Bár ez a verseny Michael Schumacher számára igazán hazainak számít, ezúttal nem ő a nagydíj favoritja. Nem volt sok ideje a csapatoknak az elmúlt hétvégi Olasz és a mostani Belga Nagydíj között, így túl nagy változásoknak nem lehetünk szemtanúi. A világbajnokságban vezető Renault számára rettenetesen sült el a tavalyi futam, de idén maximális pontszámra törekednek. A világbajnokságban első helyet elfoglaló Fernando Alonso nagyon kedveli Spát.
“Nem mondhatom, hogy az egyik kanyar jobb a másiknál, mivel az egész kört nagyon élvezem. Az emberek azonban az Eau Rouge-t ismerik a legjobban, de az egész pályán nagyszerű egy Formula-1-es autót vezetni. Nagy kört teszünk meg, így jól látható a különbség a jó és a rossz autó között, a jó és a rossz motor között, és persze a jó és a rossz pilóta között.” – szögezte le a spanyol.
Ami pedig Giancarlo Fisichellát illeti, legutoljára 2001-ben vett részt ezen a versenyen ezzel a csapattal. Akkor bronzérmes helyezést ért el, ami akár jó ómen is lehetne számára. Azt azért ő is beismeri, hogy ez a pálya nemcsak az enstone-i istállónak, hanem a McLarennek is fekszik, arról nem is beszélve, hogy tavaly Kimi Räikkönen nyerte meg az egy éves kihagyás után ismét megrendezett futamot. Ez a verseny nagy kihívást jelent a Renault technikai partnerének, az Elfnek is, annak ellenére, hogy Spa a monzai pályához hasonlóan gyors pálya, mely erős autókat igényel. Az autók folyamatosan hegymenetben és lejtmenetben mennek körről körre, így az üzemanyag-fogyasztás pontos jóslása létfontosságú, mivel senki nem szeretne felesleges plusz terheket cipelni az autóban. Ez a pálya a versenynaptár leghosszabb versenypályája, s így nagyon pontos számításokat kell végezni a Renault számára, hogy az enstone-i istálló a lehető legjobb stratégiát tudja a versenyre kidolgozni.
Az előző évek nagy esélyese, Michael Schumacher és a Ferrari ezúttal várhatóan nem fog domináns szerepet játszani a belga pályán. A német pilóta bár még címvédő világbajnokként hagyta el Monzát, de valójában már nem lesz esélye megvédeni koronáját az utolsó négy futamon. S úgy tűnik ez a tény jobban felkavarja riválisait, mint magát a hétszeres világbajnokot. Elmondása szerint nem az a meglepő, hogy ez megtörténik, inkább az, hogy ilyen sokat kellett erre várni. Ami pedig Jean Todttot illeti, türelemre intett, mikor feltették neki azt a kérdést, hogy mennyire zavarja az a tény, hogy a csapat abroncsszállítója, a Bridgestone képtelen versenyképes abroncsot hozni az idei futamokra. A francia csapatfőnök szerint sokkal erősebbek lehetnek a szezon végén, mint előtte. Az abroncsok szerepe így is kiemelkedő lesz a hétvégén. Spában nagyon gyakoriak az esőzések és szinte 100%-ig biztosak lehetünk, hogy a változékony időjárás váratlan eredményeket hozhat. Ez a kiszámíthatatlanság nagyon megnehezíti a csapatok életét, így például az abroncsválasztásban is.
A 2002-es pályát egy kicsit módosították, ami a híres Eau Rouge kanyart és a buszmegálló sikán kijáratát érintette. Általában a két bokszmegállásos stratégiát választják a csapatok, de amennyiben rossz idő lesz, az káoszt eredményezhet (mint ahogyan az tavaly is történt). A pályán nagyon keményen kell dolgoznia a pilótáknak. A maximális sebesség túllépheti a 320 km/órát, miközben vannak olyan helyek, ahol csak minimális sebességgel, vagyis 50 km/órával lehet hajtani. Így ez a pálya a tradicionális pályák közül is kiemelkedik, s ez az ami oly’ vonzóvá teszi ezt a pilóták szemében. A 44-körös Belga Nagydíj szeptember 11.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 6,976 km, a teljes versenytáv 306,944 km. A pályarekordot Kimi Räikkönen tartja, ideje 1 perc 45,108 másodperc. 2004-ben Kimi Räikkönen nyert, így tehát McLaren-siker született. A finn pilóta ideje 1’32″35.274 volt. A második és harmadik helyezett a ferraris duó, Michael Schumacher és Rubens Barrichello lett.