A III. Heidelberg Kupa a hagyományokhoz híven ismét ingyenes családi hétvégét kínált, a futamok mellett számos szórakoztató program várta az érdeklődőket.
Bár már több kategóriában eldőlt a bajnoki cím sorsa, azért még marad izgalom erre a két napra is. A Mobil1 Opel Astra Classic Kupában Brachna László a legutóbbi futamgyőzelmével esélyt szerzett arra, hogy elhalássza Bárkovics Zoltán elől az aranyérmet.
A szombat délelőtti időmérő edzésen Bárkovics volt a leggyorsabb 2:24,28-cal, Brachna 32 századmásodperc hátránnyal a negyedik helyről rajtolhatott.
A kis túraautók mezőnyében tizennégyen indultak. Kőváry Barna ezúttal máshol próbált szerencsét, egy Renault Clio volánja mögé ült be a Pirelli színeiben. Az edzéselsőséget Burghardt Károly szerezte meg 2:12,42-vel.
A Shell V-Power Racing Reanult Clio Kupa mezőnyében köszönthettük Szalay Balázs sivatagjárónkat. Ismét visszatért a pályára Réz Gábor, aki sikeresen felépült a Média Kupa parádi küzdelmén szerzett sérüléséből. A cliósokat az időmérő edzésen pont elkapta az eső, a vizes pályán Vladár Tibor futotta a leggyorsabb kört, 2:19,o3-at.
A nagy túraautók mezőnyéből hiányzott a bajnok Turán Frigyes, távollétében Rácz István, Pólya Ádám és Pólya Miklós versengett a futamgyőzelemért. A rajtelsőséget az esőre áhító Pólya Ádám szerezte meg 2:13,23-mal. A formakocsisok szerencsésen kimaradtak az esőből, az idén debütáló Magyar Miklós rajtolhatott elsőként (2:15,21) a bajnok Chanoch Nissany elől.

Zengő Zoltán szombati nyilatkozata:
Nagyon szeretném, ha sok ember jönne ki, jól éreznénk magunkat. Szeretném, ha csak a pályán esne az eső, hogy én tudjak esőben menni.

Szalay Balázs:
Nagyon tetszik, bár úgy érzem, messze vagyok még attól, hogy ebben a szakágban bármi eredményt elérjek. Nem nagyon érzem a féket, a kanyarokat, a gázt, még sokat kell tanulni. A futamok után tudom majd eldönteni, mennyire fekszik ez nekem. Remélem, nem a legutolsó leszek.

Kőváry Barna:
Minden tiszteletem a cliós versenyzőké, mert nagyon nehéz vele menni. Precíznek kell lenni, minden kormánymozdulatnak eredménye van. Teljesen elégedett lennék, ha épségben be tudnám fejezni.

Mobil1 Opel Astra Classic Kupa XI. futam

29 astrás állt rajthoz a szombat délutáni futamon. A negyedik helyről rajtoló Brachna László a rajtegyenesben odalt elhúzott, az első kört már Bárkovics és Grigalek között a második helyen fejezte be. A második körben Grigalek doktor egy pillanatra elhagyta a pályát. Világi Péter 303-as rajtszámmal megforgott, majd nekiütközött az érkező 315-ös Kempf Tamásnak. Mindketten továbbmentek, de később feladták a küzdelmet. A harmadik körben a Duna TV-t képviselő Károlyi Gábor pördült ki, a negyedik körben a bokszutcába távozott. Ugyanebben a körben Farkas László a célegyenesben megelőzte Grigaleket. Az ötödik körben Farkas folytatta a rohanást, előbb megelőzte Brachnát, majd megpördült és a korlátnak ütközött. Továbbment, ám a következő kanyarban ismét megprödült.
Sorrend az ötödik kör végén: Bárkovics, Mikl, Grigalek, Veégh, Brachna. Az eső is szemerkélni kezdett. A hatodik körben az ismét vizesedő pályán Borbély Zsolt megpördült.
Sorrend a táv felénél: Bákovics, Mikl, Grigalek. Ezt követően a nyolcadik körben Mikl Péter megelőzte Bárkovicsot. A tizedik kört már szakadó esőben tették meg a versenyzők, a mezőny eleje pedig lekörözte az utolsó helyen haladó Demcsák Zsuzsát. A tizenkettedik körben még mindig Mikl, Bárkovics, Grigalek volt az élen a sorrend. Szélesi Mihály és Soós Szilvia egy közös koccanás után továbbhajtott. Az utolsó, tizennegyedik körben Bárkovics nekiment a korlátnak, ezzel Brachna mögé a negyedik helyre esett vissza.

