Ez így is történt. A drámai futamot végül a hondás Jenson Button nyerte meg, miközben az Alonso-Schumacher duó célba sem tudott érni. A második helyezett a mclarenes beugró, Pedro de la Rosa, míg a bronzérmes helyen a német Nick Heidfeld kormányozta célba BMW-jét.
A Magyar Nagydíj egész hétvégéje meglepetéseket hozott. Már a pénteki szabadedzések során sportszerűtlen viselkedésért büntetés kapott Fernando Alonso és később Michael Schumacher is. Így a két éllovas pilóta időmérő edzésen elért idejéhez minden szektorban két másodpercet hozzáírtak, így csak a középmezőnyből vághatott neki a 70 körös futamnak a két világbajnoki aspiráns.
Senki sem gondolta volna Jenson Buttonról, hogy ő nyeri meg a versenyt, azután, hogy autójának motorja pénteken kigyulladt. Sokan azt gondolhatták magukban, hogy ez is egy bajokkal tűzdelt hétvége lesz a Honda számára. Button autójában motort cseréltek, így csak a 14. helyről vághatott neki a versenynek.
Ami pedig a második helyezett de la Rosát és Heidfeldet illeti, ők az utolsó körben is még Michael Schumachert üldözték, s végül a gumijai tapadásával küszködő hétszeres világbajnokot meg is előzték. Schumacher feladta a küzdelmet, hiszen Heidfeld autójával összekoccant
az autója és vezethetetlenné vált. De la Rosa dobogós helyezése nagy megkönnyebbülés a McLaren számára, azután, hogy Kimi Räikkönen egy szerencsétlen balesetben kiesett. A finn pilóta Tonio Liuzzi lekörözésére készült, s elvétette az autók közötti távolságot, a Toro Rosso jobb hátsó gumiját megütötte és a magasba szállt autójával. A Renault csapata, a Ferrarihoz hasonlóan nem túl szép emlékekkel távozik erről az eseménydús Magyar Nagydíjról, hiszen egyik pilótája sem ért célba.
Fernando Alonso az első helyről esett ki, miután jobb hátsó kerekéről a kerékanya leesett, s így autója vezethetetlenné vált. Bár a középmezőnyből felverekedve úgy tűnt megnyeri a futamot, ez az apró műszaki hiba húzta keresztbe a spanyol pilóta számítását.
“Ilyen dolgok megtörténnek az autóversenyzésben, de micsoda hihetetlen verseny volt. Az első rész fantasztikusan sikerült, az autó igazán jól ment az esőben, s még a nagyobb üzemanyag teherrel is jobban ment riválisainknál. A biztonsági autó után próbáltam nem túl sokat kockáztatni az esős gumikon, s így kényelmesen nyerhettünk volna. Egy fontos része kezdődik most a világbajnokságnak és biztos vagyok abban, hogy ezután a verseny után erős pozícióban leszünk”- nyilatkozta magabiztosan a világbajnokságban még mindig 11 ponttal vezető Alonso.
Rubens Barrichello lett a negyedik, miközben David Coulthard erős teljesítménnyel az ötödik helyren kormányozta célba Red Bullját. Christian Klien közben a tartalékautóval a bokszutcából rajtolt el és már a verseny elején kiesett. A hatodik hely Ralf Schumacheré lett. Csapattársa, Jarno Trulli az utolsó körökben esett ki motorhibával. Robert Kubica csodálatosan debütált a BMW-vel, hiszen első futamán célbaért, ráadásul két pontot is szerzett a csapatnak. Kubica versenye másokhoz hasonlóan nem volt egyszerű. Kétszer pördült meg a pályán és egyszer új első szárnyakat is kapott a verseny során. Mégis a BMW elégedett lehet pilótái magyarországi teljesítményével. Az utolsó pont a Ferrarihoz került Felipe Massa révén, aki annak ellenére, hogy az első rajtkockából rajtolt el, katasztrofális versenyen van túl. A Michelin abroncsok ezúttal lepipálták a Bridgestone papucsok teljesítményét, különösen a nagyon vizes pályán. Egyedül akkor voltak ütőképesek, mikor a verseny utolsó harmadában száradófélben volt pálya. A Formula-1-es mezőny ezután egy háromhetes vakáción piheni ki az év fáradalmait, hogy augusztus végén újult erővel vágjon neki a Török Nagydíjnak.