A spanyol pilótának nem lesz könnyű dolga, Michael Schumachernek fekszik ez a pálya, s mostani teljesítményét látva ezúttal ő lesz a Magyar Nagydíj favoritja. Fernando Alonso mindenesetre várja a Budapestre való visszatérést:
“Fantasztikus emlékeim vannak Magyarországról és az első győzelmemről. Ez az a pálya, amelyet tényleg kedvelek, nagyon fárasztó fizikálisan és mentálisan a meleg és a pálya vonalvezetése miatt. A sok kanyar nagyon lefoglal a pilótafülkében, mindig harcolok a kormánykerékkel és néha úgy tűnik, mintha egy gokartos pályán mennék! Minden körét élvezem!”
A remeklő Michael Schumacher óvatosan optimistán nyilatkozott. “Rremélem olyan eredmény születik, mint Hockenheimben. Sokan úgy gondolják, hogy jól teljesítünk majd, de inkább nem veszem túl könnyen a dolgot, és nem bocsátkoznék jóslatokba. Jelen esetben az a fontos, hogy a céljainkra összpontosítsunk. A fő cél: észnél legyünk és harcoljunk. Lépésről lépésre haladunk. Ez az egyetlen út Magyarországon számunkra. A célunk tiszta: annyi pontot szerezzünk amennyit csak lehet, hogy fölzárkózzunk a Renault-hoz és Alonsóhoz.”
A Német Nagydíjat megelőzően úgy nyilatkozott Jacques Villeneuve, hogy nem bánja, ha két egymás utáni hétvégén kell rajthoz állnia. Nem is kell. A múlt hétvégi sérülését követően ezúttal nem ő, hanem a BMW tesztpilótája, Robert Kubica áll Budapesten rajthoz. Így ő lesz az első lengyel, aki elindul egy Formula-1-es nagydíjon. Története ezzel hasonló úton halad, mint Baumgartner Zsoltté, aki szintén a Magyar Nagydíjon állhatott először rajthoz egy F1-es futamon, szintén beugróként.
A pálya és a verseny
A kanyarok bár lassúak, de stílusuk mégis érdekessé teszi a Hungaroringen való versenyzést. Nagy a tapadása a pályának a versenyvonalon, de azon kívül, ahol elég poros, a tapadás gyenge. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de nagyon óvatosan kell vezetni. A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem lényeges a motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból. Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a Hungaroringen, fontosabbat, mint Monacóban. Amennyiben nem esik vasárnap úgy a közepes és a lágy összetételű abroncsok kapnak szerepet, ha pedig esik, akkor a vizes pályára alkalmas gumik kerülnek az autókra. A 70-körös Magyar Nagydíj augusztus 6-án 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,663 km. A pályarekordot Michael Schumacher tartja, ideje 1 perc 19,071 másodperc. 2005-ben mclarenes siker született, hiszen Kimi Räikkönen nyerte meg a futamot. A finn pilóta ideje 1’37″25.552 volt. A második helyezett a ferraris Michael Schumacher lett, míg a bronzérmes helyen a Toyotával versenyző Ralf Schumacher ért célba.