Ami marad, az a Német GP után következő Magyar Nagydíj, így kevesebb, mint egy hónapot kell csak várnunk arra, hogy az autósportok krémjének számító Formula-1 résztvevői hazánkba látogassanak.
Magny-Cours nem túl kedvelt helyszín a csapatok körében, hiszen a francia vidék közepén található mindenféle komolyabb érdekesség nélkül. Miközben a tesztcsapatok megkezdték a munkát Európa kedvelt tesztpályáin, addig pilóták, több F1-es résztvevő és persze a rajongók egy hétvégét teljesen a focira áldozhattak, s drukkolhattak a foci világbajnokság első négy helyezettjének.
Néhányan kilátogattak a híres Goodwood Festival of Speedre (a gyorsaság fesztiváljára), így a Renault csapat néhány tagja is, többek között Giancarlo Fisichella és a tesztpilóta Heikki Kovalainen. A 100. versenyzéssel töltött évet ünneplő enstone-i csapat gőzerővel készült hazai nagydíjára, Magny-Cours-ban, s reméli, hogy vissza tud vágni a Ferrarinak, mely Indianapolisban elhoppolta előle a legfőbb trófeát.
“Indianapolis nagyon biztató volt, de nem szabad túlértékelnünk. Szerintem teljesen híven tükrözi az erőegyensúlyt. Biztos vagyok abban, hogy a dolgok nem mennek majd mindig ilyen jól, de meg vagyok arról is győződve, hogy esélyesek vagyunk még mindig arra, hogy megszerezzük a világbajnoki címet” – szögezte le Michael Schumacher.
A Kanadai és az USA Nagydíj összességében sikeres volt a Renault számára, hiszen Kanadában győzedelmeskedett Fernando Alonso, az USA-ban pedig bronzérmes lett Giancarlo Fisichella.
“Tavaly nulla pontot szereztem ezen a két versenyen. 2006-ban 14 pontot gyűjtöttem össze és vezetek a világbajnokságban. Michael egy kicsit behozott a hátrányából, de a különbség még mindig elég nagy az egy hónappal ezelőtti állapothoz képest. Jó munkát végeztünk, s már várom az európai versenyeket” – nyilatkozta a világbajnokságban vezető Alonso.
“Egy kicsit valósághűbb eredményt várok Franciaországban, és újra a szokásos erőviszonyok uralkodnak majd” – tette hozzá a Renault címvédő világbajnoka. Franciaországban ismét jelentős szerep jut a Renault technikai partnerének, az Elfnek, hiszen a hangsúly a versenyhétvégén ismét az üzemanyag-fogyasztáson lesz. Amennyiben esős lesz a verseny, az azt eredményezheti, hogy az autók sokkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mivel esőben lassabban hajtanak. Ez kihatással lehet a tervezett bokszstratégiára. Az Elf ezúttal is flexibilisebb üzemanyaggal látja el a Renault-t, s ezzel nagyobb teret kap a francia csapat a versenystratégia tervezésekor. Bár kellemes időt jósolnak a Francia Nagydíjra, mégis az időjárás Franciaországnak ezen a részén nagyon hirtelen is megváltozhat.
Az USA és a Francia Nagydíj közötti két hétben két meglepő és egy várt hír járta be a Formula-1-es sajtót. Időrendben az első két hírt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tette közzé, mely szerint 2008-tól egységesen a Bridgestone látja el abroncsokkal az F1-es autókat. Miután a Michelin már jövőre kivonul és a Bridgestone látja el már második éve a Formula-1 előfutáraként számontartott GP2-es sorozatot is abroncsokkal, így ez a döntés várható volt. Ami azonban nem az az, hogy a Microsoft személyében egy újabb számítástechnikai multit üdvözölhetünk a Formula-1-ben, ugyanis az amerikai nagyvállalat lesz a Magneti Marelli helyett az egységes elektronikai rendszer hivatalos beszállítója.
A Formula-1-es pilótaigazolásokkal kapcsolatos hír, hogy Juan-Pablo Montoya a jövő évtől az egyesült államokbeli versenysorozatban, a NASCAR-ban folytatja pályafutását. Azzal, hogy nyilvánosságra hozta az amerikai szerződésének részleteit, szerződést szegett a McLarennél, s ezt nem nézte Ron Dennis jó szemmel. Így várhatóan a hétvégén már lecserélik a kolumbiai pilótát, s helyét a wokingiak tesztpilótája, Pedro de la Rosa veszi át Magny-Cours-ban.