Ez az a verseny, amelyet szinte minden résztvevő kedvel és várva vár, hiszen a Perth körüli sebes gyorsasági szakaszokon élvezettel hajt végig a mezőny.
Az Ausztrál Rali az egyik leggyorsabb verseny, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy gyakori ezen a ralin az akár 107 km/órás átlagsebesség is. A versenyt először nem is olyan régen, 1988-ban rendezték meg, s egy évvel később már világbajnoki ralifutam lett. A verseny nagy ásza sokáig Juha Kankkunen volt, aki zsinórban háromszor győzött a kenguruk földjén.
A Perth környéki rali rövid, szűk és gyors murvás gyorsasági szakaszait vékony rétegben az egész világbajnokságban különleges “kavicsgolyók” fedik. Így nagyon kicsi az utak tapadása és csak a nagyon tapasztalt pilóták számíthatnak itt győzelemre. A csapatok ennek ellenére szívesen raliznak itt, nem csak a különlegesen jó szervezés, de a hihetetlenül szép táj miatt is. Ráadásul az eddig tradicionális idényzáró Brit rali ködös és sötét útjai helyett a napfényes ausztrál vidéken küzd meg egymással a világbajnoki ralimezőny.
Az Európától oly távoli szezonzáró rali mindig is nagyon kedvelt versenye volt a Peugeot Sportnak, amit az is mutat, hogy egymás után háromszor (2000, 2001, 2002) is győzelmet szerzett Marcus Grönholm révén. A hétvégén a finn pilóta mellett Harri Rovanperä is akcióba lendül, hogy a 307 WRC-vel bizonyítson a villámgyors szakaszokon, s az idei utolsó megmérettetésen szépen szerepeljen. Első évében bizonyította a Peugeot 307 WRC, hogy versenyképesen megy murván. Grönholm Finnországban (a szintén gyors murvás ralin) szerzett győzelmet, s a 307-esnek várhatóan nagyon jól fekszenek majd az ausztrál szakaszok, hiszen korábban többször is a leggyorsabb időt futotta murván.
“Ez a kedvenc versenyeim egyike, és itt általában jó eredményt érek el. A spanyolországi második helyezés után, ahol nem vártunk ilyen szép teljesítményt, nagyon szeretném begyűjteni negyedik ausztrál győzelmemet. Nagyon feltüzel az a lehetőség, hogy a csapattal a szezont versenygyőzelemmel búcsúztathatjuk.” – szögezte le bizakodóan a finn oroszlános.
Bár Marcus Grönholm is esélyes a győzelemre, azért Sebastien Loeb és Petter Solberg sem hagyja magát a hétvégi ralin. Loeb tavaly közel került első ausztrál győzelméhez, de a hirtelen leszakadó eső és a rossz abroncsválasztás miatt végül be kellett érnie Solberg mögött a második hellyel. 2004 világbajnoka biztosan azon lesz, hogy győzelemmel zárja ezt a számára oly sikeres évet. Csapattársa, Carlos Sainz, illusztris pályafutása utolsó versenyén vesz részt a távoli földrészen. Így a cél: dobogós helyezés elérése.
Az elmúlt két rali győztese, Markko Martin szintén győzelemre hajt, s miután a Ford bejelentette, hogy a Forma-1-es csapatával ellentétben a Rali Világbajnokságban marad további négy évre, ez nagy lökést adhat az egész csapatnak.
A 2004-es Ausztrál rali három intenzív napon át tart, s a 25 (!) gyorsasági szakasz 388,25 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1426,56 km. A verseny 1995-ben megkapta az “Év Ralija” címet a Világbajnoki Ralicsapatok Szövetségétől, amelyet főleg a Langley Park-i szuperszelektív gyorsasági szakasznak köszönhetett.