Ami pedig az időjárást illeti, szinte bármi lehetséges, így napsütés, eső, köd és szél. Ez kiszámíthatatlanná és rizikóssá teszi a versenyt a résztvevők számára, de ami a nézőket illeti, az izgalom garantált. Ez a rali a versenynaptár egyik legizgalmasabb versenye, s így a dél-amerikai versenyen sok autó áll majd rajthoz. A szervezők néhány változtatást vezettek be a 2003-as versenyhez képest, így olyan szakaszok is bekerültek, amelyek tavaly nem voltak.
A Julius Caesar becenevet kapott ‘Mina Clavero’ szakaszt gyakran sűrű köd borítja, s így ez a verseny legkritikusabb gyorsasági szakasza. Ez az a verseny, ahol a pilóták ügyességén van a hangsúly, bár a helyenként durva és köves utak nagyon is próbára tehetik az abroncsokat és az autók felfüggesztését. Azonban az elmúlt versenyek (Ciprus, Görögország, Törökország) nehéz menetei során a csapatok hozzászokhattak a semmit sem kímélő utakhoz és nehéz körülményekhez.
A tavalyi versenyt a Peugeot 206 WRC-vel versenyző Marcus Grönholm nyerte meg, így ez egy jó alkalom lehetne az oroszlános csapatnak, hogy ismét nyerő formába hozza magát így a szezon második feléhez közeledve. A Peugeot Sport természetesen azzal is tisztában van, hogy Argentínában nem elég versenyképesnek lenni, hanem az éllovas helyeket kell megszereznie annak érdekében, hogy továbbra is ringben maradjon a világbajnokságban.
A ciprusi eredmények törlése, a mediterrán versenyek, és Grönholm görögországi, valamint Rovanperä törökországi kiesése következtében a francia csapat lemaradt az értékesebb pontokról. Így elég nehéz helyzetbe került, aminek következtében nem lesz könnyű dolga, ha lépést akar tartani riválisaival. A 2004-es világbajnokságból még kilenc verseny van hátra, így semmi sincs lefutva.
A világbajnokságban vezető Sebastien Loeb (Citroën) nagyon kedvező helyzetben van, hiszen nagy előnnyel rendelkezik a világbajnoki ponttáblán vetélytársaival – Petter Solberg (Subaru), Markko Martin (Ford) – szemben. Ezen a versenyen azonban nem nagy tapasztalata van, hiszen eddig csak tavaly indult, de akkor is kiesett. Solbergnek az elsőszámú ellenfélnek nagyon jó helyen kell célbaérnie ahhoz, hogy Loeb közelében maradhasson. Martin nehéz időszakon megy keresztül, hiszen az elmúlt két raliról pontok nélkül tért haza. A tavalyi versenyről kiesett, de most revansot vehet, s hozhat hátrányán.
A gyártók között sereghajtó Mitsubishinek nehézségeket okozat az Argentin rali, hiszen a Lancer nem elég versenyképes ahhoz, hogy felvegye a versenyt a többi WRC-vel, ráadásul pilótái sem rendelkeznek elég tapasztalattal a dél-amerikai viadalon. A cél így a célbaérés és a tapasztalatgyűjtés lesz.
A dél-amerikai rali három napon át tart, s a 26 gyorsasági szakasz 382,63 km-t tesz majd ki. A gyorsasági szakaszok többsége ugyanaz, mint tavaly volt, így a verseny e téren nem tartogat nagy meglepetéseket a versenyzők számára. A verseny bár három napos, mégis igazából csütörtökön kezdődik egy 3 km-es szuperszelektív szakasszal.