A Mobil1 Opel Astra Kupa XI. futamának végeredménye:

 1. 329 Mikl Péter Főnix Motorsport 38:29,o6
2. 303 dr. Grigalek Gábor J.B. MSE 38:47,o1
3. 3o1 Brachna László J.B. MSE 38:5o,53
Leggyorsabb kör: Bárkovics Zoltán 2:41,43 perc

A Média Kupa XI. futamának végeredménye:

1. 327 Vida János ZMS a5.hu 39:11,21
2. 321 Pantl Péter ZMS-CKM 39:17,28
3. 333 Szabó Róbert ZMS Autó Motor 39:35,86

Mikl Péter:
A rajtnál hoztam három pozíciót. A pálya épphogy nedves volt. Amikor esni kezdett, a hetedik, nyolcadik hely környékén lehettem. Nagyon sokan hibáztak és kiestek. Három-négy kör erejéig Veég Attilával, Grigalek Gáborral és Brachna Lacival küzdöttem, akit teljesen véletlenül ki is löktem. Farkas Lacival is sokat harcoltam. Bárkovics mellett a Mansell-kanyarban mentem el már a zuhogó esőben.
Bárkovics Zoltán:
Az utolsó körben teljesen homályos volt az ablak, még a pálya körvonalát sem láttam. A fékre léptem, ahogy szoktam, semmi hatás, nyomtam-elengedtem, semmi, csak azt éreztem, hogy koppan az állam a kormányba. A füst bejött az autóba, a hűtő szétment. Nagyon lassan mentem körbe, a Laci megelőzött. Besétáltam a célba, lehet, hogy a motort is megfőztem.
Brachna László:
Egy számomra nem túl megnyugtató időmérő edzés után a negyedik helyről indulhattam. Viszonylag jól sikerült a rajtom, a második helyen voltam Bárkovics Zoli után. De aztán az ifjú titánok megtáltosodtak, elmentek mellettem (volt aki kicsit durvábban, volt aki szolidabban). Bárkovics Zolit nagyon sajnálom a balesete miatt, nem szeretném, ha ezen múlna a bajnoksága.

Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa XII. futam

Az első kanyarra nagy tumultusban fordult a 33 cliós versenyző, de szerencsére mindenki épségben átjutott az első akadályon. Az élről induló Vladár Tibor másodikként fordult. Az első kör végén Brachna László, Bessenyey Zoltán, Solti Attila, Gál Szabolcs, Vladár Tibor, Jánosi Sándor volt a sorrend. A harmadik körben Brachna László és Solti Attila ütközött, így Bessenyey Zoltán került eléjük és vette át a vezetést. A tizenegyedik helyről induló Wéber Gábor ekkor már a negyedik helyen autózott. A következő kör már a második helyen találta, a hatodik körben utolérte Bessenyeyt, a hetedik kör első kanyarjában már először fordult.
Sorrend a nyolcadik körben: Wéber, Bessenyey, Jánosi, Gál, Solti. A tizenkettedik körben Gál Szabolcs megelőzte Bessenyey Zoltánt. A futam nagy felzárkózója Él István lett, aki a huszonnyolcadik helyről indulva a hetedik helyen fejezte be a futamot.
A díjakat Dominique de Combles de Nayves úr, Franciaország nagykövete adta át. “Nagy megtiszteltetés, hogy itt lehetek és láthatom a versenyt. Talán egy kis szerencsénk is lesz, és nem fog esni az eső. Nagyon szép versenyt várok, nagyon jó autókkal. Komoly verseny lesz.”

