A második helyezés nagy meglepetésre a Renault kitűnőségéé, Heikki Kovalainené lett, míg a bronzérmes helyen Kimi Räikkönen ért célba.
A Formula-1-es versenynaptár idei egyetlen új helyszíne, Fuji, mérföldkő
lehet a világbajnokság végkimenetele és az év végi pilótacserék
szempontjából. A 67-körös versenyen szinte minden lehetséges megtörtént.
Volt eső, biztonsági autó, karambol, dráma, és ezen utóbbihoz tartozik a
McLaren berkein belüli ellentétes végkimenetű verseny. Miközben Lewis
Hamilton az időmérő edzés legvégén happolta el az első rajtkockából való
indulás jogát, addig a nagydíj is remekül sikerült számára. Alonso ellenben kiesett a versenyből, Így frusztrációja tovább erősítheti őt abban, hogy az év végén mindenképpen eligazoljon a wokingiaktól. Hamilton ugyanis tovább erősítette vezető pozícióját az egyéni világbajnoki ponttáblán, miközben Raikkönen közelebb került Alonsóhoz.
A szokványosnak cseppet szem mondható Japán Nagydíj csalóka, esős időjárási körülmények között vette kezdetét. Az első 19 kört a mezőny a biztonsági autó mögött tette meg, s egy sor drámai szituáció jött létre. Ekkor ugyanis még nem lehetett tudni, hogy vajon a versenyt el tudják-e egyáltalán indítani, s megkezdődtek a mozgások a dobogós helyekért. A futamot később mégis elindították s két óra elteltével intették le.
A címvédő konstruktőr Renault csapatának kimondottan sikeresre sikerült a japán futam és Briatore csapata minden bizonnyal szívesen emlékezik majd vissza erre a nagydíjra. Miközben Kovalainen a második helyre kormányozta célba autóját, addig Giancarlo Fisichella ötödik lett a második Renault-val.
A Ferrari örülhet, hogy pilótái egyáltalán a harmadik és hatodik
helyezéseket megszerezték, hiszen intermediate gumikon hajtottak ki a
rajthoz vizes abroncsok helyett. Azokat ezután gyorsan cserélni kellett, de
a nézőket kárpótolta Felipe Massa, miközben Robert Kubicával ölre menő
csatát vívott a hatodik helyért. A brazil pilóta két futammal a
világbajnokság vége előtt ezzel a helyezéssel kiesett a világbajnoki címre
esélyesek közül.
Érdemes szót ejteni a Red Bull- és a Toro Rosso-pilóták kitűnő
teljesítményéről. A hétvége sztárja a Toro Rosso fiatal pilótája, Sebastian
Vettel volt, aki először az időmérő edzésen nyújtott kimagasló
teljesítményét követően alakított nagyot a versenyen is. A harmadik helyen körözött a biztonsági autó mögött a német pilóta, amikor is nekicsapódott Mark Webber autójának és ezzel mindkét pilóta kiesett a futamból. David Coulthard és Vitantonio Liuzzi azért így is szépen teljesített. A skót pilóta a negyedik, míg az olasz a nyolcadik hellyel szerzett értékes pontokat.
A mezőny marad Ázsiában, hiszen a jövő hétvégén Sanghajban kerül
megrendezésre a Kína Nagydíj. 2006-ban Michael Schumacher mögött a Renault két pilótája ért célba. Kérdés, hogy a Renault hasonlóan jó eredményt tud-e nyújtani a világ legnépesebb országában is, s az, hogy vajon Alonso összekapja-e magát és legyőzi-e újonc csapattársát a jövő hétvégén.