A 67 körös Német Nagydíj felemásra sikeredett a rajtelső Lewis Hamilton
számára. A verseny első fele sétagaloppnak is beért, de a második részben, a biztonsági autó kijövetele után már meg kellett dolgoznia a végső sikerért. A McLaren biztosan simább versenyt jósolt annál, ami végül kialakult. Timo Glock csúnya balesetét követően jött ki a pályára a biztonsági autó, s ekkor szinte mindenki bement a bokszba másodjára. Hamilton azonban nem így tett, s ez nem bizonyult jó döntésnek. Mikor ugyanis ő is kiment, csak saját csapattársa, Heikki Kovalainen, Massa és Piquet mögé tudott visszajönni a pályára.

Kovalainen jó csapattársként elengedte Hamiltont, akinek így még Massa és Piquet megelőzésén kellett fáradoznia. Massát könnyen kielőzte, s három körrel később Piquet is megvolt. Ekkor már a győzelem kapujában állt a brit tehetség.

“Mikor a csapat mondta, hogy 23 másodperces előnyt kell kovácsolnom
mindössze hét kör alatt, tudtam, hogy a határon kell autóznom – és így is
tettem. Tudtam, hogy a mienk a hétvége legjobb autója és nagyon jó érzés volt tövig nyomni a gázpedált és egyre nagyobb előnyre szert tenni. Mikor a biztonsági autó kijött, gondoltam, hogy talán be kéne mennem a bokszba, de bíztam a csapatban és abban, hogy a legjobb döntést hozzák a csapattagok a stratégia érdekében. Ez nem jött be, de tudtam, hogy elég erős az autóm ahhoz, hogy megnyomjam a sebességét és nagyon köszönöm Heikkinek, hogy észrevette, hogy gyorsabb vagyok nála” – nyilatkozta a versenygyőztes
Hamilton a maga igen magabiztos formájában.

Nelson Piquet teljesítménye azonban még Hamiltonét is túlszárnyalja. A 17. helyről rajtoló brazil egy bokszbeállásos stratégia és a biztonsági autó
segítségével megcsillanthatta tudását a Formula-1-es nézők számára is.
Csapattársa, Fernando Alonso csak a távoli 11. helyet szerezte meg. A
Renault ezzel a teljesítménnyel a konstruktőri ponttábla hatodik helyét
foglalja el. Így kielőzte a Williams-t és egy ponttal áll a Red Bull mögött
lemaradva.

A Ferrari számára ez a hétvége sem volt sikeresnek mondható, dacára Michael Schumacher jelenlétének. Massa nem tudta tartani a tempót Hamiltonnal. Kimi Räikkönen pedig csak a hatodik helyre tudta célba kormányozni piros betontorpedóját.

A második versenyen zsinórban Nick Heidfeld volt a jobb BMW-s pilóta. A
német erőfeszítése hazai nagydíján a negyedik helyre volt elég. Őt Heikki
Kovalainen és Kimi Räikkönen követi. Kovalainen ezzel a teljesítményével
gyakorlatilag kiesett a világbajnoki címre esélyesek sorából.

Robert Kubicának ezúttal a hetedik hely jutott. Az utolsó pont annak a
Sebastian Vettelnek jutott, akiről a hétvégén hozták nyilvánosságra, hogy
jövőre David Coulthard helyét foglalhatja majd el a Red Bullnál.

Ezúttal a Ferrari mellett talán a toyotásoknak van okuk az orruk lógatására. Jarno Trulli a rendkívüli negyedik rajthelyről csak a kilencedik – már nem pontszerző – helyre tudta behozni autóját. Timo Glock balesete pedig igencsak megkíván egy alaposabb vizsgálatot.

A Formula-1-es mezőny ezután útnak indul Magyarország felé, hiszen két hét múlva (2008. augusztus 3.) nálunk lép fel a vándorcirkusz a Hungaroringen.
Tavaly Hamilton vihette haza a szép herendi trófeát, s látva idei formáját a fogadóirodákban biztosan ezúttal is a brit pilótára teszik sokan a pénzüket.