Az IRC-sorozat menetrendje
(aláhúzva a futamok, amelyeken Janikáék rajthoz állnak)
Április 4-6. Török-rali, Isztambul (murva)
Május 9-10. Portugál-rali (murva)
Június 27-28. Ypres-rali, Belgium (aszfalt)
Július 11-12. Orosz-rali (murva)
Augusztus 1-2. Madeira-rali, Portugália (aszfalt)
Augusztus 22-23. Barum-rali, Csehország (aszfalt)
Szeptember 12-13. Asztúria-rali, Spanyolország (aszfalt)
Szeptember 25-27. San Remo-rali, Olaszország (aszfalt)
Október 23-25. Valais-rali, Svájc (aszfalt)
November 7-9. Kína-rali (murva)
Amit az IRC-ről (International Rally Challenge) tudni kell
Az IRC egy két éve életre hívott nemzetközi sorozat, amelyet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) írt ki, és amely a tervek szerint vadonatúj raligeneráció születését eredményezi.
A sorozat szervezőjének és jogtulajdonosának az volt a célja, hogy egy olyan bajnokságot hozzon létre, amely a televíziónézők és a gyártók számára egyaránt vonzó, nagyszabású projekt.
Az IRC egyik legfőbb célja, hogy híres versenyzőknek, fiatal pilótáknak és amatőr ralisoknak adjon lehetőséget arra, hogy együtt versenyezzenek. A gyártóknak pedig esélyt ad, hogy egy igazán nívós nemzetközi sorozatban méressék meg magukat.
Két bajnoki címet osztanak az IRC-ben, az egyiket a legjobb pilóta, a másikat a legjobb gyártó kapja. Tavaly a Peugeot volt a legeredményesebb, így hazavihette a győztes gyártónak járó trófeát. Az oroszlános márka számára ez az év is jól kezdődött: a török viadalon Luca Rossetti és Nicolas Vouilloz révén kettős győzelmet aratott.