A bajnokság XII. futamának végeredménye:

 1. 425 Wéber Gábor ZMS Autó Motor 34:57,82
2. 4o9 Gál Szabolcs Szélesi Motorsport 35:o3,16
3. 427 Bessenyey Zoltán Zengő MSE Autó M.S. 35:o4,25
Leggyorsabb kör: Wéber Gábor 2:23,23 perc

A Média Kupa XII. futamának végeredménye:

1. 425 Wéber Gábor ZMS Autó Motor 34:57,82
2. 427 Bessenyey Zoltán ZMS Autó Modell Sp. 35:o4,25
3. 415 Czollner Gyula ZMS RTL Klub 35:19,28

Wéber Gábor:
Reggel száraz idő volt, azt hittem, egész délelőtt ilyen marad. Ehhez választottam a gumikat. Az edzésen az első mért köröm közepén szakadni kezdett az eső. Csoda, hogy tizenegyedik lettem. A futamon minden körben más volt a pálya, de szerencsére ráérzésben én jó vagyok. Körről-körre próbáltam máshogy menni és nem is hibáztam. Nagyon élveztem, hogy nem egyedül unatkozom elöl. Az autómat nagyon féltettem, de többször csattantam Jánosi Sanyival és Brachna Lacival, szerencsére károkozás nélkül. Jánosiról tudtam, hogy nagyon kemény, de forgalomban még nem akadtam vele össze. Az utolsó centit is kihasználja pályán. Ahogy száradt a pálya, egyre több részét lehetett használni, apránként szedegettem össze a helyeket. Az ötödik-hatodik helyen jó értelemben vett kemény lökdösődés volt, azt hittem, nem tudok előbbre jutni. A vége már könnyű volt, tudtam, hogy Bessenyey Zoli nem fogja megnehezíteni a dolgomat. Nagyon jó győzelem volt, abban reménykedem, holnap egész nap esik majd, és kipróbálhatom milyen zuhéban versenyezni.
Gál Szabolcs:
A csapatra nagyon kellett figyelnünk, mert egyéniben már biztos második vagyok. Ha az Attila (Solti) vagy én kiesünk, oda a csapatelsőség. Az elején a nagy lökdösődésben elengedtem mindenkit, amikor eloszlott a mezőny, előzni kezdtem. Már a Gabira is közeledtem a végén. Egy-két csúnya kicsúszásom volt, de próbáltam korrigálni.
Bessenyey Zoltán:
Ha nem kezdett volna el felszáradni a pálya, akkor csak a Gábor tudott volna megverni, a Szabolcs nem. A többiek veszekedtek hátul, meg tudtam lépni, úgy látszik erre elegendő volt a hét környi vezetés.
Jánosi Sándor:
A tizenkettedik helyről rajtoltam, ahhoz képest boldog vagyok a negyedik helyemmel. Ráadásul esőben mentem ilyen jól, amitől tartottam. Természetesen jobb lett volna a harmadik hely, de a végén valami gond lett a benzinellátással, kigyorsításra már nem maradt elég üzemanyag. Óvatosan mentem, hogy legalább megmaradjon a negyedik helyem.
Él István:
A hetedik hely mindenképpen jó ahhoz képest, hogy a huszonnyolcadik helyről indultam. A végén már nagyon csúszott a kuplungom, Czollnert el kellett, hogy engedjem.
Szalay Balázs:
Ez a fajta rajt nagyon új nekem. Nem is tudtam, hogy kell csinálni. Az autót fel sem mertem huzatni az egyenes végéig, nehogy tömegkarambol legyen miattam. A tizedik kör környékén megpördültem, az is nagyon érdekes volt.

