Ez a futam tavaly nagy port kevert köszönhetően annak, hogy az idei futamokkal ellentétben izgalmas és eseménydús volt. No meg köszönhetően egy ámokfutó skótkockás tüntetőnek, aki ezúttal remélhetőleg nem tiszteli meg jelenlétével a brit aszfaltcsíkot.
A Ferrari a szezon második felét úgy kezdte meg, hogy kétszer annyi pontja van, mint legközelebbi ellenfelének, s ez előrevetíti a pirosak teljes dominanciáját a szezon végére. A második helyen álló Renault spanyol pilótája, Fernando Alonso Magny-Cours előtt abbéli reményét fejezte ki, hogy hazai pályán a kék-sárgák le tudják győzni a Ferrarit. A végén azonban ismét Schumacher győzött, s brazil csapattársa, Rubens Barrichello az utolsó körben kaparintotta meg a harmadik helyet Alonso csapattársától, Jarno Trullitól. Trulli az egyetlen, akinek eddig sikerült Michael Schumachert letaszítania a trónról (Monacóban). Most azonban Flavio Briatore csapatfőnök haragját kellett lenyelnie azért, hogy hazai pályán ilyen könnyen adta ki a kezei közül a bronzérmes helyezést.
Az enstone-i istálló idei legnagyobb ellenfele a BAR-Honda, amely szintén nagy meglepetésre a konstruktőrök között a harmadik helyet foglalja el. A francia csapatnak így nagyon össze kell szednie még magát, hiszen az elkövetkező nyolc verseny alatt még sok minden megtörténhet. Ami az autót illeti, a Renault néhány jelentős változáson ment át a francia verseny előtt, s a csapat néhány új alkatrészt Silverstone-ban is bevet.
A BAR sem ül a babérjain, s nagyon készül a hazai nagydíjra. “A Renault gyorsabb volt nálunk, s úgy tűnt, mi nem tudjuk tartani a tempót az éllovasokkal. Nem igazán tudom miért. Az a fontos most, hogy előre tekintsünk. Silverstone-ban a tesztelés során nagyon jó időket futottunk. A pilóták szeretik az autó viselkedését a brit pályán és úgy hiszem jók a kilátásaink a versenyt illetően.” – szögezte le Geoff Willis a BAR technikai igazgatója.
A második helyért folyó küzdelem nagyon intenzív. S bár új fejlesztéseket vezetett be a Franciaországban negyedik helyezett Williams és a McLaren is, egyik csapat sem tudta sikerre fordítani az újításokat. A nehéz Francia Grand Prix után, ahol Montoya egy világbajnoki pontot tudott zsebre rakni, a Williams-BMW arra koncentrál, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a továbbfejlesztett FW26-osból. Az autósportok hazájában tartandó versenyre a csapattagokon kívül nagyon készülnek a Michelin és a HP mérnökei is, akik azon lesznek, hogy a lehető legjobb felszereléssel lássák el a csapatot erre a tradicionális versenyre és hozzásegítsék a pilótákat az elérhető legjobb helyhez. Bár nem alkotott maradandót Magny-Cours-ban, mégis Marc Gené ismét lehetőséget kapott arra, hogy bebizonyítsa Ralf Schumacher autójában, ő több, mint egy tesztpilóta.
A pálya a nagyon gyors és az erős motorral rendelkező autóknak kedvez, s mivel gyors és nehéz, emiatt szinte lehetetlen itt előzni. A Bridge és a Copse kanyarnál kicsi a tér, így nagyon óvatosan kell azokat bevenni. A Stowe kanyar biztonsági szempontból sokat javult Michael Schumacher 1999-es balesete óta. Mindig remek a hangulat Silverstone-ban, így méltán vált sok pilóta kedvencévé. A Silverstone-i pálya nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A gumiháború újra felizzik majd a Nagy-Britanniában. A pályán a lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő elegye. A gyors szakaszok miatt nagy figyelem hárul majd az abroncskopásra, emiatt nagyon elővigyázatosan választanak majd az istállók abroncsokat. Sok csapat gyakorta tesztel ezen a pályán, ami segítheti az autók megfelelő beállítását is. Miután nehéz a pályán előzni, az istállók stratégáira nagy szerep hárul, ugyanis most mindennél fontosabb szerephez jut a versenystratégia, amellyel versenyt lehet nyerni és veszíteni.
A 60-körös Brit Nagydíj július 11-én helyi idő szerint 13 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,141 km, a teljes versenytáv 308,355 km. A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 22,236 másodperc 2003-ban Rubens Barrichello szerezte meg a győzelmet Silverstone-ban, így tehát ferraris siker született. A brazil pilóta ideje 1’28″34.554 volt. A második helyezett a Williams pilótája Juan-Pablo Montoya, míg a harmadik a McLarennel versenyző Kimi Räikkönen lett.