A 2004-es világbajnokság hetedik futama az első olyan verseny, amely azonnal követi az előző nagydíjat. A Nürburgringen megrendezésre kerülő Európa Nagydíj többek számára hazainak számít majd, hiszen sok a német érdekeltségű csapat vagy éppen német származású pilóta. Így a Schumacher-fivérek is a pályától egyórányira, Kerpenben nőttek fel.
A hazai pálya előnyét élvezi az a Ralf Schumacher is, aki ezt az előnyt győzelemre tudta fordítani a tavalyi szezonban. “Nagyon boldog voltam tavaly, hogy a hazai nagydíjamon tudtam győzedelmeskedni. Egy ilyen esemény felejthetetlen pont egy pilóta pályafutása során, így nagy örömömre szolgálna, ha meg tudnám ismételni ezt a teljesítményt. Mindent megteszek ezért, bár idén nem mennek olyan jól a dolgok, mint tavaly.”
2003-ban tényleg átütő sikert ért el a csapat, hiszen kettős győzelmet seperhetett be a német pályán. Tavalyelőtt pedig mindkét Williams-BMW-s pilóta pontokkal távozott a pályáról, amely sikerben nagy szerepet játszott a kitűnő autó, a motor, az abroncsok és a mérnökök, akik a telemetria segítségével is a pilóták segítségére lehetnek a HP szerverei által.
A nürburgringi versenypálya modernnek, nem túl karakteresnek számít. Ez azt jelenti, hogy nem jelent nagy kihívást a pilóták számára. Ez persze megváltozhat, amennyiben esni fog az eső, s a Nürburgringen általában hideg van, s néha esik is.
Egy csapat biztosan örömtől mámorosan érkezik meg a német helyszínre. S ez a Monacóban az első helyet megszerező Renault. Az enstone-i csapat azon lesz, hogy megismételje sikerét, amelyben az Elf is a segítségére lesz. Hideg és esős időben ugyanis teljesen másfajta olajra lesz szüksége a csapatnak ahhoz, hogy itt is sikert érjen el, mint például a forró Hungaroringen. Amennyiben esik, az hatással lesz az üzemanyag felhasználásra is, s így nagyon szoros munkára lesz szükség a csapat és az Elf között ahhoz, hogy a legjobb megoldást megtalálják a hétvégi versenyre.
A pálya és a verseny
Az autó beállítását tekintve ezen a pályán maximális tapadóerő szükséges. Sok az előzési lehetőség a pályán, s ez az a pálya, amely igencsak megterhelő mind a pilóta, mind az autó számára. Különös figyelem hárul a felfüggesztés beállítása szempontjából a sikánra, mint előzési lehetőségre is. A bokszstratégiák kidolgozására minden bizonnyal nagy erőket összpontosítanak majd a csapatok, mivel előzésre a legjobb alkalom a bokszokban lesz.
A 60-körös Európa Nagydíj május 30.-án helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,148 km, a teljes versenytáv 308,863 km.
2003-ban kettős Williams-siker született a Nürburgringen. A futamot Ralf Schumacher nyerte meg. Ideje 1’34″43.622 volt. A harmadik helyen a ferraris Rubens Barrichello ért célba.