III. HEIDELBERG KUPA II/1 kategória formaautók IX. futam

A formaautósok 1o fővel vágta neki a távnak. A két Harkányi ugyan most hiányzott közülük, de újra indult Czibere Sándor, aki ebben az évben még nem állt rajthoz. A nagy túraautók okozta csúszás miatt a formakocsik később kezdtek és korábban végeztek: a hetedik kör után a sötétedés miatt le kellett állítani a futamot.
Az eredeti táv felénél megszakított versenyt meglepetésre az újonc Magyar Miklós nyerte, a már bajnok Chanoch Nissany a második helyen futott be.

A bajnokság IX. futamának végeredménye:

1. 25 Magyar Miklós Magyar ASE Forma VW 15:57,79
2. 15 Chanoch Nissany Szász MSE Coloni Nissan 16:3o,37
3. 17 Balatincz Zoltán Ventile RSE Forma MTX 16:32,56
Leggyorsabb kör: Magyar Miklós 2:15,84 perc

Magyar Miklós:
Nagyon örülök. Ez volt a harmadik versenyem és az első futamgyőzelmem.
Chanoch Nissany: A sötétben semmit sem láttam, csak elképzelni tudtam, merre is megyek.
Balatincz Zoltán:
Bevállaltam a slick gumit. Chanochhal sikerült egymást megforgással előzni. Amikor a piros zászló bejött, pont én voltam a harmadik. Így jött ki. Az elmaradt hét körben még bármi lehetett volna.

III. HEIDELBERG KUPA I/2 kategória kis túraautók 16oo ccm alatt XI. futam

A rajt után a második helyről induló Kincses István fordult elsőnek Burghardt Károly és Janzer György előtt. Ök hárman már az első körben kicsit elhúztak a többiektől. Szintén az első körben Burghardt Golfja visszaelőzte Kincses Mazdáját, a harmadik helyen Janzer tartotta magát, őt Hajas Gábor követte. A második körben Burghard meglépett Kincses és Janzer elől. Hajas Gábor megpördült, így néhány helyet visszaesett, helyét Vajda György vette át. Milhoffer Zsolt és Katona Endre csatázott a hatodik-hetedik helyért. A vezető Burghardt, Kincses, Janzer hármas tagjai között egyre nőtt a távolság, már-már távüldözőversenyre készülhettünk. A futam felénél azonban az egyre száradó pálya összerántotta a mezőnyt, Kincses István utolérte Burghardt Károlyt. Éppen készültek a helyosztót megvívni, amikor a nyolcadik körben egyszerre érte utol őket a végzet: Kincses műszaki hiba miatt leállt, Burghardt motorja pedig felrobbant, a versenyző félreállt. A következő körben Kincses ismét nekilendült, de már nem tudott bekapcsolódni az élmezőnybe.
Sorrend a kilencedik kör végén: Janzer György, Vajda György, Nagy Szabolcs, Katona Endre, Milhoffer Zsolt, Hajas. A tizenegyedik körben Nagy megelőzte Vajdát. Janzer György egyre növelte az előnyét, végül majdnem negyven másodpercet vert a második helyen befutó Nagy Szabolcsra. Kincses István a kilencedik helyen zárta a futamot.

Végső sorrend: Janzer György 38:29,oo, Nagy Szabolcs 39:o8,89, Vajda György 39:18,75

A bajnokság XI. futamának géposztály végeredményei:

