Egy nagyon izgalmas szezon vége felé közeledünk, s az európai rajongók utoljára nézhetik meg kedvenceiket, ezúttal az egyik legrégebbi pályán, Spa-Francorchamps-ban.
Nem sok ideje volt a csapatoknak az elmúlt hétvégi Olasz és a mostani Belga Nagydíj között, így túl nagy változásoknak nem lehetünk szemtanúi. A Belga Nagydíj annak is köszönheti jelenlétét a világbajnokságban, hogy itt mindig is eseménydús versenyt láthatunk, s ez nem volt másként 2005-ben sem, amikor is az akkor mclarenes színekben versenyző Kimi Räikkönen nyerte meg a futamot. A pályát 2006-ban átépítették, de a csapatok júliusban tesztelhettek itt, így tisztában vannak azzal mi is vár rájuk.
“Mindig is előnyt jelent, ha tesztelhetünk egy pályán mielőtt versenyeznénk rajta, főleg mivel a csapat tavaly ezen a pályán nem versenyzett – és még sosem mentünk itt V8-as motorral. A teszten sikerült megtalálni az alapbeállításokat. Úgy hiszem találtunk jó megoldásokat és jó kiindulási pontunk lesz a hétvégén ahhoz, hogy versenyképes autónk legyen az időmérő edzésen és a versenyen” – szögezte le Heikki Kovalainen (Renault).
Mivel mindössze néhány futam van már csak hátra a Formula-1-es
Világbajnokságból, nagy küzdelem szemtanúi lehetünk a vasárnapi futamon. Várhatóan ezúttal is McLaren-Ferrari párharc folyik majd a dobogós helyekért, de nem mindegy milyen hangulatban. Ha ugyanis csütörtökön a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) diszkvalifikálja a McLarent, mert úgy találja, hogy felhasználta a Ferraritól kémkedés során megszerzett adatokat, a maranellói istálló ezüsttálcán kapja meg a konstruktőri világbajnoki címet, amelyet a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo elmondása szerint el is fogadnak majd.
A pálya és a verseny
A 2006-os évet arra használták fel a pálya tulajdonosai, hogy felújítsák a
pálya bokszait és a paddock részét (itt találhatók a csapatok
szervizkamionjai és vendéglátó egységei, a motorhome-ok). Ezenkívül a
célegyenes előtti kanyaron is munkálatok folytak. Az eddig bal-jobb-balos
buszmegálló egy jobb-balos sikánná vált. Ezen a versenyen általában a két bokszbeállásos stratégiát választják a csapatok, de amennyiben rossz idő lesz, az káoszt eredményezhet (mint ahogyan az 2004-ben is történt). A pályán nagyon keményen kell dolgoznia a pilótáknak. A maximális sebesség túllépheti a 320 km/órát, miközben vannak olyan helyek, ahol csak minimális sebességgel, vagyis 50 km/órával lehet hajtani. Így ez a pálya a tradicionális pályák közül is kiemelkedik, s ez az ami oly vonzóvá teszi ezt a pilóták szemében.
A 44-körös Belga Nagydíj szeptember 16-án helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 7,004 km, a teljes versenytáv 308,176 km. A pályarekordot Kimi Räikkönen tartja, ideje 1 perc 45,108 másodperc (2004). 2005-ben Kimi Räikkönen nyert, így tehát McLaren-siker született. A finn pilóta ideje 1’30″01.295 volt. A második helyen Fernando Alonso ért célba, a bronzérmes hely pedig Jenson Buttoné (Honda) lett.