Nem kell már sokáig várnunk, míg a csapatok az ultramodern maláj szepangi pályán is megvívják harcukat a 2007-es világbajnokság második és egyben időjárás szempontjából legkiszámíthatatlanabb futamán. A verseny előtti tesztelésen is esett, s az időjósok még több esőt jósolnak a hétvégére. A csapatok mérnökei mégsem ezzel, hanem a nagy forrósággal foglalkoznak többet. A nagy hőség miatt ugyanis meg kell oldani a versenyautók extra hűtését. Az autókat a szerelők próbálják meg felkészíteni erre a kemény tesztre. A melegben különösen a motornak és az abroncsoknak jut nagy szerep. A szezon eleji tesztelések célja is erre a forró versenyre való felkészülés jegyében telt.
A Renault-nak nem sikerült túl jó az első futam, ami nem is meglepő annak a fényében, hogy az autó a csapatfőnök Flavio Briatore elmondása szerint rendkívül kiegyensúlyozottan ment Michelin abroncsokon. A csapat így két fronton szenvedett veszteséget, a gumik és a pilóták frontján. A McLarenhez átigazolt világbajnok Fernando Alonso helyére nem talált a Renault igazán ütőképes pilótát. Giancarlo Fisichellának évek óta nem sikerül az áttörés, míg a nagyon tehetségnek kikiáltott Heikki Kovalainen a tesztszerep után még újoncnak számít a főállású pilóták között.
Ennek ellenére bizakodó a csapat, hiszen 2006-ban éppen Giancarlo Fisichella győzedelmeskedett ezen a pályán, míg a második helyen Alonso ért célba. Idén pedig Heikki Kovalainen a szepangi tesztelés utolsó napján a leggyorsabb kört futotta, ráadásul az Ausztrál futamtól teljesen eltérő körülmények között zajló hétvégi versenyen bármi megtörténhet. A francia csapat törekvésében segítségére lesz technikai partnere, az Elf is, amely abban segít, hogy minimalizálják a mechanikai meghibásodásokat és ezáltal javítsák az autó teljesítményét és a lehető legjobban csökkentsék a motor elhasználódását.
“Ez a szezon legnehezebb versenye minden kétséget kizáróan. Nem csak
fizikálisan, de mentálisan is. A magas hőmérséklet és a páratartalom
nehezíti meg a pilóták és autók dolgát. Ami engem illet, nagyon jó emlékeim vannak a tavalyi győzelemről és idén is felkészült vagyok a futamra. Keményen edzettem a tél során, csúcsformában vagyok” – szögezte le magabiztosan Giancarlo Fisichella.
Mindeközben a szezonnyitó nagydíjon győzedelmeskedő ferraris Kimi Räikkönen óvatosságra int. Szerinte ismét a Ferrari fogja diktálni a tempót
Malajziában, de elmondása szerint a piros autó nem tökéletes. Mint ismeretes a finn autójának motorja majdnem elfőtt az Albert Parkban, így kérdéses, hogyan fogja majd bírni a maláj klímát. Amennyiben motort kell cserélni az autójában, az tíz hely veszteséget jelent számára a rajtrácson, s így nehéz lesz dobogós helyet szereznie.
A Bridgestone bejelentette, hogy Malajziában a lágyabb keverékű abroncsokat egy az egyik rovátkába festett fehér vonallal jelölik majd meg, mivel a korábbi jelölést nehéz volt észrevenni.
Nagyon kiszámíthatatlan az időjárás a forró-párás Malajziában. A hőmérséklet 32-40°C között mozog, míg a levegő páratartalma megközelíti a 80%-ot. Ez emberre és gépre egyaránt nagyon nagy terhet ró. A pilóták közül többen ezért hamarabb megérkeznek a helyszínre és helyben tréningezve, vagy éppen a tengerparton pihenve próbálnak akklimatizálódni. Sokan a konditeremben izzasztották magukat, hiszen jobb kondícióval jobban átvészelhető az extrém körülmények között tartott futam.
Az 56-körös Maláj Nagydíj április 8-án reggel, helyi idő szerint 15 órakor
veszi kezdetét a szepangi pályán. A pálya hossza: 5,543 km, a teljes
versenytáv 310,408 km. A pályarekordot 2004-ből még mindig Juan-Pablo
Montoya tartja, ideje 1 perc 34,223 másodperc.
A pálya gyors részekből és széles és hosszú kanyarokból áll, így nagyon
próbára teszi az autók és pilóták teherbírását. Miután ez a pálya a
versenynaptár egyik legszélesebb pályája, sok lehetőséget ad a pilótáknak az előzésre, főleg a hátsó egyenes végén lévő kanyarban. Így nem hiába a pálya ezen része az egyik kedvence a pilótáknak.
2006-ban Giancarlo Fisichella nyert, így tehát Renault-siker született. Az
olasz pilóta ideje 1’30″40.529 volt. A második helyezett Fernando Alonso
lett, míg a harmadik helyen a hondás Jenson Button ért célba.