H/F-16oo
1. 266 Nagy Szabolcs Ventile RSE Lada 21o11 39:o8,89

N-16oo
1. 2o3 Hajas Gábor Stille ASE Honda C. VTi 4o:38,13

A-16oo
1. 236 Janzer György Berg ASE Skoda FeKC 38:29,oo

A-14oo
1. 212 Vajda György M.S.H. C AMSE Suzuki Swift 39:18,75

Leggyorsabb kör: Burghardt Károly 2:4o,68

III. HEIDELBERG KUPA I/1 kategória nagy túraautók 16oo ccm felett XI. futam

A nagytúrások ismét két felvonásban teljesítették mai adagjukat. Az első rajt után a második körben az élen haladó Rácz István Porschéja annyi olajat eresztett a pályára, hogy le kellett állítani a futamot. Rácz nem tudta folytatni a versenyt, a többiek a második rajtra várakoztak. Az új rajttól Pólya Ádám jött el a legjobban. Zengő Zoltán megpördült, Bódis Kálmán megelőzte Brachna Lászlót, Pólya Miklós a gumifalnak ment. Sorrend az első kör végén: Pólya Ádám, Bódis, Pozsgay Zsolt. A második körre Pólya Ádám jelentős előnyre tett szert, Faltusz Péter Pozsgay Zsoltot támadta, a harmadik körre meg is előzte. Ugyanekkor Brachna és Kavecz támadta váltva egymást. Az ötödik körben Pólya Ádám tovább szökött, közben Pólya Miklós is egyre feljebb jött, már Pozsgayt piszkálta. A két Pólya egyre jobban szűkítette a szendvicset, a hetedik körre már csak Bódis Kálmán volt a töltelék kettejük között, majd összezárt az olló. Pólya Ádám végül másfél perc előnnyel futott be győztesként édesapja előtt.

Végső sorrend: Pólya Ádám (31:36,o8), Pólya Miklós (33:o7,13), Bódis Kálmán (33:o9,85)

A bajnokság XI. futamának géposztály végeredményei:

H/F+2ooo
1. 182 Pólya Ádám Rich SE BMW M3 (E36) 31:36,o8

H/F-2ooo
1. 172 Pólya Miklós Rich SE BMW 32oi 33:o7,13

A+2ooo
1. 155 Kavecz István Turán MSE BMW M3 32:19,72+2k

A-2ooo
1. 137 Faltusz Péter Minor SE Peugeot Maxi KC 31:36,28+1k

N-2ooo
1. 1o1 Deák Péter Mountain Honda Integra 31:56,92+2k

Leggyorsabb kör: Pólya Ádám 2:13,17

Pólya Ádám:
Győztem. Rajt-cél győzelem volt, ez külön siker. Szerencsére a hatalmas lóerőkülönbségek nem jöttek elő. Sajnálom, hogy Rácz Pisti motorhiba miatt feladta a versenyt, akkor lett volna igazi a győzelem, ha őt megverve tudok az első helyen befutni. Örülök, hogy édesapám a második helyen végzett, ezzel a csapatgyőzelmet is megszereztük.
Bódis Kálmán:
Sajnos összekevertem a két Pólyát, azt hittem az Ádám előz meg, akkor láttam, hogy Pólya M. Akkor már jött a Brachna Laci lekörözve és már nem tudtam visszaelőzni.
Pólya Miklós:
Egy apának az a legnagyobb siker, ha a fiát a dobogón láthatja. Ha fölállhat mellé, ez nem csak boldogság, hanem büszkeség is.

III. HEIDELBERG KUPA Hungaroring, 2oo3. október 5., vasárnap

Az időjárási körülményeket és a szombati versenynap tapasztalatait figyelembe véve a Felügyelő Testület úgy döntött, hogy a vasárnapi versenynap versenyfutamainak távja egységesen 11 kör. 75%-os határ: 9 kör

