S hogy mi történt tavaly? Kimi Raikkönen Formula 1-es pályafutása első győzelmét szerezte meg. Most kevésbé a McLarentől, mint inkább a Williams-BMW-től és a Renault-tól várjuk a kiugró sikert. Nem kell azonban már sokáig várnunk, míg a csapatok az ultramodern maláj sepangi pályán is megvívják harcukat a 2004-as világbajnokság második és egyben időjárás szempontjából legkiszámíthatatlanabb futamán. Elég nagy valószínűsége van az esőnek, mégsem ezzel, hanem a nagy forrósággal foglalkoznak többet a csapatok mérnökei. A forróság miatt ugyanis meg kell oldani a versenyautók extra hűtését. Az autókat a szerelők próbálják meg felkészíteni erre a kemény tesztre. A melegben különösen a motornak és az abroncsoknak jut nagy szerep.
Nagyon kiszámíthatatlan az időjárás a forró-párás Malajziában. A hőmérséklet 32-40°C között mozog, míg a levegő páratartalma megközelíti a 80%-ot. Ez emberre és gépre egyaránt nagyon nagy terhet ró. A pilóták közül többen ezért hamarabb megérkeznek a helyszínre és helyben tréningezve, vagy éppen a tengerparton pihenve próbálnak akklimatizálódni. Sokan a konditeremben izzasztották magukat, hiszen jobb kondícióval jobban átvészelhető az extrém körülmények között tartott futam. “A tél során sokat jártam edzőterembe, teniszeztem és bicikliztem, annak érdekében, hogy fitt maradjak, így a nagy páratartalom és az extrém meleg, ami Malajziában vár ránk, nem igazán izgat. Azt remélem csupán, hogy nem lesz semmi gond a vizes palackommal a verseny során, mint ahogy tavaly történt!” – szögezte le a Williams-BMW kolumbiai pilótája, Juan-Pablo Montoya.
Lássuk, hogy milyen reményekkel érkezik a két esélyes trónfosztó csapat: a Williams-BMW és a Renault. Vegyes sikereit követően a Melbourne-i viadalon, a Williams-BMW istálló nagyobb sikerek reményében vág neki a Maláj Nagydíjnak, március 21.-én. A csapat még emlékszik, hogy autói 2002-ben kettős győzelmet szereztek Sepangban. “A Melbourne-i szezonnyitón nyilvánvalóvá vált, hogy még sok munka áll előttünk akkor, ha fel akarjuk venni a harcot a Ferrarival a világbajnoki címért folyó küzdelemben. Még ha nem is tudunk azonnal felzárkózni, jobb eredményt kell produkálnunk Malajziában. Az autónak és a Michelin abroncsoknak jobban fekszik a sepangi forróság, így legalább ebben biztosak lehetünk.” – nyilatkozta Ralf Schumacher a verseny előtti héten.
Nem kevésbé magabiztos a Renault csapata sem, hiszen mindkét pilótája szépen teljesített Ausztráliában, értékes pontokat szerezve az enstone-i csapatnak. Fernando Alonso különösen szép emlékekkel tekint a tavalyi futamra, hiszen akkor az első rajtkockából vághatott neki a futamnak és végül dobogós helyen (3.) ért célba. “A legfőbb célunk a pontszerzés lesz. Abból, amit a tavalyi versenyen láthattunk elmondhatjuk, hogy az autónak jónak kell lennie, és az abroncsok még jobbak lesznek a forró hőmérsékleten. Realistán nézve, hisszük, hogy az autó versenyképes lesz, mivel az európai szezonig fejlesztéseket végzünk a motoron és a karosszérián, így most az a fontos, hogy az első versenyeken megbízhatóak legyünk, célba érjünk és pontokat gyűjtsünk.”- nyilatkozta Fernando Alonso.
A címvédő világbajnok Michael Schumacher családjával és barátaival nyaralt a tengerparton a versenyt megelőzően. A Ferrari kettős ausztrál győzelmét követően nagyon realistán nyilatkozott a hétvégi esélyeiket illetően: “A Formula-1-ben a dolgok nagyon gyorsan változnak, s nem felejtsük el, hogy mi mindig is szép eredményt értünk el Ausztráliában. A malajziai verseny mindig is nehéz volt, és az időjárás miatt kiszámíthatatlan”.
A pálya
A pálya gyors részekből és széles és hosszú kanyarokból áll, így nagyon próbára teszi az autók és pilóták teherbírását. Miután ez a pálya a versenynaptár egyik legszélesebb pályája, sok lehetőséget ad a pilótáknak az előzésre, főleg a hátsó egyenes végén lévő kanyarban. Így nem hiába ez az egyik kedvenc része a pilótáknak.
Végső visszaszámlálás
Az 56-körös Maláj Nagydíj március 21.-én reggel, helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét a sepangi pályán. A pálya hossza: 5,543 km, a teljes versenytáv 310,408 km. A 2003-as futamot Kimi Raikkönen nyerte meg. Ideje 1’32″22.195 volt. A második a ferraris Rubens Barrichello, míg a harmadik a Renault pilótája, Fernando Alonso lett. A leggyorsabb köridő Michael Schumacher nevéhez fűződik, ideje 1’36″412 volt.