A Hősök terén életében először elsőként rajtoló Palik-Darázsi kettős tartani tudta első helyét, és hat perccel vezet a Kis-Czeglédi páros előtt. A futam második napján kemény terepviszonyok között kellett haladni, ennek sokan sajnos áldozatul is estek.

Szalay Balázs a második szelektív szakasz előtt 10 kilométerrel egy jobb kanyarban kisodródott, és akkor a bal lengéscsillapító leszakadt és leütötte a féknyerget. Szalay, akit Darázsi Zsolt, a Szalay Dakar Team kamionjának vezetője navigált, ezzel feladta a versenyt.

Gál Baba az utolsó helyről kezdte a mai versenyt, de nem vesztette el a lelkesedését, sőt, az első három szelektív szakaszt megnyerte (a negyediket Kis Sanyi nyerte). A pénteki „tűzeset” az elektronikában hagyott mély nyomokat, az alapjárattal végig problémája volt a Gál-Oroszlán duónak, amely jelenleg az összetettben a 17. helyen áll.

A mezőnyből hárman forfaitoltak, a Gyabronka-Csató, Sarrang-Star és a Zentai-Gráner kettős. A hangulat remek a versenyzők között, Palik Lacival madarat lehetne fogatni, annyira elégedett az eddigi teljesítményükkel. A vasárnapi rajt a keszthelyi sétányon reggel 8 órakor lesz. A hátramaradt táv 260 kilométer és négy szelektív szakasz.

Nyilatkozatok

Palik László (összetettben 1.) „Először indultunk első helyről, és így mi fektettük le a nyomvonalat, nem szívtuk az előttünk haladók porát. Nagyon szívesen megtartanám ezt a különleges helyzetet! Végig saját tempónkat tudtuk autózni, nem volt sem technikai, sem bármilyen más problémánk. Ez a nap szerintem a navigátorok napja volt, hiszen ezen a rendívül bonyolult pályán kellett megtalálniuk az utat, de az itiner precizitásának köszönhetően nem tévedtünk el. Változatos volt, mert mind a technikás, mind a gyors szakaszok szerepeltek az útvonalban. Nagyon élveztem a mai versenyt!”

Kis Sanyi (2.) „Bár ugyanazzal a gumival versenyeztünk, mint Palik Laciék, két defektünk is volt, ezzel legalább 10 percet veszítettünk. Sajnos a kormányzással problémáim voltak, hogy pontosan mi azt nem tudom, biztos ami biztos, mindent kicseréltünk az autón a negyedik gyorsasági előtt. Annyira megfájdult a kezem vezetés közben, teljesen szétütötte a rázkódás, úgyhogy nagyon elfáradtam! Ennek ellenére az utolsó szakaszon sikerült kijavítani a hibákat, és jó tempóban autóztunk.”

Horváth Béla (3.) „Nem számítottam rá, hogy sikerül megtartanunk a harmadik helyet, féltem a mai naptól. Az autónak rövid a tengelytávolsága, emiatt nagyon pattogtunk ezen a terepen, és két első lengéscsillapítót kellett kicserélni. Elszabadult a pótkerekünk, és kilométereken keresztül zörgött hátul! Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, remélem sikerül megtartani!”

Liszi László (4.) „Semmi különös nem történt velünk, azon kívül, hogy nyugalmasan végig autóztuk a terepet. Annak nagyon örülök, hogy feljöttünk a negyedik helyre, mert nem hittem volna, hogy fel tudjuk venni a WRC-kel a versenyt. Remélem holnap sem lesz semmi, és célba tudunk érni! Egyébként élveztem a versenyt, mert végre jó hosszú szakaszok voltak, és az is tetszett, hogy lejöttünk Keszthelyre.”

Benyó Miklós (7.) „Az első szelektíven eltört a kormányművünk, valahogyan eljutottunk a szervizig. Emiatt késtünk a második rajttól, ráadásul még büntetőpontokat is kaptunk. A pálya egyébként nagyon tetszett, mert igazi klasszikus tereprali útvonalat alakítottak ki a szervezők.”

Szabó Zoltán (8.) „Nem túl nagy teljesítményű a motorunk a többiekéhez képest, de viszonylag jól tudtuk tartani a tempót. Mindent közösen oldottunk meg Tagai Robival, és élveztük a versenyt. A legvégén, a negyedik szakaszt lezáró szerviznél nem indult be az autóm, de akkor szerencsére már nem számított semmi. Odajött Baba, és már a puszta jelenlététől beindult az autó!”

Gál Baba István (17.) „Az esélytelenek nyugalmával vágtunk neki a mai napnak, és ahhoz képest elég jól versenyeztünk! Kemény nap volt, talán életem egyik legnehezebb négy szakasza van mögöttem. Egy nap alatt már nem tudunk a dobogóért harcolni, ezért intenzív tesztelést folytatunk. Elégedett lennék, ha még így is ez első tízben végeznénk.”