Mobil1 Opel Astra Classic Kupa XII. futam

A sorozat 11 körösre csökkentett vasárnapi búcsúfutamán napos időben, egyre száradó pályán Brachna László rajt-cél győzelmet aratott. Bárkovics Zoltán kitartó aknamunkával a harmadik helyet szerezte meg, és ezzel a kategória idei bajnoka lett. Brachna jól rajtolt, elsőként fordult az első kanyarra, dr. Grigalek Gáborral, Assenbrenner Tiborral és Mikl Péterrel a nyomában. A második körben Veégh Attila kilökte Farkas Lászlót, aki a kavicságyban maradt, és a mezőny végére csatlakozott. Grigalek Gábor kipufógója lógni kezdett, majd a következő körben le is szakadt, de Grigalek tartani tudta második helyét. A negyedik helyről rajtoló Bárkovics Zoltán pár helyet visszaesett az indulásnál, de határozottan hagyta maga mögött az ellenfeleket, az ötödik körben már az ötödik helyen autózott. A nyolcadik körben Brachna elhúzott, Assenbrenner Tibor utolérte dr. Grigaleket, a kör végére meg is előzte, Bárkovics már Miklt támadta. Sorrend a kilencedik körben: Brachna, Assenbrenner, dr. Grigalek, Bárkovics, Mikl, Szamosvári. A tizenegyedik körben Bárkovics megelőzte Grigaleket.
A Média Kupában Pantl Péter, a CKM magazin képviselője nyerte a futamot.

A Mobil1 Opel Astra Kupa XII. futamának végeredménye

1. 3o1 Brachna László J.B. MSE 28:51,47
2. 3o6 Assenbrenner Tibor Szélesi MSE 28:54,26
3. 3o4 Bárkovics Zoltán Szélesi MSE 29:o1,o2

Leggyorsabb kör: Brachna László 2:3o,63 perc

A Média Kupa XII. futamának végeredménye
1. 321 Pantl Péter ZMS-CKM 29:24,89
2. 327 Vida János ZMS a5.hu 29:33,27
3. 333 Szabó Róbert ZMS Autó Motor 29:43,45

Brachna László:
Sikerült jól rajtolnom és egy picit megszöknöm. Jól gondoltam, hogy nem fog esni az eső, olyan gumit sikerült választanom, ami elég kopott volt ahhoz, hogy esőben is megfeleljen. A száradó pályán egyre gyorsabban tudtam menni. Egy darabig csapattársam fel tudta tartani Assenbrenner Tibit. Fáradtam, időnként elkövettem néhány hibát, amelyekből bármelyik végzetes lehetett volna, ha nincs ekkora előnyöm. Nagyon örülök.
Bárkovics Zoltán:
Egy rajtbaleset miatt megint a sokadik helyről kellett feljönnöm. Nagyon nehéz és nagyon izgalmas volt. A futóművemet is kiütötték, elment teljesen. Az idény nagyon kemény volt, főleg, hogy egyre szorult a hurok a bajnoki címem körül, amit nem bánok, jobb volt így nyernem.
Assenbrenner Tibor:
Szerencsére felszáradt a pálya, mert száraz gumival mentem. Az elején nagyon csúszott, de tartani tudtam a harmadik helyet. A többiek esőgumit tettek fel, így fel tudtam jönni a második helyre. Ha tizennégy körös lett volna a verseny, talán még az első hely is benne lett volna.

Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa XIII. futam

Az aggódó szülők és elhanyagolt házastársak, szurkoló barátok és barátnők fellélegezhetnek: két részletben, balesetmentesen, tizenegy körre lerövidítve, szárazon véget ért a Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa nyitó évének tizenharmadik, záró futama. A megmérettetésen Wéber Gábor akaratán kívül, műszaki hiba miatt meghagyta a dobogó legmagasabb fokát Gál Szabolcsnak.
Az első rajt után az első kanyarban négyen – Szabolcs Róbert, Solti Attila, Czollner Gyula, Assenbrenner Tibor – kicsúsztak, ismét olaj került a pályára, leállították a futamot. Az új rajt után Wéber Gábor, Jánosi Sándor, Gál Szabolcs volt a sorrend. A második körben Wéber autója füstölni kezdett, ki kellett állnia az élről. Gál és Jánosi helyet cserélt, mögöttük Él István, Solti Attila, Bessenyey Zoltán és Bárkovics Zoltán robogott. A továbbiakban Bessenyey Zoltán megelőzte Soltit, és Gál, Jánosi, Él Bessenyey, Solti, Bárkovics sorrendben futottak be.

