Az eseményt megelőző, a városligeti Olof Palme házban tartott sajtótájékoztatón a szervezők büszkén mondták el: „a BF Goodrich Budapest Kupán a hét külföldi terepralis mellett az összes magyar dakaros is részt vesz, ami komoly rangot ad a versenynek”.
A tereprali országos bajnokság harmadik futamának számító versenyen, a rajtdobogó környékén a szakágban ritkán látott nézői érdeklődés mellett készülődtek a versenyzők.
A nap meglepetésének számított, hogy Szalay Balázs dakaros navigátora Bunkóczi László, és új autója nélkül vágott neki a versenynek, valamint feltűnést keltett, hogy Kis Sándor és Palik László is egy kurtított orrú Nissan Pick Up volánja mögött ülve kezdte meg a háromnapos versenyt.
Az országos bajnokság összetett versenyét két futam után meggyőző előnnyel, két győzelemmel vezető Gál, Oroszlán kettős nyugodtan várta a rajtot. A délután kettőkor rajtoló mezőny este nyolc óra körül érkezett vissza a Felvonulási térre, nem mindennapi kalandozás után.
Az első 18 kilométeres szelektív szakaszon többen eltévedtek, meg nem erősített információink szerint 12 versenyautó, köztük több esélyes, aminek hatása az eredményben és egy beadványban is megfogalmazódtak: a versenyzők szerették volna elérni, hogy az első gyorsot töröljék a versenyből. A szelektív végén lángokba borult Gál István Protója, miután üzemanyag fröccsent a kipufogóra, de az autót, négy-öt versenygép személyzetének együttes erőfeszítésével sikerült eloltani.
A második, körpályás szakaszon 28 kilométert kellett teljesíteniük a versenyzőknek.
Eredmények, két gyorsasági után:
1. Palik, Darázsi RTL Motorsport Klub Nissan 44 perc 48 másodperc
2. Kristóf, Hujber Premier Motorsport Bowler 45.37
3. Horváth, Tóth Premier Motorsport Mercedes 45.53
4. Tóth, Hudy Premier Motorsport Jeep 47.26
5. Benyó, Maurer Cél Sportegyesület Hyundai 47.48
6. Kis, Czeglédi RTL Motorsport Klub Nissan 48.16