján lőttem be, hogy merre kéne menni. Így nem is tudtunk igazi tempót autózni, nem akartunk kockáztatni. Rengeteg ember volt Granadában is, és ahogy jöttünk Algeciras felé, az út szélén is. Én azt gondolom, Európa a Dakaron a szükséges rossz, de ez a show kell az embereknek. Európának semmi köze a Dakarhoz, viszont itt is lehet hibázni és ki is lehet esni, ezért vigyázni kell. A helyezésünk kicsit felemás: tiszta körülmények között tudtunk volna jobb időket is autózni, de az első negyvenből rajtolni Afrikában azért nem olyan rossz. De ez még nem végeredmény, az izgalmak majd Afrikában jönnek. Sőt: még a holnapi 120 km is csak előszoba, nem hinném, hogy az klasszikus afrikai gyorsasági lenne. Az autó most nagyon jó, de éjjel a szervizparkban még fogunk rajta itt-ott állítani. Péter rendkívül jól navigált, most pedig, hogy már itt vagyunk Afrika kapujában, ő is felengedett, úgyhogy még jobb lesz majd az együttműködésünk.”
Szaller Zoltán: “A tegnapi nap hosszú volt és unalmas, késő éjjel érkeztünk meg Granadába. A mai gyorsaságin valamivel egy óra előtt rajtoltunk. Hatalmas volt a por, de maga a pálya tetszett: igazi kemény, forgolódós, ugrós, lehetett élvezni. Azért kellett hozzá szerencse is: ha valaki beragadt egy lassabb versenyző mögé, azt biztosan nem tudta kikerülni, de előlünk szerencsére Biasionék rajtoltak az Ivecokkal, úgyhogy nem volt ilyen gondunk. Belülről nem is érzékeltük, hogy jól mentünk, csak az lett gyanús, amikor a mögöttünk rajtoló olasz unimogos, aki egész évben elvert minket, odajött gratulálni. Összességében mentünk egy számunkra nagyon jó helyet, és ez a fontos.”
Palik László: “Tegnap 920 kilométert mentünk összekötő szakaszként. Be kell valljam, nekem jól esett. Igazából most járatódott be a kocsi, és “terheletlenül”, mert kellemes 110-120-as tempóban kocogtunk lefelé. Ma tíz kilométernyi gyorsasági várt ránk Granada mellett egy katonai területen, ahol egyetlen célunk volt: az autót sérülés nélkül kihozni. Európa az össztávot tekintve nagyon kis szelet, az volt a tervünk, hogy valahol a mezőny első felében érkezzünk meg Afrikába, és ez sikerült is. Az autó jól működött, úgyhogy összességében egy örvendetesen sima európai szakaszon vagyunk túl, ami nagyon jó. Mostanra a teljes csapat megérkezett Algecirasba, mindannyian sikeresen teljesítettük Európát, most pedig áthajózunk Afrikába. Este még vár ránk 220 km összekötő Rabatig.”
A többi magyar versenyző is jól zárta Európát. A motorosoknál Varga Ákos egy 77. hellyel folytatta szép szereplését, összesítésben 33. Nagy Péter a 115., Hermann Henrik a 155. helyen fejezte be a gyorsaságit, összetettben előbbi a 90., utóbbi a 140. helyen áll. Az autósoknál Szalay Balázs 44. idővel ért célba, s ezzel a 36. pozícióból várhatja a folytatást. Liszi László 89. lett, összesítésben a 88. helyet birtokolja.
A Darázsi – Tagai – Szalai kamionos egység megőrizte 35. pozícióját az összetettben, a granadai gyorsaságit 37. helyen fejezte be. Az élen a motorosoknál ismét Fretigné, az autósoknál McRae diadalmaskodott, a monstrumok között Bekx ismételte meg két nappal ezelőtti győzelmét. Az összetettben hasonló az állás.