A bajnokság XIII. futamának végeredménye:

1. 4o9 Gál Szabolcs Szélesi Motorsport 25:46,45
2. 4o2 Jánosi Sándor J.B. Motorsport 25:49,29
3. 4o1 Él István J.B. Motorsport 25:51,68
Leggyorsabb kör: Brachna László 2:18,93

A Média Kupa XIII. futamának végeredménye:

1. 427 Bessenyey Zoltán ZMS Autó Modell Sp. 25:52,64
2. 415 Czollner Gyula ZMS RTL Klub 26:27,97
3. 421 Pataky Tibor ZMS Fradi TV 26:29,o1

Jánosi Sándor:
Az első rajtom rosszabbul sikerült, de jobban jöttem ki belőle, az első helyen voltam. Másodszorra jobban sikerült a rajtom, viszont a következő kanyarban visszaestem egy kicsit. A verseny második fele már nem volt olyan kemény, szerintem már mindannyian a helyünket akartuk tartani.
Él István:
Mind a két rajtot jól vettem. A bajnokság végeredménye szempontjából nekem Jánosira kellett figyelnem. A mostani pozícióm elég volt az év végi harmadik helyemhez. A végén már nagyon csúszott a kuplungom, az utolsó kört már fél gázzal mentem.
Bessenyey Zoltán:
Él István túl gyors volt, nem tudtam utolérni, jól védte a pozícióját. Sajnálom, hogy Wéber Gabi kiesett. Nem vagyok csalódott, ebben a mezőnyben negyediknek lenni nagyon szép dolog.

III. HEIDELBERG KUPA II/1 kategória formaautók X. futam

A formautósok az óvintézkedések ellenére sem tombolhatták ma ki magukat, összesen négy kör jutott nekik a kibontakozásra. A futamot a tegnapi győztes, Magyar Miklós nyerte Balatincz Zoltán és a szintén újonc Bakoss Bence előtt.

A bajnokság X. futamának végeredménye:

1. 25 Magyar Miklós Magyar ASE Forma VW 9:24,26
2. 17 Balatincz Zoltán Ventile RSE Forma MTX 9:26,2o
3. 3o Bakoss Bence G-Kart Rac.T. SE Forma Opel Lotus 9:5o,26 Leggyorsabb kör: Balatincz Zoltán 2:18,45 perc

III. HEIDELBERG KUPA I/2 kategória kis túraautók 16oo ccm alatt XII. futam

 A kategória idei utolsó futamán Kincses István tizenegy körön át vezetve, hatalmas előnnyel szerezte meg az aranyat. Bughardt Károly és Katona Endre műszaki okok miatt már el sem rajtolt, így tízen vágtak neki a távnak. A rajt után Kincses István az élre ugrott, Janzer György, Mohácsi Ákos, Nagy Szabolcs, Vinoczai Attila, Vajda György és Hajas Gábor követte. A második körben Kincses István tetemes előnyre tett szert, és Janzer György után is leszakadtak a többiek. Mohácsit Nagy Szabolcs támadta. A harmadik körben a születésnapos Vinoczai Attila már Mohácsit támadta, majd félreállt. Kincses István már célegyenesnyivel vezetett Janzer György előtt. A futam végéig Hajas Gábor, Vajda György és Nagy Szabolcs felváltva kergette és előzte egymást. A tizedik körre Mohácsi Ákost már Vjda és Nagy is lekörözte.

Végső sorrend: Kincses István (25:5o,48), Janzer György (26:43,15), Hajas Gábor (27:34,o7)

A bajnokság XII. futamának géposztály végeredményei:

H/F-16oo
1. 267 Kincses István Kincses TT Mazda RX7 25:5o,48

H/F-14oo
1. 246 Mohácsi Ákos Orion MSE Suzuki Swift 28:28,6o+1k

N-16oo
1. 2o3 Hajas Gábor Stille ASE Honda C.Vti 27:34,o7

A-16oo
1. 236 Janzer György Berg ASE Skoda FeKC 26:43,15

A-14oo
1. 212 Vajda György M.S.H. C AMSE Suzuki Swift 27:52,22

Leggyorsabb kör: Kincses István 2:18,52

III. HEIDELBERG KUPA I/1 kategória nagy túraautók 16oo ccm felett XII. futam

A kategória utolsó futama időjárási szempontból pontosan úgy alakult, ahogy Zengő Zoltán – aki az első rajtkockából indult – , tegnap kívánta. A rajtnál leszakadt az eső, zuhogott egy darabig, majd elállt. A pálya ezáltal csuromvizes lett, a nézők pedig nem menekültek el. Rácz István az utolsó kockából lerajtolta az egész mezőnyt. Bódis Kálmán és Pólya Ádám a rajt után ütközött, kiálltak. Sorrend: Rácz István, Zengő Zoltán, Tóth Csaba, Pozsgay Zsolt, Faltusz Péter. A második körben Faltusz megelőzte Pozsgayt, Pólya Miklós pedig már a negyedik helyen hajtott. A harmadik körben Rácz és Zengő leszakadt a mezőnytől, Faltuszt visszaelőzte Pozsgay. A negyedik körben Pólya Miklós Tóth Csabát támadta, aki visszaverte a támadást és meg is pördült. Rácz, Zengő, Pólya Miklós, Tóth, Pozsgay, Faltusz, Butyka sorrendben kezdték meg az ötödik kört. A táv második felére Rácz István és Zengő Zoltán egyre jobban elhúzott a mezőnytől, a harmadik helyen autózó Pólya Miklós is magányosan haladt. Faltusz Péter a befutó előtti utolsó métereken előzte meg Pozsgay Zsoltot.

Végső sorrend: Rácz (25:18,61), Zengő (25:39,33), Pólya M. (26:o7,63), Tóth, Faltusz, Pozsgay, Butyka.

A bajnokság XII. futamának géposztály végeredményei:

H/F+2ooo
1. 181 Rácz István BOVI MS Porsche 25:18,61

H/F-2ooo
1. 172 Pólya Miklós Rich SE BMW 32oi 26:o7,63

A+2ooo
1. 156 Tóth Csaba Minor SE BMW M3 E36 26:4o,o2

A-2ooo
1. 137 Faltusz Péter Minor SE Peugeot Maxi KC 26:44,o7

N+2ooo
1. 116 Pozsgay Zsolt Turán MSE BMW M3 26:44,97

Leggyorsabb kör: Rácz István 2:16,oo perc

Rácz István:
Nagyon örülök, győzelemmel szerettem volna zárni az évet. Utolsó helyről, esőben sikerült megnyernem a versenyt.
Zengő Zoltán:
Nagyon boldog vagyok, mert ez a vasárnapi pole pozíció kellőképpen fokozta az adrenalint a csapatunk vérében. Olyan útra léptünk, amelyet mindenképpen folytatni kell. Át kell gondolnunk, miben voltunk jók és miben gyengébbek. A motorlóerőn mindenképpen javítani kell. Bíztam benne, hogy eső lesz, de nem jártam esőtáncot. A rajtnál kicsit elaludtam, az ütközésből utána szerencsére kimaradtam. Pistit elengedtem, aztán autóztam a saját tempómban.
Pólya Miklós:
Szívesen állok fel a dobogóra, akár a saját teljesítményemért, akár a fiam helyett. Az “esik, nem esik” megviseli az ember idegeit. Az éved számunkra szenzációsra sikerült. Az eredményeken ez nem látszik annyira, de bebizonyosodott, hogy Ádám tehetséges versenyző, én pedig az A+2ooo-ben százszázalékos teljesítménnyel nyertem a magyar bajnokságot, erre büszke vagyok.
Faltusz Péter:
Pozsgay Zsolttal tizenegy körön keresztül egymást kergettük, általában ő volt elöl. Tanítani kéne, ahogy autózik, egy métert sem ment egyenesen. Az utolsó kanyar nekem jött ki jobban. Jó meccs volt.